חדשות רעננה

המוזיקה היא כמו דת בשבילי, אני רואה את העולם דרך המוסיקה אני חי את המוזיקה נולדתי אליה

רמי בר ניב פסנתרן מלחין תושב רעננה, הוא אחד האומנים הישראלים החשובים המתגוררים בארץ ומנהל קריירה בינלאומית. רמי בר-ניב, יליד תל-אביב, ותושב רעננה כבר יותר מ 46 שנים, סיים בהצטיינות את האקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל-אביב פגש את הפסנתר בגיל חמש ומאז המוזיקה היא מרכז חייו, "המוזיקה היא כמו דת בשבילי והמלחינים הגדולים הם האלוהים שלי"

בתור נער מנגן לפני ליאונרד ברנשטיין באקדמיה למוזיקה בת"א

מתי התחלת עם המוסיקה?

עם אמא פסנתרנית ומורה לפסנתר ואבא כנר המוזיקה ליוותה אותי בעצם מלידה. כשהייתי בן חמש אחי הבכור החליט להפסיק ללמוד נגינה אצל אימי  ואני התחלתי לנגן. 

מאז המוזיקה היא מרכז חיי כנגן מלחין ואדם היא מלווה אותי ואת משפחתי בכל מה שאני עושה. בני הבכור טל בר ניב גם הוא מוזיקאי מקצועי ומשמש כחצוצרן הראשי בסימפונט באר שבע, אנחנו מנגנים ביחד בהזדמנויות רבות ברסיטלים משותפים. ארבעת ילדיו  כולם למדו ולומדים בבית הספר תלמה ילין, כך שהם דור רביעי למוזיקה, כששושלת בר ניב מתכנסת אנחנו מנגנים יחד.

בני שי בר ניב נפטר באופן פתאומי בגיל 15 לפני 35 שנים, על מותו כתבתי בספר שהוצאתי.  שלוש שנים לאחר מותו נולדה ביתי  הצעירה שלי בר ניב שלי הייתה מוזיקאית עד גיל 18 משם עברה ללימודי רפואה והיום היא קונדיטורית מצליחה, כל המשפחה יצירתית.

משמאל לימין: רמי בר ניב, שלי בר ניב, טל בר ניב,, כלתי שירי ז"ל, אחיה ניר.

רמי תושב רעננה משנות ב70 כבר יותר מ 45 שנים ברעננה זכור לילדי רעננה של שנות ב 70 וה80 ממאות הקונצרטים המודרכים שערך לבתי הספר בבניין מועצת הפועלים. אני אוהב מאוד את החיים ברעננה, זו עיר נפלאה והייתי בהרבה מקומות בעולם תמיד כיף להיות כאן.

איך מחברים ילדים למוסיקה קלאסית?

כשהמוסיקה טובה והקשב פתוח אפשר לחבר כל ילד. הייתי מנגן לילדים קטעים קצרים של יצירות ונותן לדמיון שלהם לעבוד, זו הייתה חוויה נהדרת לעבוד עם ילדים, מחקרים מראים שמוסיקה היא כלי מעולה לפיתוח דמיון קוגניציה, פיתוח כישורים של מתמטיקה. חינוך מוסיקלי צריך להיות חלק ממערכת החינוך לא פחות מספורט.

שיעור פסנתר קבוצתי

מעבר לנגינה, אתה גם מלחין, ספר לנו על היצירות שלך?

הלחנתי הרבה שירים ישראלים הידוע בהם הוא עורי צפון ובואי תימן שבוצע על ידי הפרברים, שילוב של מוסיקה קלאסית עם עיבוד מודרני, הלחנתי יצירות לקונצרטים, יצירות לפסנתר לתזמורת. עסקתי גם בניצוח אבל מעט ורק מאחורי הפסנתר.

יש לי יצירות מוקלטות רבות שנמכרו על גבי תקליטים וCD. היום העולם הוא מיידי ומהיר מאוד, הדור שלי עדיין נהנה להחזיק את התקליט ולבחור בעצמו למה להאזין.

ספר על נקודות שיא בקריירה שלך?

נקודת השיא שלי היא הופעה ראשונה של אמן ישראלי במצרים אחרי הסכמי השלום. הוזמנתי על ידי משרד החוץ לנגן בקהיר, חיברתי יצירה מוסיקאלית לרגל הסכמי השלום וניגנתי אותה, לצערי אין תעוד של הקונצרט אבל זו הייתה חוויה מרגשת.

תכנית הקונצרט המיוחד בקהיר

מה אתה הכי אוהב בעבודה כמוזיקאי?

זה כמו לשאול איזה ילד אהוב יותר,  אני אוהב לנגן, להלחין,  אוהב להופיע, אוהב ללמד יש לי תלמידים בכל העולם, הקלטות,  כתיבה על מוסיקה, לנגן עם המשפחה, 

אוהב את כל מה שאני עושה זו עשייה מלאת סיפוק כל רגע.

איך עברה עליך שנת הקורונה?

בשבילי זו היתה שנה נהדרת.  כל הקונצרטים שהוזמנתי אליהם בוטלו כמובן, וגם כל הקורסים שתוכננו לשנה האחרונה ונשארתי עם הרבה זמן פנוי לעשות את מה שתכננתי הרבה זמן, פרוייקטים שהתעכבו הרבה זמן כמו כתיבת הספר .

 

"Blood, Sweat, and Tours" "דם, יזע ומסעות"

הספר מתאר את תולדות חיי ועבודתי האמנותית האישית והמקצועית החל מילדותי כבן לשורד שואה, נולדתי בשנת 1945 אבי הגיע לארץ באוניית מעפילים אני מרגיש קשר ישיר ל3  סבים וסבתות שניספו בשואה.

אני זוכר את ילדותי בתל אביב של קום המדינה, את הפגישות שהיו לי עם עם ענקי המוזיקה כמו לאונרד רובינשטיין, הספר מתאר את כל תחנות הקריירה שלי.

חגגתי השנה את יום הולדתי ה 75 וזו הייתה נקודה נהדרת לעצור לסיכומי ביניים, סיימתי להלחין יצירה לאורגן, יש לי עיבוד  שעשיתי לרפסודיה בכחול של ג'ורג' גרשווין שחיכתה 50 שנה כדי לצאת לאור והשנה הוצאתי אותה לאור, אני גם המוציא לאור של היצירות שלי מה שנותן לי חופש בחירה נהדר.

הגישה שלי היא רומנטית לעולם המוזיקה ומציאותי לחיים, הבנתי מהר מאוד שזו תקופה אחרת וניצלתי אותה היטב.

משפחת בר ניב

עולם התרבות נפתח וההופעות חוזרות. אני רוצה שתדמיין אותך בקונצרט באמפי רעננה מול קהל של אלפי צופים מה התחושה ומה תנגן?

אני אנגן את העיבוד שלי לרפסודיה בכחול של גרשווין, התחושה של לקבל תשואות מהקהל היא תחושה של התעלות, כמו סם תחושה משכרת של הנאה וסיפוק.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן