חדשות רעננה

הכן רכבך לחורף סוגי טיפולים שחובה לעשות לרכב שלך

אנחנו רגילים לסמוך על מכונות בלי לחשוב פעמיים. אנחנו נכנסים לרכב, מניעים ונוסעים, לרוב בלי לבדוק שום דבר. יש דלק? קדימה לדרך. אבל האמת היא שהמכונות הללו, אמינות ככל שתהיינה, דורשות תחזוקה, עירנות וטיפולים, בטח ובטח כאשר אנחנו מתקרבים לעונה הגשומה והקרה. המונח "הכן רכבך לחורף" לא הופיע סתם ככה משום מקום, תלוש ולא מחובר. מדובר במשפט שמנוסח בהוראה, בפקודה – ובצדק!

מכוניות הן אכן מכונות אמינות מאוד, אבל בו-בזמן הן גם מסוכנות מאוד. מדובר בכלים מכאניים כבדים, עמוסים לעייפה בחומר דליק (דלק!) לצד שמן דליק לא פחות, וכל זאת עם מנוע כבד בו יש כמות אדירה של פיצוצים שמניעים בוכנות בקצב מטורף. כל המכונה העצומה הזו נעה במהירויות גבוהות, לצד מכונות דומות לה, גדולות או קטנות יותר, ואנחנו הקטנים והפגיעים יושבים בפנים, שומעים רדיו, שותים קפה, אולי אפילו מנהלים שיחה בטלה עם חברים בטלפון. אז חברים יקרים – בואו נתעורר מהשאננות – הכינו רכבכם לקראת החורף, כדי שנעבור את החורף בשלום על הכבישים.

4 דגשים על הכנת הרכב לחורף:

  1. צמיגים – אנשים לא תמיד מבינים עד כמה חשוב לבדוק מעת לעת ולהחליף מעת לעת את הצמיגים שלהם. אלמלא הטסט השנתי לרכב, יכול להיות, ואפילו סביר להניח, שישראלים רבים היו נוסעים עם אותם הצמיגים עד שאחד מהם היה פשוט מתפנצ'ר או מתפוצץ על הכביש, וזה עוד במקרה הטוב… הצמיגים שלנו הם כמעט הדבר הכי חשוב ברכב. הם מחברים בין המכונה העצומה לבין הכביש עליו היא מתנהלת. כשהחיבור לא טוב, הסכנה גדולה, לכן לקראת החורף חובה לוודא שהצמיגים שלכם במצב מעולה, ואם לא – להחליפם.
  2. בלמים – אם יש עונה בה יש בלימות פתע, וחלקן לא יציבות עקב החלקלקות של הכביש, זו עונת הגשמים. הבלמים ברכב שלנו חייבים להיות תקינים כל השנה, אבל אם יש ספק קל שבקלים, הרי שלפני החורף חובה לבדוק את תקינות הבלמים, ואם יש צורך – לתקן, להחליף, ולסדר אותם שיגיעו למצב מושלם, וישמרו עליכם ועל אחרים בחיים.
  3. תאורה – בחורף נהיה חשוך מוקדם, והחושך לפעמים כבד מנשוא, חושך של ערפל, חושך של גשם, חושך של שניהם גם יחד, ובמילים אחרות – אין מספיק אור. להניע מכונה של טון וחצי או יותר כאשר אתם לא רואים בדיוק מה קורה לפניכם, מאחוריכם או מצידכם, זה לא הנאה גדולה, בלשון המעטה. אז כדי לא למצוא את עצמכם בחרדה אדירה ופחד אימים מוצדק לחלוטין כשהגשם החזק נוחת בהפתעה בעודכם על הכביש המהיר – עשו לעצמכם ולכולם טובה, ובדקו כי הפנסים שלכם תקינים ומקוונים היטב.
  4. ווישרים – מגבים רבותי, מגבים. את הגשם יש לסלק מהשמשות שלכם, וכמה שיותר מהר, שכן אחרת לא משנה כמה חזקה וישרה אלומת האור שפנסי הרכב שלכם מפיק, אתם לא תראו שום דבר.

למידע נוסף היכנסו – מרכזי שירות מאזדה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן