חדשות רעננה

נחש מי בא?

אחד המפגשים המפחידים שיכולים להתרחש בתקופה הזו הוא מפגש עם נחש – כפי שיכולה להעיד הילה שנחרדה לגלות נחש בחצר ביתה. "למזלי לוכד הנחשים מטעם העירייה הגיע אלינו תוך כמה דקות"

באדיבות לוכד הנחשים ארבל לוי

הילה בן יהודה, תושבת שכונת איינשטיין ברעננה, נתקלה בנחש הדומה בסוגו לנחש צפע בחצר ביתה. הילה שלא חשבה פעמיים, טיפסה אל אחד מהכיסאות והתקשרה למוקד העירוני. לשמחתה בעיריית רעננה קיים שירות של לוכד נחשים שמגיע גם לבתים פרטיים

הילה: "ביום חמישי שעבר, יצאתי לגינה של ביתי לשתות קפה. לפתע ראיתי נחש שזוחל מקצה אחד לקצה השני של הגינה ואני שסובלת מפוביה בכל הקשור לנחשים התחלתי לצרוח. הנחש נבהל וברח לקצה של הגינה. עליתי על אחד הכיסאות והתקשרתי למוקד העירוני. במוקד בקשו ממני לא להתקרב לנחש ולשמור עמו על קשר עין ולהמתין להגעת לוכד הנחשים. יש לי כלבה קטנה בבית ונורא חששתי שהוא יינשך או יכיש אותה. לשמחתי הלוכד הגיע תוך 5 דקות, בנותיי שהיו באותה העת בבית – פתחו לו את הדלת. הוא נכנס איתר את הנחש ולכד אותו".

ישנן עיריות שלא שולחות לוכדים לבתים פרטיים

"לפני המקרה לא ידעתי על כך. כשפרסמתי את הפוסט כדי להודות לעירייה וללוכד – ארבל לוי, הרבה אנשים ציינו את זה. לשמחתי הבנתי שעיריית רעננה מסייעת במקרים כאלו ועל כך אני רוצה להודות להם וגם ללוכד הזריז".

איזה סוג של נחש נתפס?

‏"מדובר בנחש מסוג זעמן. הבנתי שהוא לא ארסי אבל עדיין יכול לנשוך ולמזלנו הוא נתפס."

ארבל לוי, לוכד הנחשים שהגיע לבית משפחת בן יהודה מטעם עיריית רעננה הנו ביולוג (BSc) המתמחה בזוחלים ועוסק בלכידת נחשים כבר למעלה מ15 שנה.

"כשנתקלים בנחש חשוב להתרחק ממנו ולהתקשר מיד למוקד העירוני בדיוק כמו שקרה במקרה הנוכחי", אומר ארבל.

"ביום חמישי שעבר קבלתי קריאה להגיע לבית המשפחה. הגעתי לבית של האישה שמתגוררת ברעננה, היא עמדה על כיסא והראתה לי היכן מסתתר הנחש. לכדתי אותו ושחררתי אותו בשטח פתוח. מדובר בנחש מסוג זעמן שאינו ארסי".

ישנם אנשים שמתוך פחד ראשוני הורגים את הנחש שמופיע בחצר ביתם או בסביבת מגוריהם‏

"אסור להרוג נחשים. הם חית בר מוגנת וזו עבירה פלילית. עיריית רעננה מספקת את השירות של לכידת נחשים גם בבתים פרטיים לכן אין מה להתחבט או להתעסק עם הנחשים ולהסתכן בהכשה. נחש שלא מתקרבים אליו – לא יתקוף".

כיצד ניתן להרחיק נחשים מאזור הבית?

"על מנת לשרוד הנחש זקוק בעיקר לשני משאבים: מזון ומחסה, אם נצמצם את הסיכוי שהנחש יוכל להתנחם באחד מאלו באיזור הבית עשינו את רוב העבודה.

מכיוון שנחשים ניחנו בחוש ריח מפותח במיוחד הם מסוגלים לגלות מקורות מזון ממרחקים. אם בבית או בסביבתו נמצאים מקורות מזון, סביר להניח שהנחשים שברדיוס הקרוב יגלו זאת ויפעלו בכדי לאתר את מקור המזון ובכך יתקרבו לסביבת הבית.

אם נחש בכל זאת הגיע לאזור הבית, ניתן לצמצם את השהות שלו על ידי צמצום מקומות המסתור האפשריים. מקומות מסתור אהובים על נחשים הינם ערמות גזם, פלטות עץ ואסבסט, עשבייה גבוהה, מחסנים מבולגנים וכל ה"ג'אנקיות" למיניהן.

בכדי למנוע כניסה של נחש הביתה יש לסגור כל פתח אפשרי בשלד הבית החיצוני. רווח של כמעל חצי ס"מ מתחת לדלת, חלונות ללא רשת, גג רעפים, קיר "שפריץ", צמחים מטפסים וענפי עצים הנושקים לבית, כל אלו מאפשרים לנחש גישה קלה אל תוך הבית".

כתבות קשורות

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן