חדשות רעננה

ביטול מינוי הוא ההישג של האופוזיציה?

זה היה אמור להיות ראיון על עשיה ועל פוליטיקה למען הציבור אבל, ישיבת המועצה שתתכנס ביום ראשון תדון רק בסעיף אחד הדחתה של ענבר הוכברג מתפקיד סגנית ראש העיר. בשיא המשבר הפוליטי ברעננה מוצאת את עצמה ענבר הוכברג במרכז הדיון הציבורי. ענבר הוכברג רעננית מלידה עברה את המסלול המלא מבית הספר היסודי היובל  חטיבת רימון ותיכון אביב הדרכה בצופים בשבט הדר עד לכיסא סגנית ראש העיר, ביום ראשון נדע אם הכהונה הייתה קצרה או שחלום ההשפעה על העיר בה גדלה ימשיך 

ענבר הוכברג וראש העיר חיים ברוידא, שותפות אמיתית לדרך

הכהונה שלך כסגנית עלולה להיות קצרה מאוד?

ביום ראשון הקרוב תתקיים ישיבת מועצה שעל סדר היום שלה נושא אחד בלבד: ביטול המינוי שלי כסגנית ראש העיר בחצי שכר. ביום ראשון יתאספו נבחרי הציבור שאמורים לייצג את האינטרסים של תושבי העיר ולקבל החלטה שאין בה דבר או חצי דבר שמועיל לתושבי העיר רעננה. אבל מילא לא להועיל, למה להזיק? חברי האופוזיציה מעוניינים אך ורק לייצר כותרות ועל הדרך להרוס את העיר כדי שיוכלו בעוד שנתיים לנפנף בקמפיין ולהסביר לציבור איך הם הולכים לתקן את מה שהרסו במו ידיהם. אבל בינתיים הם גם מונעים משליחי הציבור לעשות את עבודתם, זו שנשבעו עליה אמונים!  

להשאיר את העיר במשך שנתיים בלי סמכויות של נבחרי הציבור, זו בגידה באמון הציבור. בעבר היו לראש העיר שני סגני ראש העיר בשכר מלא ועוד סגן ראש עיר ללא שכר. כיום, לראש העיר יש סגנית ראש עיר בחצי שכר בלבד. אבל יש כמה חברי מועצה שזה נורא כואב להם. הם גם מוכרים לציבור בדיה שזה לחסוך כסף לציבור.

כל אחד מחברי המועצה שיצביע בעד ביטול המינוי שלי כסגנית ראש העיר, יתחייב למעשה שלא יהיו עוד סגנים בשכר. לא הם עצמם, ולא אף אחד אחר. אנחנו נהיה פה כדי להזכיר לציבור התושבים, על ההרס שגרמו לעיר ועל כך שהתחייבו שלא לשמש כסגני ראש עיר בשכר, כי אם זה מיותר, אז זה תמיד יהיה מיותר.

את הפעילות ציבורית התחילה הוכברג בכיתה ד בפרלמנט הילדים, בהמשך כיהנה כחברה במועצת תלמידים בכל בית ספר בו למדה. בתיכון למדה במגמת ביוטכנולוגיה בתיכון אביב,  שרות צבאי במודיעין כמפקדת קורס. אחרי הצבא עבדתי כיועצת לימודים אצל יואל גבע,  המשכתי לתואר ראשון  בביולוגיה באוניברסיטת תל אביב. "חיידק המעורבות לא עזב אותי ואחרי השנה הראשונה הצטרפתי לאגודת הסטודנטים בה הייתי מעורבת  5 שנים כולל תפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים תל אביב הייתי היו"ר  האישה השניה של אגודת הסטודנטים, ובהמשך התמנתי לסגנית התאחדות הסטודנטים הארצית.

מאיפה הדחף למעורבות ציבורית?

הסביבה הפוליטית והציבורית מוכרת לי. בתשוקה לעשות באה מהבית, זה היה תמיד חלק חשוב מהחיים שלי להיות מעורבת להשפיע על הסביבה שאני חיה בה. ענבר, נשואה לטל ואמא ליהלי בת 4 יואב בן שנה וחצי. "שבועיים לפני הלידה הראשונה חזרתי לרעננה חיפשתי מסגרת חברתית לאמהות צעירות,   לא היו בעיר מסגרות לנשים ואמהות גיליתי שבבית אין בית לאמהות וילדים. הייתי אמא צעירה בלי שום תפקיד או אינטרס כלכלי החלטתי לעשות שינוי בעיר שאני גרה בה."

"ניסיתי להבין מה יש? אם התחושה היא שלי נכונה או שצריך לעשות שינויה. רגשתי שהמערכת הקיימת לא יכולה לתת את הפתרון ואני רוצה לבנות תכניות שיתנו את הפתרון. הניסיון שלי לימד אותי שמתוך המערכת אפשר להשפיע, ולהשפיע ברמה המוניציפאלית זה רק דרך הפוליטיקה."

ככה מחליטים להצטרף לפוליטיקה כי אין מסגרת לאמהות ותינוקות?

"זה הרבה יותר מצורך ספציפי, זה פתרונות ארוכי טווח לעיר בה אני חיה. הקמתי סיעה מקומית במטרה להביא את הקול הצעיר את דור ההמשך למעגלי השפעה. הצטרפתי לקבוצה של צעירים שהתמודדו ב 10 רשויות בארץ תחת אג'נדה של חדשנות, יצאתי לדרך בלי גב לוגיסטי או כלכלי. קיבלתי תמיכה המלאה מהסביבה ולא הופתעו. המטרה היתה להשפיע על  המערכת הפוליטית והיא הגיבה לכניסה שלי לזירה. במהלך הקמפיין, היו לי הצעות להצטרף למספר סיעות. בחרתי לחבור לאיתן גינזבורג. האמנתי שיהיה לי את המקום להשפיע בנושאים שקרובים אלי. שובצתי במקום הרביעי בסיעה, ואחרי חצי שנה נכנסתי למועצה  כחברת מועצה במקומו של איתן שנבחר לכנסת. 

ובתור חברת מועצה הצלחת ליישם את התכניות שלך?

ביקשתי להיות אחראית על הגיל הרך הרמתי את מדור לידה עד 3 המדור עוסק  בכל תחום פעילויות  מגיל לידה עד 3. הקמנו את מועדון קטנטנים שמונה מעל 1000 הורים, הרצאות בליווי מכון אדלר, הצגות לקטנטנים, הנגשנו מידע והתמודדנו עם אתגר הקורונה על ידי יצירת  קהילה וירטואלית.

ואיך מגיעים ממספר 4 ברשימה לסגנות ראש העיר?

אחרי הפרישה של איתן בחר מיכאל רייזמן לפרוש לאופוזיציה, שותפתי לסיעת לב, גלי שחר ואני בחרנו להישאר בקואליציה מתוך הבנה היכולת להשפיע באמת על העיר תתקיים רק בעבודה משותפת בקואליציה.  בחודש פברואר מוניתי לסגנית ויום יום אנחנו רואים ברכה בעשיה שלנו ובשותפות אמיתית לדרך עם ראש העיר חיים ברוידא שעושה הכל על מנת לקדם את העיר ואני רואה את זה בכל תחום בוא אני פועלת.

בתור סגנית ואחראית גם על התרבות העירונית מהן המטרות שלך?

יש המון תחומים בהם אני פועלת ואמשיך לפעול גם אם המינוי שלי יבוטל, החלום להקמת בית לגיל הרך מתקדם ובימים האלו אנחנו מקימים את המרכז ברחוב אופסטרלנד שיתן מענה להורים צעירים מענה גם בבוקר ואחר הצהריים.הקמנו את תכנית "רעננה בגן" תכנית העוסקת בפיקוח על מעונות היום הכשרה וטיפוח צוותים מקצועיים.

כל יום אני רואה איך הפעילות הציבורית שלי היא בדרך הנכונה, אני קובעת יסודות להמשך פעילות גם בעתיד ולא רק פעילות הנובעת מהסכמות קואליציוניות. יש תקציבים ייעודיים לפעילויות מונתה אחראית מדור גיל הרך תפקיד שלא היה.

ובתחום התרבות יש לרעננה מה להציע?

ברעננה מתקיימת פעילות תרבות מפוארת לכל הגילאים, הקורונה ננה לנו אפשרות לבחון את הפעילות של התרבות בעיר להגיע לכל פלחי האוכלוסיה, לגילאים הצעירים תרבות לנוער ולגיל השלישי. אחרי תקופה ארוכה בה האמפי לא היה בשימוש, ההופעות עברו לאמפי, התפקיד של העירייה להביא גם תרבות פופולארית לעיר לא רק תרבות מקומית. ראינו את זה בפסטיבל הבירה שהתקיים אלפים רבים מתושבי העיר נהנו גם מערב בירה באוירה בינלאומית וגם מהופעה של עברי לידר. 

 עיר נמדדת לפי איכות העיר השירות התרבות החינוך הבטחון. ההצלחה היא לקחת משאבים עירוניים ולמקסם את המשאב. יש מוסדות תרבות ברעננה ברמה מהגבוהות בארץ, המשכן למוסיקה מציע תכנית פעילות השנה עם גיוון יוצא דופן לכל הקהלים מרכז המוסיקה המורחב ברחוב עציון, יד לבנים .

WhatsApp Image 2021-11-18 at 20.30.50 (1)

איך מתכננים לעתיד במצב של אי ודאות פוליטית?

הפוליטיקה לא תפריע לעשיה, אנחנו שוקדים על תכנית אב אסטרטגית עירונית לגיל הרך שצריכה להתקיים למען תושבי העיר. התרבות לגיל השלישי פורצת את הגבולות שהיו מוכרים עד עכשיו. השאיפה היא להגיע לכמה שיותר תושבים. יש הרבה אוכלוסיות שלא מקבלות מענה. היעד הוא לייצר מענה ממוקד לצרכים הנקודתיים של כולם כולל אוכלוסיות מיוחדות ובסיכון. רעננה חוגגת את  שנת ה 100 להקמתה, מחודש דצמבר מתוכננת  שנה מלאה פעילויות מגוונות שתחל  אירוע פתיחה פסטיבל האור ואירועי שיא לאורך השנה.

בעוד שנתיים יתקיימו הבחירות הבאות, את מתכננת להתמודד?

אני אתמודד בבחירות הבאות אני נאמנה לעשיה הציבורית לוקח זמן ללמוד את העשיה הפוליטית העירונית ואני משוכנעת שתושבי רעננה ידעו להעריך את העשיה שלנו.

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. איציק לפידות הגב

    המשיכי בדרך שבה התחלת עם חשיבה קדימה.התרבות בעיר כמו רעננה חשובה מאוד ואין מה להתבייש בתכנים המובאים לעירנו.ההקשבה לצרכים המתבקשים והריה קדימה,יביאו לך את ההצלחה

  2. דניאלה אוהב ציון הגב

    מהממת,ומיוחדת,אל דאגה,הכדור עגול,את מיוחדת ותמשיכי בעשייך ותראי הכל יפתח,מעריכה אותך.דניאלה מעגל נשים מרים רעננה מחלימה בזכותכם מהסרטן.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן