חדשות רעננה

לא צופים מהצד – מצעד הגאווה ברעננה

כ 2000 חברי תנועות הנוער ברעננה ותושבי רעננה צעדו היום במצעד הגאווה והסובלנות

המצעד, נערך השנה ברחוב אחוזה והתחיל ברחוב הנשיאים והסתיים בהתכנסות בפארק רעננה, רוב משתתפי המצעד היו חברי תנועות הנוער ברעננה מתנועת הצופים המחנות העולים תנועת איגי – ארגון נוער גאה ותושבים רבים. בין הצועדים נצפו ראש העיר לשעבר חבר הכנסת איתן גינזבורג סגנית ראש העיר ענבר הוכברג חבר מועצת העיר ניר קריסטל.

ליאור שמשון בת 16 מדריכה משבט הדר של הצופים, שהשתתפה במצעד עם חניכי השבט : ״לא פעם ניסו לטרפד את המצעד ולהשפיע עלינו שנוותר עליו. המוטו של שבט 'הדר': הפצת אהבה לכל אדם באשר הוא ועזרה לזולת״. 

ליאור, תלמידת תיכון מטרווסט, מדברת על ערך ההתנדבות, הרצון להציף נושאים חשובים בקהילה כשאחד מהם הוא קבלת השונה. "החלטתי להתנדב כדי לתרום לקהילה, כדי להביע את עצמי וגם לקדם פרויקטים שחשובים לי", היא אומרת. 

"לרגל חודש הגאווה, ניהלנו שיחות עם החניכים שלנו שמאוד התעניינו בנושא ושאלו שאלות. אנחנו עוסקים בתנועה באופן שוטף ומדברים על שוויון זכויות וקבלה של השונים מאתנו. רצינו לחזק ולעודד את התמיכה בהקהילה הלהט"בית ולהראות להם שהם חלק מאתנו. בחודשים האחרונים העברנו פעולות ופעילויות בנושא. הזמנו טרנסג'נדר ולסבית שיספרו את סיפורם האישי לחניכים שלנו. הם כמובן שיתפו פעולה ושאלו שאלות. הכנו שלטים ופרסמנו כמעט בכל מקום על קיום המצעד שיצא מרחוב הנשיאים ברעננה אל עבר אחוזה. אלינו יצטרפו כמובן תנועות נוער כמו איגי ועוד בני נוער ומבוגרים שלקחו חלק ביוזמה".

אלו תגובות קבלתם מהתושבים, מדתיים שחלקם חושבים שהמצעד הוא תועבה. היה אדם שכתב באחד הפורומים: 'בושה שמכריחים את ילדי הצופים לקחת חלק בזה. כל אחד שיהיה גאה בביתו ובמיטתו שלו. למה הילדים צרכים להיות חשופים לתועבה?', מה דעתך על כך?

"אנחנו פועלים על פי צו לבנו ומצפוננו. אף אחד לא ישתיק אותנו. אנחנו לא מחייבים מאיש להגיע למצעד. לפני שנתיים התגובות השליליות היו גבוהות במספרן בהרבה ושקלו אם לקיים את המצעד. למרות הכל הוא התקיים. השנה אנחנו מקבלים במון תגובות חיוביות ומפרגנות וגם העירייה תומכת בנו. אנחנו מאמינים בדרכנו ומתכוונים לדבר ולנסות להשפיע בכל מה שקשור לבני נוער ולתושבי העיר ".

כיצד הורי החניכים הגיבו ליוזמה שלכם?

"הרוב היו בעד. קומץ קטן של הורים מחו על כך ולא אפשרו לילדים שלהם להשתתף בפעילות. אנחנו מקבלים כל דעה ולכן לא מכריחים אף חניך להשתתף. בגלל שאנחנו דואגים לקיים ערך הסובלנות על כל המשתמע ממנו, אף חניך לא פרש מהתנועה". 

יצא לך לחנוך חניך מהקהילה הלהט"בית?

לא יצא לי, אולם בשנה שעברה, המדריך שלי סיפר לנו בפעולה האחרונה על נטיותיו המיניות. בעיניי זה היה ממש מרגש. ברגע שמישהו בסביבה שלך מספר על עצמו ורגשותיו, זה גורם לך להתקרב לעולמו". 

תנועות נוער עדיין תופסות כבעבר?

"בוודאי. אני רואה איך החניכים שלי משתפים פעולה בפעולות שאני מעבירה להם. הם מתעניינים, מביעים את דעתם ומשתפים פעולה בהרבה נושאים חברתיים. אנחנו מעבירים להם תכנים שהם לא מעורבים בהם ביום יום. בעקבות הפעולות, הם נוטלים יוזמה בכל מה שקשור לחיי הקהילה בעיר". 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן