חדשות רעננה

האם סימולציה משקפת את מבנה המבחן הפסיכומטרי

אחד המבחנים החשובים ביותר שתעברו בחיים שלכם וכזה העלול להשפיע על החיים המקצועיים שלכם היא הבחינה הפסיכומטרית.

המטרה של הבחינה הזו היא למיין מועמדים למוסדות להשכלה גבוהה ובעצם לנבא את יכולת  הקבלה של מועמדים שונים למסלולים השונים במוסדות להשכלה גבוהה. רבים ממוסדות לימודים מייחסים לבחינה הפסיכומטרי משקל רב ביותר ומשווים אותם ממוצע הבגרות זוהי אחת הסיבות החשובות ביותר לכך כי רבים מייחסים למבחן חשיבות מרובה במאמר זה נענה על השאלה החשובה ביותר האם סימולציה משקפת את מבנה הבחינה הפסיכומטרית.

 במאמר זה נענה על שאלות כמו מהו מבנה המבנה מהי סימולציה ועל ידי תשובות לשאלות אלו ניתן יהיה להבין את התשובה.

מהו פסיכומטרי?

פסיכומטרי היא בחינה מטרתה לבחון יכולות לימודיות של הנבחן על מנת להתקבל ללימודים האקדמיים והיא בחינת מיון ויש לה משקל רב בקבלה הסופית של המועמד.

 ככל שמיון שלו הוא גבוה יותר כך הוא יתקבל למסלול נכבד יותר ללא כל בעיה בחינת המיון הזו בודקת את הידע בשלושה תחומים עברית אנגלית וחשבון והתוצאות שלה נעים בין 200 הציון הנמוך ביותר ואילו 800 הוא הציון הגבוה ביותר.

מהו מבנה הבחינה?

כאשר מדובר על בחינה בנייר ועיפרון שהיא בחינה מודפסת מובן סך הכל על שמונה פרקים  הפרק הראשון בבחינה מכיל פרק הבוחן  את יכולת ההבעה בכתב בסופו הפתירה של הפרק שהזה צריכה לארוך עד 30 דקות. שמונת הפרקים האחרים מורכבים משאלות ברירה ואינם מופיעים בסדר קבוע הזמן הקצוב לפתירת כל פרק כזה הוא 20 דקות. כמו כן הפרקים השונים בוחנים יכולות שונות ומעניינות שנצרכים ללמוד הפסיכומטרי כמו למשל: פתרון בעיות מילוליות לימוד מתמטיקה וידיעת השפה האנגלית .

מה הן סימולציות?

סימולציות הם מבחני דמה שנועדה לדמות מבחן פסיכומוטרי על מנת לתרגל היטב את הבחינה יש לבצע מטלת כתיבה ואת כל 8 הפרקים של הבחינה על מנת לדמות את מבנה  הסימולציה למבנה הבחינה עצמה חשוב מאד לבצע את הבדיקה בזמן קצוב כפי שזקוקים לכך כמו כן חשוב מאד לוודא כי נבחנים על מטלת כתיבה 8 פרקים וחשוב לסדר את הפרקים לפי סדר אקראי יש לבצע את הבחינה  ברצף ולהימנע ככל האפשר מהסחות דעת.

מה להביא לבחינת סימולציה על מנת שתצליחו במבחן הסימולציות חשוב מאד להגיע שבעים ורגועים למבחן להביא מכשירי כתיבה מותאמים מחק ועיפרון מותאם אפילו שניים או שלושה. סטופר על מנת לארגן את הזמן נכון ושתיה ואוכל שאינו מלכלכך או מרעיש.

איך להתנהל מבחינת הסימולציה?

על מנת להתנהל היטב מבחינת סימולציה פסיכומטרי ולדמות מבחן אמיתי יש לעבוד ביסודיות ולתת את הדעת לכך כי קודם יש לעשות את מטלת הכתיבה ואז את כל השאר אם אתם חושבים שאינכם יודעים תשובה לשאלה אחת כדאי לדלג ולהמשיך לשאלה הבאה ולשמור על קור רוח.

חשיבות העמידה בזמנים

על מנת לדמות את מבנה הבחינה האמיתית רצוי מאד לעמוד בלוח הזמנים של הבחינה הפסיכומטרית אחד הכללים שיעזור לכם מאד בעניין זה הוא הסטופר. הסטופר מאפשר לכם לתרגל את הפרקים לפי העמידה בזמנים ולהצליח לעבור את המבחן בהצלחה.

 באחד מהמקרים של הבחינה הפסיכומטרית חשוב מאד לעמוד בזמנים השונים שאכן כל הפרקים צריכים להיות על פי הזמנים השונים שכן מהות הבחינה תלויה במן המוגבל. חשוב  מאד לדמות ככל האפשר את הבחינה הפסיכומטרית הן על ידי מבנה המבנה והן על ידי העמידה בזמנים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן