חדשות רעננה

פוליטיקה עכשיו!

זה לקח זמן אבל אפשר להכריז, מערכת הבחירות ברעננה התחילה. אבי יוסף הכריז על מועמדותו לראשות העיר, שלטי החוצות ברעננה בישרו על תחילת הקמפיין של חבר המועצה ניר קריסטל וראש העיר חיים ברוידא עדיין לא חשף את הקלפים


שבוע של הכרזות, חמישה חודשים לפני שתושבי רעננה ילכו לקלפי לבחור את הנהגת העיר הבאה התחיל קמפיין הבחירות של שני מועמדים לראשות העיר. עורך הדין והפעיל החברתי אבי יוסף הודיע בתחילת השבוע על מועמדותו לראשות העיר חבר המועצה וסגן ראש העיר לשעבר ניר קריסטל החל בקמפיין שילוט חוצות. ראש העיר חיים ברוידא עדיין לא החל בקמפיין הפומבי. מי עוד יתמודד? השמועות מדברות על הערכות של שניים נוספים, הימים הקרובים יגידו.

אבי יוסף הכריז על מועמדותו בפוסט בפייסבוק: "אני מבקש להודיע לכם כי החלטתי להציג מועמדותי לראשות העיר רעננה, ולצאת למסע לשינוי פני העיר. אני עושה זאת לאחר שנים רבות של פעילות ציבורית עניפה ברעננה, ולאחר הכרות יסודית ומעמיקה עם תחומי החיים בעיר, ובעיקר עם אנשי רעננה. אנשים נהדרים, שתהיה זו עבורי זכות גדולה לעבוד למענם ובשמם, ולקדם את המטרות שבסופו של דבר ישדרגו את איכות חייהם."

אבי יוסף נשוי למירית ואב ל4 מוכר ברעננה כפעיל חברתי, הפעיל בשנים האחרונות מספר מיזמים חברתיים בהם יעוץ משפטי חינם, תרומת מחשבים למשפחות נזקקות שעורים פרטיים לילדים.

בפוסט שפרסם כתב: "רעננה של היום היא עיר השקועה עד צוואר במאבקים אישיים והתנגשויות אגו, ששמים את הפוליטיקה במרכז ואת העיר בשוליים. במקום עיר מנצחת קיבלנו עיר מתנצחת, במקום להתקדם אנו דורכים במקום, ובמקום להתאחד ולהצליח ביחד – אנו מפולגים ומכשילים זה את זה. את המצב הזה חייבים לשנות, ולפתוח דף חדש בו נציגי הציבור פועלים יחד ובשיתוף פעולה כדי להפוך את רעננה לחלוצה בתחום החינוך ואיכות החיים, עיר שהערים כולן רוצות ללמוד ממנה ולהיות כמוה, עיר שלגור בה – זו זכות."

מטה הבחירות של אבי יוסף מגובש, בעלי התפקידים המרכזיים במטה כבר החלו את עבודתם.

אבי יוסף, הקמפיין לראשות העיר החל צילום פרטי


שוק רעננה

הכרזה נוספת היתה השבוע בחוצות העיר, חבר המועצה וסגן ראש העיר לשעבר ניר קריסטל החל קמפיין שילוט חוצות בו הכריז על מועמדותו תחת הכותרת "רעננה חייבת בולדוזר" ניר קריסטל מ"מ ראש עיריית רעננה לשעבר, חבר במועצת העיר כ10 שנים. נבחר לראשונה ברשימתו של ראש העיר לשעבר נחום חופרי. בקדנציה הראשונה היה בסיעה משותפת עם ראש העיר המכהן חיים ברוידא באופוזיציה. בבחירות הקודמות התמודד לראשות העיר ולמועצה, זכה ב2 מנדטים וחבר לברוידא בסיבוב השני. אחרי הבחירות מונה לממלא מקום וסגן ראש העיר כהונה שהסתיימה אחרי כשנתיים בסכסוך עמוק עם ראש העיר.

ניר קריסטל יזם את הקמת סיירת ההורים ברעננה, סרן במיל’, הקים בשירותו הצבאי את מדור תכנון כוח האדם של חיל הקשר. בעבר שימש בתפקידי ניהול בכירים מנהל שיווק, סמנכ"ל בחברת תרופות ועוד.

ניר קריסטל: "מספרים לנו שהכל כאן בסדר בזמן שכולנו רואים כיצד הערים השכנות בשרון עוקפות אותנו במגוון תחומי חיים ואותנו מציפים בתמונות יחסי ציבור של ערוגות עם פרחים בזמן שהעיר סובלת מבעיות חנייה ותנועה, מקצצים בשירותי סיירת הביטחון העירונית, לראשונה במאה שנות רעננה התקציב לא הוגש למועצה על ידי ראש העיר ועוד. בזכות הניסיון במגזר העסקי ובזכות הניסיון כסגן ראש העיריה ובמועצת העיר אני מכיר את רעננה לפני ולפנים, בקיא היטב בניהול שלה מאחוריי אלפי שעות של הקשבה לתושבים, בחרתי לעזוב את המגזר העסקי וזו משימת חיי"

ניר קריסטל – התמודדות שניה


הבחירות המקומיות בסיבוב הנוכחי שונות ממה שרעננה הורגלה, במערכת הבחירות הקודמת התחילו את המרוץ תשעה מועמדים. חיים ברוידא, איתן גינזבורג, יקי ודמני, ניר קריסטל, סימה פרי, רונית וינטראוב, איתן גליק, רחלי בן ארי סקעת וארז ברט. פרי ברט וגליק פרשו לפני הבחירות. אחרי סיבוב בחירות שני בו התמודד ראש העיר חיים ברוידא מול איתן גינזבורג נבחר ברוידא לראשות העיר.

המערכה הפעם שונה מאוד, רק השבוע חמישה חודשים לבחירות  הכריזו שניים פומבית על מועמדותם. ראש העיר חיים ברוידא עדיין לא החל את הקמפיין הפומבי אבל מתחת לפני השטח העבודה בעיצומה.

גם אווירת הבחירות שאפיינה את המערכה הקודמת לא מורגשת עדיין.  אין שילוט במרפסות אין נוכחות בימי שישי באחוזה, חוגי הבית לא נקבעו הרשתות החברתיות ואתרי החדשות עדיין נקיות מבחירות, הקדנציה הנוכחית התאפיינה בטלטלות רבות. הגדולה ביותר היא הקורונה שהפכה את ניהול העיר למאתגר במיוחד.

5 מערכות בחירות ארציות גם הן לא תרמו ליציבות בעיר, כשאין ממשל מרכזי חזק קשה ליצור פיתוח עירוני ארוך טווח והדוגמה הבולטת היא מושא התחבורה, הנת"צ שהיה שיאו של הדיון הציבורי בבחירות הקודמות לא התקיים, בכפר סבא התחילה הסלילה ובוטלה, המטרו שאמור להיות העוגן התחבורתי העיקרי בעיר ובשרון תכנונו נדחה למועד בלתי ידוע.

בפוליטיקה המקומית היו טלטלות בלתי פוסקות, בתחילת הקדנציה כמעט כל הסיעות היו חברות בקואליציה, ראשון לפרוש מהחיים הפוליטיים המקומיים היה ראש העיר לשעבר איתן גינזבורג שנבחר לכנסת. השני לפרוש היה יקי ודמני שאחרי כהונה קצרה בחר לעזוב את החיים הפוליטיים, חבר המועצה וסגן ראש העיר לשעבר ניר קריסטל סיים את כהונתו ועבר לאופוזיציה

בשנתיים האחרונות התמודד ראש העיר עם מועצה לעומתית מה שהקשה על אישור תקציב 2022, התקציב עבר רק תחת איום משרד הפנים לפיזור מועצת העיר. תקציב 2023 לא הוגש עדיין למועצת העיר.

מועצת העיר ברעננה מונה 19 חברים, רובם לא ימשיכו לכהונה נוספת. הסיעה הדתית היתה תחת סכסוך ופילוג לאורך כל הכהונה, ולא ברור מה יהיה הרכב הרשימה לבחירות הבאות. סיעת ראש העיר חיים ברוידא גם היא התפצלה ותתמודד בבחירות הקרובות בהרכב חדש לחלוטין. סיעת מרצ בהנהגת רונית וינטראוב איבדה את התמיכה הכלכלית והארגונית של מפלגת האם שלא נבחרה לכנסת ולא ברור אם יועמדו המשאבים הדרושים להתמודדות. הסיעות של איתן גינזבורג ויקי ודמני התפזרו. הפנים החדשות בפוליטיקה הם אורי זנקו וזהבה לנדמן  שיתמודדו ברשימת יש עתיד.

חיים ברוידא, מתמודד לכהונה שנייה


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן