חדשות רעננה

גזים לתינוקות – איך מזהים?

גזים לתינוקות הם תופעה שכיחה וטבעית לחלוטין אצל תינוקות בשלושת החודשים הראשונים לחייהם. עם זאת, הם עלולים לגרום לאי נוחות ואף כאב לתינוק. לכן, חשוב מאוד עבור ההורים ללמוד כיצד לזהות מתי יש לתינוק גזים על מנת שיוכלו לסייע לו ולהקל על אי הנוחות שלו. במאמר זה נסביר מהם הסימנים העיקריים לזיהוי כאבי גזים אצל תינוקות.

סימן ראשון – בכי רם וחזק:

כאשר לתינוק יש גזים, אחד הסימנים הבולטים ביותר הוא בכי רם וחזק יותר מבדרך כלל. הבכי נובע מאי הנוחות ולעיתים אף מכאב בטני שחש התינוק. הבכי יהיה שונה באופיו מבכי רעב או עייפות – הוא יהיה חזק וממושך יותר, ולעיתים אף מלווה בצרחות. אם אתם שומעים בכי חריג שכזה אצל התינוק, יתכן מאוד שיש לו גזים הגורמים לו לאי נוחות.

סימן שני – עוויתות ותנועות בטן מוגברות:

סימן נוסף אופייני לגזים אצל תינוקות הוא תנועת בטן מוגברת הכוללת הרבה עוויתות ותנועות מצד לצד. התינוק "מתגלגל" הרבה, מתכווץ ומתעוות כשהוא מנסה להקל על עצמו מהלחץ ואי הנוחות בבטן. שימו לב אם יש תנועתיות מוגברת שלא אופיינית לתינוק שלכם – ייתכן מאוד שאלו גזים.

סימן שלישי – הרמת הרגליים לבטן:

סימן נוסף טיפוסי לגזים הוא כאשר התינוק מרים את רגליו כלפי מעלה לכיוון הבטן. התינוק עושה זאת באינסטינקט כדי ללחוץ על הבטן ו"לסחוט" החוצה את הגזים הגורמים ללחץ וכאב. אם אתם רואים שהתינוק שלכם מרים לעיתים קרובות את הרגליים כלפי הבטן, כדאי לבדוק אם יש לו גזים.

סימנים ודרכים נוספות לזיהוי גזים לתינוקות

בנוסף לסימנים שתוארו לעיל, קיימים עוד כמה סימנים ודרכים שיכולים לעזור לכם לזהות מתי יש לתינוק גזים:

  • נפיחות בטנית – בטן נפוחה וקשה יכולה להעיד על גזים רבים אצל התינוק. שימו לב אם הבטן נראית גדולה או מתוחה יותר מבדרך כלל.
  • ריח חריף יותר מהצואה – צואה בעלת ריח חריף ועז מהרגיל יכולה להצביע על גזים מוגברים.
  • פנים אדומות – כתוצאה מהכאב ומהבכי, יתכן שפניו של התינוק יעשו אדומות יותר מהרגיל
  • לעתים כשיש גזים, התינוק יכול להפיק רחשים וקולות ממושכים מהבטן

פסקת סיכום:

לסיכום, גזים לתינוקות הם דבר שכיח לחלוטין, אך חשוב לזהות אותם על מנת להקל על התינוק. שימו לב לסימנים כמו בכי חזק וממושך, תנועתיות יתר של הבטן והרמת הרגליים כלפי מעלה.

זיהוי מהיר של כאבי גזים יאפשר לכם כהורים לנקוט באמצעים כמו עיסוי הבטן, הרמת התינוק למנחים מקלים או מתן טיפות להקלת הכאב, ובכך להקל משמעותית על התינוק שלכם. במקרים אלו, מומלץ גם להוועץ ברופא ילדים או אחות טיפת חלב לגבי אופציה של מעבר זמני לשימוש בתמ"ל מותאם לכאבי גזים, במידה והתינוק אינו יונק.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן