חדשות רעננה

רעננה מתאבלת על מירי פסוב

מירי פסוב (70) תושבת רעננה, נהרגה ביום שישי בתאונת דרכים קטלנית. ברעננה מסרבים לקבל את אובדנה של האישה שהייתה גדולה מהחיים, והותירה חותם בכל מקום ורחוב בו נגעה

מירי פסוב

מירי אמנית עכשווית שהשתמשה בעבודותיה בטכניקות וחומרים מגוונים והתפרסמה בעיצוב תבליטי קיר מאבן ופיסול חללים וסביבה – הלכה לעולמה לאחר שנפגעה בתאונת  דרכים".

מירי פסוב התפרסמה בעיקר בזכות תרומתה בעיצוב תבליטי קיר באבן, בברונזה, בברזל, בנחושת ובקריסטלים. עבודותיה מוצגות ברחבי הארץ, כשאחת המוכרות מהן "עץ התפוז" – פסל סביבתי שנוצר בשל געגועיה לפרדסים של התפוזים שנכחדו מנופה של רעננה. מרי שהתגאתה בפסל שעיצבה, נהרגה לא רחוק ממנו. 

מירי פסוב נולדה ברומניה, בשנת 1951, בת למשפחה ציונית, מסורבת עלייה. בשנת הצליחה המשפחה להגשים את חלומם ולעלות לישראל. על אף קשיי הקליטה – בחוויה של מירי – היא תמיד הרגישה הכי צברית שיש, הכי שורשית שאפשר. החומרים עמם השתמשה בעבודותיה, היו חומרים מן הטבע הארץ-ישראלי, עם החול והאבן, הברזל והעץ.

בראשית שנות ה-90 החלה לעסוק בעיקר בפיסול, במשך השנים הציגה תערוכות יחיד  בגלריה הפרטית ברעננה, עיר מגוריה, וכן השתתפה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל. עבודותיה של מירי פסוב משלבות טבע ותרבות, עבר והווה, גופניות ורוח, ונוצרות מתוך רצון לחזור לתחושות וחוויות בראשתיות.

נבחרי ציבור ותושבי העיר כואבים את אובדנה

ראש העיר חיים ברוידא: "פרידה כואב ממירי פסוב. קשה היה להתעלם מהנוכחות שלה והצחוק המתגלגל. אישה מיוחדת הייתה מירי פסוב. מלאת חיים ואנרגטית. אמנית בכל רמ"ח איבריה. תמיד במרכז העניינים. ביום שישי, בתאונת דרכים ברעננה, נקטעו חייה, כמה עשרות מטרים מכיכר עץ התפוז, פרי עמלה, שעוצב בהשארת הגעגועים לפרדסים של רעננה ושל ארץ ישראל. יצירה במיקום מרכזי, שהפכה למעין סמל עירוני, ועבור מירי לגאווה גדולה. מירי חיה ונשמה את עולם היצירה האומנותית

פסלה של מירי פסוב "עץ התפוז" בכיכר בן גוריון

חברת המועצה רונית וינטראוב: "בכאב גדול כותבת על מירי פסוב אמנית ואישה מלאת שמחה, שברגע טראגי אחד עצרה אתמול שירת חייה. הכרתי אותה לפני שנים בבית פתוח של אמני רעננה. במרתף ביתה נחשפתי למיצג ייחודי ומהמם שעסק בשורשים, בחיבור של יצירה עם סיפור חיים, הסיפור שלה. היצירות של מירי מלאות תשוקה, חיים ונשמה. במשך השנים זכיתי לחנוך אינספור מיזמים אמנותיים ותערוכות בהשתתפותה. האישה הנהדרת הזו  קרנה באלף גוונים  אל הקהילה הרעננית קהילה שהחזירה לה הערכה  ואהבה. מאז אתמול  אני מסרבת להאמין שהאור הזה כבה ומעיין החיות והיצירה נגדעו. כל כך כואב ובלתי נתפס. אנצור את זכר האישה החיננית שפתחה בפני לפני שנים את ביתה, את סיפור חייה ואת ליבת יצירתה. יהי זכרה ברוך".

חברתה של מירי עו"ד סימה פרי לשעבר סגנית ראש העיר וחברת מועצת העיר כתבה לזכרה: "מירי יקרה ואהובה איך אפשר לתאר במילים את העצב על הטרגדיה. הלכת בחטף. מותך הוא אבדה גדולה לכולנו ולעיר רעננה.

היית אישה מדהימה, חמה, תמיד מחייכת ומאירה פנים, מפזרת סביבך המון אנרגיות של שמחה ומעל הכל היית אמנית רב תחומית יוצאת דופן. צחוקך ימשיך להדהד, זכרך ויצירותייך יישארו איתנו לעד. אהבתי אותך מאוד. נוחי על משכבך בשלום מירי יקרה".

מתי ברושוק מנהלת חטיבת הביניים אלןן: "חברתי האומנית והיוצרת  מירי פסוב נדרסה למוות, לא נתפס, רק יום קודם שוחחנו ארוכות על פרויקט משותף לרגל 100 שנים לעיר רעננה שרצית לעשות עם מגמת האומנות של 'חטיבת אלון'.

דמותך ויצירתך הם חלק מהחטיבה ,הרי יצרת את קיר ההנצחה של הנופלים ובכל שנה הנך מגיעה לסדר ולבדוק, קבענו שניפגש ביום רבעי… קבענו. הלב ממאן להאמין".

הפעיל החברתי אביחי ארביב: "הטרגדיה ברחוב אופסטרלנד בעיר לקחה מאיתנו אישה יקרה, חברה נפלאה מלאת אהבה לכל אדם באשר הוא אדם, מלאת שמחת חיים ומלאת רעיונות מבריקים שרובם הספיקו להתממש ביצירותיה הגאוניות כשהמפורסמת מהם הוא פסל עץ התפוזים הניצב בכיכר ברחוב בן גוריון בעיר ומזכיר לכולנו את פרדסי התפוזים שהיו בעיר והפכו לפרדסי בטון וברזל.

מחוות נוספות וגאוניות התפרסמו בתערוכות כאלה ואחרות ולנו לא נותר אלא להתגעגע אל האישה היקרה שגם אם לא קל משדרת אל העולם "יום יום חג" וממש כמו היצירה הגאונית "כנרת מתייבשת" אני שואל: 'היית או חלמתי חלום".

חבר המועצה לשעבר צבי נדב רוסלר:

אתמול בצהריים הלכה לעולמה בתאונה ידידתי האמנית מירי פסוב. הלב כואב וקשה להשלים .עוד יותר קשה למצוא את המילים.
מירי הייתה בין מייסדי ״מוזה״ – ארגון אמני רעננה והייתה חברה בצוות המוביל של ״מוזה״ עד יומה האחרון . אמנית רב תחומית בעלת אנרגיות והשראה יצירתית מתפרצת. יזמה, הובילה והשתתפה בפרויקטים אמנותיים וקהילתיים רבים .

הפסל "עץ התפוז״ ברח׳ בן גוריון שהפך לאחד מסמלי העיר, הינו המוכר מבין תרומותיה של מירי לנוף העירוני של רעננה, העיר שכל כך אהבה. האישיות החמה , המתלהבת והיצירתית של מירי תחסר למשפחתה,
לחברי "מוזה", לחבריה וידידיה הרבים ולתושבי העיר.תנחומינו העמוקים ומחשבותינו נשלחים לילדיה ולנכדיה , אנו משתתפים בכאבם. יהי זכרה ברוך .

כתבות קשורות

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. זוכרים את מירי פסוב - Raanana.news הגב

    […] פסוב ז"ל נהרגה בתאונת דרכים טרגית בחודש דצמבר […]

  2. כתב אישום בגין גרימת מוות בנהיגה רשלנית נגד בן זוגה של מירי פסוב - Raanana.news הגב

    […] אחרי מותה של האמנית מירי פסוב בתאונת דריסה ברעננה הוגש כתב אישום נגד איתן דרייפוס בן […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן