חדשות רעננה

מחפשים חדשנות עם איכות? סימפונט רעננה!

בין אם אתם תושבי רעננה ובין אם אתם פשוט אוהבי תרבות ומוזיקה קלאסית טובה, כדאי שתכירו את תזמורת סימפונט רעננה.

כבר יותר משלושה עשורים שמהווה התזמורת העירונית קול מיוחד, חדשני ואיכותי בעולם המוסיקה הקלאסית בישראל, עם מופעים רבים בארץ ובחו"ל בהם משתתפים מיטב האומנים המוכרים לצד קולות צעירים ומבטיחים.

ערכים ויצירתיות בסימפונט רעננה

זוהי השנה ה-30 לתזמורת סימפונט רעננה שפעלה רבות בעולם המוזיקה הקלאסית, ובדגש על תחום החינוך המוזיקלי לדור הצעיר וטיפוח המורשת היהודית. כך תרמה התזמורת להעשרת אוצר המוזיקה הישראלית בעודה מגיעה אל הקהל הרחב ומעלה שורה ארוכה של מופעים חדשניים ומענגים. בהחלט כדאי לשים לב אלה לוח האירועים של העונה הנוכחית, כי גם השנה תארח סימפונט רעננה סולנים ומנצחים הנחשבים לטובים בישראל ובחו"ל, בעודה ממשיכה לקדם את המוזיקה הישראלית והיהודית.  לצד קידום פרויקטים מוזיקליים חינוכיים לבתי ספר וגני ילדים, ושימור המסורת בדגש על השואה, התזמורת מקיימת מאות קונצרטים בשנה ומשתתפת בפסטיבלים נחשבים.

עונת המנויים הנוכחית אינה יוצאת דופן בהקשר זה, אם כי היא תהיה עשירה במיוחד לאור יום הולדת 30 של סימפונט רעננה. על מנת לתת לכם טעימה נביא מספר דוגמאות מהמופעים שיעלו השנה. ב-18 ליוני סביב חג השבועות יעלה מופע בשם "ביכורים" עם המנצחת קרן קגרליצקי והזמרת יונית שקד גולן ועדי נויאהוז על הפסנתר. הם יבצעו את אינטרמצו מתוך ״אבירות כפרית״ (5׳) של מסקאני, ואת קונצ׳רטו לפסנתר מס׳ 2 בפה מינור, אופ.21 (32׳) של שופן, את ״דמותה״ – מחזור משירת רחל המשוררת (עיבוד ותזמור: מיכאל וולפה) (25׳) של מרדכי זעירא, ואת סימפוניה מס׳ 3 ברה מז׳ור, ד. 200 (24׳) של שוברט.

עוד מופע שבהחלט כדאי לרשום ביומנים הוא "כוכבי העתיד" שיתקיים בעשירי למרץ. מדובר במופע זוכה תחרות כיתות האמן בתל חי, בו ישתתפו המנצחת נועם אביאל ותומר קויטאק זוכה הפרס השני. הם יבצעו את סרנדה מס' 1 ברה מז'ור – I. אלגרו מולטו ואת קונצ'רטו לפסנתר מס' 1 ברה מינור, אופ' 15 של ברהמס. מהמופעים השונים ניתן להתרשם באמצעות הורדת התוכנייה מהאתר של תזמורת סימפונט רעננה. ודוגמא אחרונה לשורות אלו היא מופע שיעלה ב-6 לאפריל בשם "אגדה יוונית", בהשתתפות הזמרת סופיה אברמידו והמנצח קורניליוס מיכאלידיס. הם יבצעו  את ״יצורי פרומתיאוס״, פתיחה לבלט אופ. 43 (5׳) ואת סימפוניה מס׳ 3 במי במול מז׳ור, אופ. 55, ״ארואיקה״ (47׳) של בטהובן.

כתבות קשורות

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן