חדשות רעננה

ראש העיר חיים ברוידא "אין למועצת העיר שום סמכות לפגוע במעמדי אני פה ונשאר פה"

בתגובה לדרישת חברי מועצת העיר רעננה לכנס ישיבה שלא מן המניין מגיב ראש עיריית רעננה חיים ברוידא "אנחנו ממשיכים עם הפנים קדימה ועם חברי המועצה מהקואליציה הנאמנים לדרך ותורמים מזמנם הפרטי למען הציבור בעיר. אנחנו מחויבים רק לכם תושבות ותושבי רעננה. מי שרוצה לרדוף ולהתעסק עם תארי כבוד וג'ובים, ימשיך לעשות זאת מספסלי האופוזיציה."

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא ינהיג את העיר עם מועצה לעומתית
מיקומי - ההשקה בקרוב יש למה לחכות

חודש סוער עובר על הפוליטיקה המקומית ברעננה, ניסיונו של ראש העיר להרחיב את הקואליציה על ידי החזרתה לשורות הקואליציה של אנה פוזמנטיר  ומינויה לסגנית ראש העיר הוליד כדור שלג ששיאו היה ערב החג בדרישה של 10 מחברי המועצה לכינוס ישיבה שלא מן המניין ולשנות את הרכב הועדות העירוניות.,

ראש העיר חיים ברוידא בחר להגיב במוצאי החג בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו בו הוא מגיב לטענות חברי המועצה

"כל כך הרבה שטף של הצהרות ומידע מגמתי ושקרי, נזרקו במהלך החג לחלל האוויר ברעננה. האמת, חשבתי תחילה לא להגיב. אבל בכל זאת בחרתי לעשות סדר, ובעיקר לתחום לפרופורציות.

קודם לעובדות: עם כניסתי ללישכת ראש העיר בנובמבר 2018, ירשתי מקודמי גירעון בתקציב השוטף של 38 וחצי מיליון שקלים וגירעון של 170 מיליון שקלים בתקציב התב"ר (תקציב הפיתוח). רעננה עמדה לאבד את התואר "עיר איתנה" שמעניק משרד הפנים, ולאבד את דירוג האשראי שעמד על (טריפל אי) AAA. היום הכל כבר מאחורינו. בזמן שיא, חזרנו להיות מאוזנים. עיריית רעננה זוכה לשבחים על התנהלות עירונית כלכלית אחראית ויעילה מכל משרדי הממשלה. רשויות בארץ יישמו בפועל את הפעולות שביצענו מול איומי הקורונה. החינוך שלנו במקום הראשון בארץ. סגרנו פערים ובנינו 19 גני ילדים בגלל מחסור. אנו בונים כיום 3 בתי ספר ויבנו עוד בקדנציה הנוכחית. העיר פורחת. הפארק שודרג. נסללו שבילי אופניים. כביש עוקף – דרך פרס – מדהים ביופיו. הרחובות נקיים. רמת הביטחון האישי עלתה. רעננה נחשבת לעיר הכי חכמה בישראל בעקבות הטכנולוגיה החדשנית שהכנסנו. על פי סקר מדגמי של תושבים, רמת שביעות הרצון של התושבים מהשירות לתושב ומהמגורים בעיר, היא מהגבוהות בישראל ויתכן שהגבוהה ביותר בארץ. וזה על קצה המזלג.

הניסיונות במהלך החג, של עשרה חברי מועצת העיר, לייצר דרמה של ערב מהפך פוליטי ברעננה, היא מגוחכת.
ראש עיר בישראל נבחר על ידי הציבור בבחירות אישיות. אין למועצת העיר שום סמכות לפגוע במעמדו. אני פה ונשאר פה.
להליך שמנסים עשרה חברי מועצה קוראים "מועצה לעומתית". ישנן רשויות נוספות בארץ, שמתנגדי ראש הרשות אוחזים ברוב קולות במועצה, וראש הרשות ממשיך לתפקד לא פחות טוב. אגב, גם אצלינו בעידן בילסקי, הייתה מועצה לעומתית, ובילסקי המשיך להיות ראש עיר ונבחר שוב ושוב. אותו מצב היה אצל שכנותינו: בקדנציה הקודמת ברמת השרון, אצל ראש העיר המכהן גם כיום אבי גרובר וגם בימים אלה בתל מונד, פועלת מועצה לעומתית, תחת ראשת המועצה לין קפלן.
במקרה שלנו ברעננה, מדובר בעשרה חברי מועצת העיר, שיצרו להם רוב במועצה, המונה 19 חברים. רובם חברו מתוך אינטרסים אישיים משותפים, שברובו נסוב על נקמנות, מקח וממכר שיבואו על חשבון כספי הציבור.
אז מה כוחם? יכולים חברי מועצת העיר הללו, המונעים משיקולים זרים ואישיים, להעביר החלטות רוב במועצה שלא יטיבו עם הציבור. בסופו של יום, הנפגעים עלולים להיות אתם התושבים. אבל נעשה הכל שזה לא יקרה. עשרת חברי המועצה, מצאו גם קורבן. מבקשים בפועל, לבטל את המינוי החוקי של סגנית ראש העיר ענבר הוכברג ומחזיקת תיק התרבות, ולמנות תחתיה את עצמם. אבל אליה וקוץ בה. את הסמכויות לתפקיד סגן מעניק רק ראש העיר. כך שחוץ מאשר לפגוע על לא עוול בענבר הוכברג, צעד לא אתי ואנטי דמוקרטי – הם יוכלו להתהדר בתואר "סגן ראש עיר", בלי שום השפעה, או יכולת לתרום לציבור. אפילו לא יקבלו לשכה, רכב, פקידה והחזר הוצאות לנייד.
 
ראש עיר אינו חף מטעויות, וטבעי שלא כולם יאהבו אותו או כל מהלך שהוא עושה. אני גם מקבל בהבנה ביקורת עניינית. אבל השבוע נחצה פה קו אדום. לייצר לרעננה תדמית שלילית על לא עוול, ממניעים של נקמנות ורושם שהנה השילטון מתחלף, זו הטעיה מכוונת.
אז מסתבר שככל שטוב לכם תושבי רעננה היקרים, ישנם כמה חברי אופוזיציה, שחשים תיסכול.
בכל מקרה, אנחנו ממשיכים עם הפנים קדימה ועם חברי המועצה מהקואליציה הנאמנים לדרך ותורמים מזמנם הפרטי למען הציבור בעיר. אנחנו מחוייבים רק לכם תושבות ותושבי רעננה. מי שרוצה לרדוף ולהתעסק עם תארי כבוד וג'ובים, ימשיך לעשות זאת מספסלי האופוזיציה.
כולם כבר יודעים שאין כמו רעננה!"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן