חדשות רעננה

אגף השיקום מעביר את הוועדות הרפואיות לבתי חולים שיקומיים

אחד מהמהלכים המרכזיים ביישום  רפורמת "נפש אחת" יוצא לדרך: אגף השיקום במשרד הביטחון סיכם עם בתי החולים 'שיבא' בתל השומר והמרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין של שירותי בריאות כללית, על תכנית להעברת הוועדות הרפואיות ממשרד הביטחון לבתי החולים
ד"ר חגי אמיר מנהל בית חולים לוינשטיין צילום: אורן יזרעאל

המהלך, נועד לשפר את האמון של נכי צה"ל באגף, את איכות השירות והיחס לפונים. בנוסף, המהלך נועד לצמצם את משך זמן הטיפול בהליך הועדה הרפואית מ-140 יום בממוצע כיום לכ-30 ימים בלבד. מערך הוועדות הרפואיות לנכי צה"ל הינו אחד הנושאים המרכזיים שנבחנו במסגרת רפורמת "נפש אחת" לשיפור הטיפול והשירות. מיטב המומחים במדינת ישראל בחנו את הסוגייה במשך חודשים והוצאת הועדות לבתי החולים היא חלק מהותי מבין ההמלצות לשיפור המענה לנכי צה"ל, לצד ביצוע הכשרות והדרכות לרופאי הוועדות ומהלכים נוספים.

על פי נתוני אגף השיקום, כ-7,200 בקשות להכרה וקביעת דרגת נכות פתוחות וממתינות להחלטה נכון להיום. בשנת 2021 חל גידול של כ-70% במספר הבקשות המגיעות לוועדות הרפואיות לאחר תהליך ההכרה לעומת שנת 2020. מתוכן, גידול של 330% במספר הוועדות הראשונות לאנשים עם PTSD,  לעומת 2020 באותה תקופה אשתקד.

לימור לוריא, סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון: "הוצאת הוועדות הרפואיות לבתי החולים השיקומיים הינו מהלך מרכזי ברפורמת 'נפש אחת' , במטרה לשפר את השירות לציבור לקוחותינו באופן משמעותי. מטרת המהלך היא לצמצם את מספר הבקשות הממתינות להחלטה נכון להיום וכן לקבוע בקו 'בית הלל'. הוצאת הוועדות תגדיל את השקיפות שלנו מול נכי צה"ל ותדגיש להם את העובדה שכולנו יחד באותו הצד – שיקומם המיטבי של נכי צה"ל".

פרופ' אמתי זיו, מנהל ביה"ח השיקומי המשולב במרכז הרפואי שיבא ומנהל מסר, המרכז הארצי לסימולציה רפואית: "כבית החולים של המדינה, המטפל מאז קום המדינה במסירות אין קץ בפצועי צה"ל ונכי משרד הביטחון, שיבא גאה לקחת חלק בהובלת מהלכים מרכזיים ברפורמת 'נפש אחת' המבורכת, ובתוכם – סיוע לביצוע הוועדות הרפואיות לנכי משרד הביטחון באופן יעיל, מקצועי ומכבד אדם. אנו גאים גם להוביל את ההכשרה של צוותי הוועדות הרפואיות העוסקים במלאכת הקודש באמצעות סדנאות סימולציה במסר, שייעודן שיפור מיומנויות השירות והרגישות האנושית לנכי צה"ל במצוקתם; ומברכים את אגף השיקום במשרד הביטחון על החלטתו לשלב סדנאות אלו כחלק אינטגרלי ברפורמת 'נפש אחת'".

ד"ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית: ״לוינשטיין משקם את פצועי צהל ממלחמת ששת הימים ועד היום. יש לנו ניסיון רב שנים בטיפול בחיילים ובנכים של משרד הביטחון וקשר הדוק עם צה"ל ומשרד הביטחון. כמרכז השיקום המוביל בישראל, אנו רואים בסיוע בביצוע הוועדות הרפואיות של משרד הביטחון משימה לאומית וגאים לתרום מהידע ומהניסיון של רופאינו לשיפור השירות לנכי צה"ל".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן