חדשות רעננה

ביום אחד הכל נסגר ואין אופק לחזרה

שנה אחרי תחילת משבר הקורונה  מספר אסף שדה מנהל קריית הספורט והנופש ברעננה על השנה המאתגרת שעבר, ואיך הגיע דייל אויר ומדריך אתלטיקה במשרה זמנית ל 21  שנות קריירה בניהול ספורט ברעננה, ולמה למרות ניתוח המיניסקוס שעבר בברכיים, הספורט הוא דרך חיים

אסף שדה מנהל קריית הספורט והנופש

15.3.2020 את התאריך הזה לא ישכח אסף שדה מנהל קריית הספורט והנופש רעננה.

הכל היה  מהיר. בחודש מרץ עוד עבדנו אבל  כל יום ענן הקורונה התעבה עד שב 15.3.2020 הודיעו על סגירה מוחלטת של הפעילות.

 מרכז ספורט שחיה וטניס פעיל משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות שמשרת אלפי תושבי רעננה וצוות של 120 עובדים מסורים הושבת, בלי אופק לחזרה בלי ודאות לגבי העתיד. כל צוות קריית הספורט יצא באופן מיידי לחופשה וחל"ת, חוץ מעובד אחד שנשאר לתחזק את המערכות של הבריכה הכל נסגר.

"הדבר הראשון שחשבתי עליו היה העובדים שלי, חשבתי על האחריות שלי כמנהל לדאוג לשלומם במיוחד באירוע קיצוני כמו זה. התקשרתי אישית לכל העובדים 120 עובדים, במשרה מלאה או חלקית מדריכים, מצילים  אנשי מנהלה ואחזקה התקשרתי לכולם לשוחח איתם לשמוע על הקושי האישי הצעתי עזרה וסיוע, היה לי חשוב להשרות ביטחון לצוות העובדים, הם הלב הפועם של הפעילות ובתקופה כל כך מאתגרת היה לי חשוב לדבר עם כל אחד אישית."

אסף, בן 44 נשוי ואב ל 3 ילדים תושב קריית אונו, התחיל את הקריירה בעיריית רעננה במקרה, בשנת 2000 הייתי סטודנט לחינוך גופני בוינגייט עבדתי כדייל אוויר, כמות הטיסות הצטמצמה בתקופת האינתיפדה השניה ובמקרה ראיתי על לוח המודעות מודעת דרושים למדריך אתלטיקה ברעננה. לא חשבתי שזו תחילתה של קריירה ארוכה וטובה. 

התחלתי כמדריך, המשכתי לתפקיד מנהל מרכז האתלטיקה בחטיבת השרון, בהמשך בשנת 2015 התמניתי למנהל הבריכה העירונית שהתרחבה לקריית הספורט והנופש וכוללת את הבריכה העירונית, חדרי הכושר, בית הספר לשחיה שמשרת גם את בתי הספר היסודיים ברעננה, חוגי ספורט בבריכה, מרכז הטניס עם 14 מגרשי טניס שמארח תחרויות טניס ארציות, ואת מרכז החוגים של לב הפארק.

בקרייה רשומים כ 3,200 מנויים כולל מנויי קיץ וטניס. 400 ילדים בטניס מתוכם 50 תחרותיים. מרכז הטניס מארח אליפויות ישראל ותחרויות בינ״ל. בבית הספר לשחיה רשומים 350 ילדים בשחייה , מתוכם 50 תחרותיים. 50 ילדים תחרותיים בטריאתלון. 100 ילדים בג’ודו וקראטה, חלקם תחרותיים. ועוד מגוון חוגי אומנות וספורט במרכז קהילתי לב הפארק. בשבתות בשיא העונה המרכז מלא באלפי תושבים.

זה תפקיד מרתק, הקרייה משרתת את כל הגילאים ומגוון עצום של פעילויות יש דופק מיוחד לפעילות. אנשים באים להנות, וזו תחושה נפלאה, הלקוחות לשפר את הבריאות שלהם הגופנית והנפשית, לבלות עם המשפחה, הקרייה משרתת אלפי תושבים ברעננה אנחנו עושים הכל כדי לשמור על רמת תחזוקה גבוהה, המדריכים שעובדים בחוגים איכותיים מאוד, שומרים על רמת מחירים הוגנת. 

מצד אחד זו אחריות עצומה כלפי הלקוחות, גם הקפדה על איכות וגם על בטיחות. מצד שני הלקוחות באים להנות.

אחרי הסגירה המיידית עברו חודשיים של אפס פעילות, החזרנו לעבודה צוות מצומצם שיבצע את עבודות התחזוקה השוטפות ויכין את המרכז לקליטה מחודשת. יחד עם הצוות עשיתי את כל עבודות האחזקה והניקיון, בחודש מאי חזרנו להפעיל את חדרי הכושר, ולקראת יוני חזרו גם הבריכות לפעילות אבל הכל היה תחת תחושה כבדה של חוסר ודאות לגבי העתיד.

 

שידרנו עסקים כרגיל למרות שהירידה הייתה של כ 70 אחוז בהיקף הפעילות. כל פעילות שיכולנו להוציא למרחב הפתוח ולא בחדרי החוגים הוצאנו. הקפדנו על כללי הריחוק החברתי ועל מסכות. זו היתה תקופה מורכבת מאוד לניהול.

בהיבט הכלכלי, אני מעריך שהיה אובדן הכנסות של כ 3 מיליון שקלים בשנה האחרונה. הלקוחות לא נפגעו מהמצב, הפעלנו את כל המערך למרות שהוא היה הפסדי, זה מתקן עירוני שבא לשרת את תושבי העיר וחשוב לתת את השירות גם בימים של קושי. 

אני חייב לציין  את התמיכה של המערכת העירונית,  רשות הספורט העירונית ושל הנהלת העירייה מנכ"ל העירייה אריאל הילדסהיימר וראש העיר חיים ברוידא שהיו קשובים לכל אתגר בניסיון לפתור אותו.



איך שמרתם על קשר עם הלקוחות? 

 השתדלנו לשמור על קשר עם הלקוחות ולעדכן אותם בכל שינוי, ביצענו הקפאה וחידוש של מנויים, בכל סגר אף לקוח לא איבד זמן מנוי בגלל הסגרים,  כל לקוח קיבל יחס אישי לכל שאלה או בקשה, הלקוחות הבינו את המצב ורצו רק לחזור לשגרה.

גם עכשיו כשחזרנו, ביקשנו מכל העובדים להתחסן ולשמחתי רובם אכן התחסנו, יש לנו קהל מבוגר שחסוף לסכנות הקורונה ואנחנו חייבים לנהוג כלפיהם באחריות ולשמור על בריאותם.

למדתי כמה המדיה החברתית מסייעת בשמירה על קשר עם הלקוחות, לשמחתי גם הקהל המבוגר למד להשתמש בטכנולוגיה כדי ליצור קשר.

 איך הניהול שלך הושפע מהמצב?

למדתי לנהל מרחוק, זו מיומנות חדשה שיש בה גם יתרונות אבל אין תחליף לקשר האישי לראות את העובדים והלקוחות. אני אוהב ספורט, ואוהב את הניהול ובמיוחד את ניהול הספורט, אני רוצה להמשיך לעסוק בניהול ספורט, התשוקה והאהבה האמיתית שלי היא האימון האישי, אני אשמח לשלב אותו בעתיד.




כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן