חדשות רעננה

מינוי בהקפאה

בוטלה ההצבעה על מינוי אנה פוזמנטיר ולורן עיאש לסגני ראש העיר רעננה.  אחרי שבועיים של ערפל בנוגע לאישור ההצבעה על מינוי הסגנים נקבע כי המינויים יעלו להצבעה נוספת

פוזמנטיר המינוי ימתין להצבעה חוזרת צילום: ארכיון קול רענן

אין שקט במערכת הפוליטית ברעננה, החזרה של אנה פוזמנטיר לקואליציה לא הושלמה. מאז שנודע על ההסכם הקואליציוני על מינויה של אנה פוזמנטיר לסגנית סערה המערכת הפוליטית העירונית. 

פרישתו מהקואליציה של חבר המועצה וסגן ראש העיר לשעבר ניר קריסטל השאירה את משרת סגן ראש העיר בשכר פנויה ונחשקת. במשך שבועות רבים הופעלו לחצים על ראש העיר חיים ברוידא של חברי מועצה ששאפו לקידום לתפקיד סגן בשכר.

ההודעה על חזרתה של אנה פוזמנטיר לשורות הקואליציה ועל המינוי הצפוי לסגנית, גרמה לסערה בקרב אלו שראו את עצמם מועמדים לתפקיד. שיאה של ההתרחשות היה בישיבת המועצה האחרונה בה עלה להצבעה סבב מינויים, מינויה של סגנית ראש העיר ענבר הוכברג לסגנית בשכר חלקי, מינויה של אנה פוזמנטיר לסגנית בשכר מלא ומינויו של לורן עיאש לסגן.

הדרמה התחוללה לפני ההצבעה על מינוי אנה פוזמנטיר כאשר חבר המועצה ארז ברט הודיע כי הוא לא יתמוך המינוי ולמעשה הודיע על פרישתו מהקואליציה. החוק מחייב את אישור מחצית מחברי המועצה, בהצבעה  הראשונה הצביעו 9 חברים  ולא הושג הרוב הנדרש, כאשר המשנה לראש העיר רחמים שלום וחבר המועצה אלי אלוש יצאו מהחדר ולא הצביעו מה שמחייב הצבעה שניה. 

 

האם יאושר תקציב עיריית רעננה

למרות דרישתה של חברת המועצה דבי סלוצקי לדחות את ההצבעה השניה למועד אחר, אישרה היועצת המשפטית של העיריית רעננה עו"ד תהילה סובל את קיום ההצבעה.  בהצבעה הושג רוב של 9 לאישור המינוי, כאשר גם בהצבעה זו נעדרו המשנה לראש העיר רחמים שלום וחבר המועצה עו"ד אלי אלוש.

מיד לאחר ההצבעה, העלו חברי מועצת העיר טענה כי להצבעה אין תוקף חוקי. רוב הטענות, נאמרו ללא ציטוט או יחוס כנראה מתוך רצון לשמור על פתח של המשך שותפות בקואליציה.  סיעת מרצ היא הסיעה היחידה שפעלה לביטול המינויים ושגרה מכתב מעורך דין  בדרישה לבטל את המינוי.

מפניה שערך רעננה ניוז לעיריית רעננה עולה כי המינויים לא הועברו לאישור משרד הפנים ולכן הם אינם בתוקף וכי הם עתידים לעלות להצבעה נוספת בישיבת המועצה הקרובה. 

השאלה המשפטית  היא האם ידרש שוב רוב של מחצית מחברי המועצה או רוב רגיל, והשאלה הפוליטית היא האם יצליח ראש העיר חיים ברוידא לפייס את חברי הקואליציה אשר יושבים על הגדר מאז ההצבעה ולהחזירם לשכנע אותם לתמוך במינוי מה שיאפשר לראש העיר לנהל את העיר ללא חשש ממועצה לעומתית.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן