חדשות רעננה

אוטובוס חשמלי חדש הושק הבוקר ברעננה

האוטובוס החשמלי שהושק היום (ג') הינו שקט, אינו פולט גזים וידידותי לסביבה

חיים ברוידא, ראש העיר רעננה, יאיר קציר, מנכ"ל מטרופולין, איל ווקס, סמנכ"ל תפעול מטרופולין, ונהג האוטובוס. קרדיט צילום דוברות עיריית רעננה.

ברעננה הושק היום (ג' 31.1.23) אוטובוס חשמלי חדש ומתקדם של מטרופולין, הפועל באמצעות טכנולוגיות של אנרגיה חלופית, והינו שקט, ידידותי לסביבה ואינו פולט גזים.
מדובר באוטובוס החשמלי הראשון מתוך כ-200 אוטובוסים שצפויים לפעול באזור השרון במהלך השנתיים הקרובות, וזאת במסגרת היישום המחודש של מכרז השרון, בו זכתה מטרופולין בשנית.

שילוב אוטובוס חשמליים בתחבורה הציבורית נועד לקדם טכנולוגיות של אנרגיה חלופית ולעודד מעבר לכלי רכב שאינם מזיקים לסביבה. יתרונם של האוטובוסים בכך שהם פועלים בצורה שקטה ואינם פולטים גזים לאוויר, הן בזמן ההמתנה בתחנה והן בזמן הנסיעה בעיר, כך שלא רק שהנוסעים נהנים מיתרונותיהם, אלא גם התושבים והולכי הרגל לאורך צירי הנסיעה.

האוטובוס בעל טווח נסיעה של עד 250 ק"מ ביום, והוא מצויד במערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, לרבות מערכות שירות לנוסעים ומצלמות חוץ עבור הנהג. בשלב ראשון יופעל האוטובוס בקווים 29 ו-15, ובהמשך ישולב בקווים העירוניים בעיר – 16, 3, 2, 1.

במקביל בוחנת העירייה הקמה של חניון חשמלי בעיר לטובת טעינת האוטובוסים, שעתידים להיכנס לפעילות בעתיד הקרוב.

חיים ברוידא, ראש העיר רעננה: "רעננה היא עיר ירוקה שרואה חשיבות גדולה בשמירה על איכות הסביבה, ואנו מברכים על הפעלתו של האוטובוס חשמלי בעיר. מעבר לאנרגיה חלופית נקייה הוא חלק מהמאבק שלנו להפחתת זיהום האוויר, ואנו נמשיך ונפעל בכל התחומים כדי לשמור על הסביבה שלנו בריאה ונקייה, למעננו ולמען הדורות הבאים".

ממטרופולין נמסר: "החברה מחזיקה נכון להיום באזור השרון צי של כ-90 אוטובוסים, המונעים בהנעה אלטרנטיבית על ידי חשמל וגז, וזאת במטרה לעודד תחבורה נקייה וירוקה. מגמה זו, שמקדם משרד התחבורה, בעלת חשיבות גבוהה עבור הסביבה וציבור הנוסעים. בעתיד הקרוב, עם יישום המכרז המחודש, נגדיל את צי הרכבים החשמליים באופן משמעותי ובכך נביא בשורה גדולה לתושבי רעננה והאזור כולו".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן