חדשות רעננה

עשתה מצווה

גפן קייל בת ה-12 תושבת רעננה, הצליחה לגייס 12,030 שקל לסופר החברתי הקהילתי – "נתינה מהלב" שהקימה נטלי רודלר. "אני לא מצטערת שתרמתי את הכסף, אני יודעת שזה הלך למטרה טובה", אומרת גפן

נטלי רודולר (42), אם ל-9 מרעננה, מספרת בהתרגשות על תרומתה של גפן קייל תלמידתה, שהצליחה לגייס 12,030שקל למען המרכול לנזקקים שהקימה. רודולר: "גפן הפתיעה אותי וגרמה לי להתרגש עד דמעות כשבישרה לי שהיא תתרום את כספי חגיגת בת המצווה שלה ואת הכסף שגייסה מחברים ובני משפחה למען המרכול".

גפן קייל, בת ה-12 חגגה לאחרונה את בת המצווה והחליטה בהשראת אמה לגייס כספים כתרומה למען עמותה שמסייעת לאנשים. "כשאמא הציעה את הרעיון – ישר חשבתי על הפרויקט של המורה נטלי. זה היה לי ברור שאת כספי חגיגת בת המצווה שלי אתרום, אבל זה לא היה מספיק. החלטתי שעל כל שנה שאני חייה אתרום 1000 שקל".

זה סכום לא קטן. כיצד הצלחת לגייס את כל הכסף?

"פניתי לכל בני המשפחה שלי, לחברים שלנו, לחברים בבית הספר ולכל מי שאנחנו מכירים. היו אנשים תרמו 100 שקל והיו כאלה שיותר. הפרויקט נמשך 3 שבועות כשבסופו הגעתי עם הכסף למרכול – לנטלי".

בני נוער נוטים לבזבז את כספי בת המצווה על טיולים לחו"ל או קניות. מה גרם לך לתרום את הכסף?

"כבר מההתחלה ידעתי שאתרום את הכסף. הרעיון היה לתרום לאיזה שהוא גוף או עמותה שעוזרת לאנשים. החלטתי לתרום את הכסף למרכול כי אני מכירה את המרכול של נטלי המורה שלי ויודעת שהכסף ילך למטרה טובה. היום כשביקרתי כאן שוב, ראיתי כמה מצרכים נקנו בכסף שתרמתי וזה ממש ריגש אותי".

איזה מסר את רוצה להעביר לבני נוער ולחברייך?

"שתמיד אפשר לעזור לאחרים – בין אם זה תרומה כספית או מילה טובה".

נטלי רודלר, פעילה חברתית זכתה לראות המון מחוות מרגשות. לדבריה המחווה של גפן, עלתה על כולם וגרמה לה להזיל דמעה: "אני נאבקת כמעט כל שבוע כדי לגייס כספים ומצרכים. זה לא פשוט. אומנם רעננה נראית יפה ונוצצת, אבל כפי שאומרים לא כל הנוצץ הוא זהב. מאז ימי הקורונה הרבה משפחות קרסו מבחינה כלכלית, לכן הקמתי את המרכול".  

רודלר, מורה בבית הספר תל"י ברעננה, אחראית על עשרות יוזמות חברתיות בניהן הקמת העמותה "חסדי אבות", הקימה את המרכול לפני פחות משנה – במטרה לסייע לנזקקים.

"אם מישהו פושט יד זה אומר שהוא זקוק  – תני לו משהו", זה המשפט שאמר לי אבי כשהייתי קטנה. מאז הוא הפך לחלק בלתי נפרד מחיי ולמוטו שלי", היא אומרת.

רודלר, אימצה ללבה את משפטו של אביה והפכה אותו לדרך חייה. לפני 10 שנים, בנה בן ה-4 חלה בלוקמיה ואושפז בבית החולים. משפחתה נאלצה להתמודד עם הקשיים אליהם נקלעו, במקום לשקוע בקושי – הקימה עמותה שמסייעת לנזקקים בקריית שרת השכונה בה היא מתגוררת. בעלה ערן, שעבד בארגון "לקט ישראל", סייע לה בהקמת מרכז קטן מתוך חצר ביתם, שתמך באנשי השכונה וסיפק להם פירות וירקות.

"המרכול של רודלר, פועל כיום בתוך מבנה ברחוב אסטרובסקי 14 ברעננה, ונראה כמו כל סופר מרקט, כשהבאים אליו מקבלים תלושים על פי מצבם ומספר בני משפחתם.  

"אני רוצה להודות לכל מי שמסייע לנו וקוראת לתושבים ובעלי העסקים להירתם ולסייע לנו כדי שאף אחד בעיר לא יישאר רעב".

למעוניינים לתרום ולסייע ניתן להתקשר לטל: 052-5607855

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן