חדשות רעננה

איזה אפשרויות קיימות לטיהור וסינון מים?

המודעות לחשיבות שתיית מים איכותיים ומסוננים הולכת וגוברת בציבור הרחב. מי הברז בישראל נחשבים לאיכותיים יחסית, ואספקת המים עוברת ניטור קפדני, אך במקומות רבים יש צנרת ישנה העלולה לגרום לזיהומים שונים במי השתייה. לכן, רוב הישראלים משקיעים לא מעט כסף בחיפוש התמידי אחר מים נקיים וצלולים ללא זיהומים וחיידקים. יש פתרונות שונים לטיהור ולסינון מי השתייה, ומערכות הסינון והטיהור מים הביתיות מאפשרות לנו להימנע מרכישת ומסחיבת בקבוקי מים מינרליים המגיעים בבקבוקי פלסטיק מזהמים.

שיטות נפוצות לטיהור ולסינון מי הברז

מתקן ביתי לטיהור מים – אחת השיטות השכיחות ביותר לטיהור מי הברז היא באמצעות מתקני בר מים. בר מים מתקדם מטהר את מי הברז באמצעות מערכת טיהור חדשנית הכוללת מסננים להסרת מתכות כבדות, שאריות של תרופות, הורמונים, חול, אבנית וכימיקלים רעילים, ויש במתקן גם נורת UV המטהרת את המים מחיידקים שמקורם במי הברז ובצנרת המים. בר מים ביתי הוא פתרון נוח ומשתלם למשקי בית, למשרדים ולעסקים מאחר והמתקן כולל ברז מים קרים, ברז מים חמים או רותחים, וכיום יש גם מתקנים עם ברז סודה.

סינון מים – מערכת סינון מים ביתית היא שיטה נפוצה לטיהור ולסינון המים. השיטה מבוססת על פילטר ייעודי המכיל גרגרי פחם ופילטרים נוספים כמו פילטר לחילוף יונים. פילטר פחם פעיל מסלק ביעילות מזהמים אורגניים שונים ממי הברז, גרגרי הפחם בסנן סופחים מולקולות אורגניות ומסלקים מזהמים אורגניים מהמים. פילטר חילוף יונים מטהר את מי הברז ממלחים שונים. מתקני הסינון מספקים מי שתייה איכותיים, נקיים וטעימים יותר, גם בבתים בהם יש צנרת מים בעייתית.

אוסמוזה הפוכה – תהליך להתפלת מים ולטיהור מים מתוקים מחומרים המומסים במי הברז, לרבות מינרלים ומלחים. בתהליך אוסמוזה הפוכה מזרימים את מי הברז בלחץ גבוה דרך ממברנה ייעודית המאפשרת מעבר רק של מולקולות המים. מולקולות המים יחסית קטנות לכן הממברנה מאפשרת להן לעבור בקלות והיא מונעת מעבר של מולקולות גדולות יותר של מינרלים ומלחים המומסים במים. כדאי לדעת כי במתקני טיהור מים ביתיים מתבצע תהליך אוסמוזה הפוכה כאחד משלבי טיהור המים, בנוסף לסינון המים באמצעות מסנן פחם פעיל ומסנן מכני, וכדאי לרכוש מתקן הכולל גם נורת UV לעיקור חיידקים ובקטריות הנמצאים במים.

פילטר מים – אפשרות נוספת לסינון מהיר של מי הברז ולשיפור טעם מי השתייה בבית או בעסק. פילטר מים רגיל מבוסס על פחם פעיל ומסנן מכני. הפילטר מסנן מהמים את הכלור והסנן המכני מסיר ממי השתייה חול וחלקיקים מזהמים המרחפים במי הברז העולים על גודל מסוים. עם זאת, חשוב לציין כי מתקני פילטר מים ביתיים יעילים בהסרת הכלור, בשיפור טעם המים והם נוחים לשימוש, אך הם חושפים את מי השתייה לזיהומים מיקרוביולוגיים כמו חיידקים ונגיפים שונים.



כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן