חדשות רעננה

הקהל חוזר לסינמטק הרצליה

איך קוראים לשנה בה אולם הקולנוע סגור ומספר הצופים טיפס? איך גורמים לצופים לשמור על נאמנות לסינמטק הרצליה כשהחיים הפכו להיות חיים מול מסכים?

לפני שנה בדיוק נאלצו גתית וינר מנהלת הסינמטק  וצוות סינמטק הרצליה לעצור הכל ולהתמודד עם מציאות חדשה בה הם ממשיכים את פעילות סינמטק הרצליה בלי לפגוש את הקהל. וביום שלישי אחרי שנה של פעילות וירטואלית חוזר סינמטק הרצליה לארח את הצופים באולם.

ביום שלישי 2.3 אחרי שנה של אילתורים ובחינה מחדש של הקשר עם הקהל פותח סינמטק הרצליה את הדלתות עם הקרנה של הסרט 2001: אודיסאה בחלל – קלאסיקה קולנועית של סטנלי קובריק. 

סינמטק הרצליה  נפתח בשנת 2008 לאחר ששופצו שניים מבין שלושת האולמות המקוריים של מתחם קולנוע "סטאר" לשעבר, ומאז מוקרנים בו סרטים בשני אולמות הקרנה, בהם 275 מקומות ישיבה. 

גתית מנהלת את הסינמטק משנת 2015, בעברה ריכזה במשך חמש שנים, את הוועדה לאמנויות הבמה של שותפות תל־אביב לוס אנג'לס, וכן הפיקה סדנאות קולנוע, יזמה וניהלה את פסטיבל הסרטים המקסיקני בישראל Hola Mexico, וייעצה למועצה הבריטית בתחומי תרבות ואמנות. 

איך מחברים סינמטק לעיר? 

חושבים כל הזמן בשני כובעים, איכות התכנים וקהילה עם דגש על קהלים שונים. פנייה לכמה שיותר קבוצות וקהלי יעד ולא התמקדות בסוג מסוים של צופים. יצירת תמהיל תוכן שיהיה נכון עבור מגוון גילאים וטעמים. 

 

 

 

גתית וינר - מנהלת סינמטק הרצליה

מה הדבר הראשון שעובר לך בראש כשהבנת שעוצרים הכל?

הדבר הדבר הראשון שעבר לי בראש הוא "לא עוצרים" !!! ניר נאמן עורך התוכן של הסינמטק ואני מיד הסתכלנו על התכנים והיוצרים שהיו אמורים לעבוד איתנו בשבוע שבו הוחלט על סגירה, התקשרנו למפיצים והתחלנו לעבוד בצורה מקוונת עם "סינמטק און ליין".

יותם זיו – שעד לאותו הרגע היה מקרין ואיש הפייסבוק שלנו פתח קבוצה אחר קבוצה בווטסאפ ובטלגרם. הגענו לכ 5000 מנויים לקבוצות השונות – תפוצה חסרת תקדים בזמן כה קצר. 

איך שמרתם על קשר עם הצופים בלי להיפגש באולם?

בקשר עם הקהל נשמר באמצעות על המדיות הדיגיטליות – יידוע בפייסבוק ובאינסטגרם והודעות עם לינקים לתכנים בקבוצות הווטסאפ והטלגרם. משום שכל הצוות היה בחל"ת, עבדנו עם מה שיש. 

אחת התופעות המרשימות של השנה האחרונה הייתה דווקא העליה במספר הצופים, נכון, צפיה וירטואלית אבל עליה משמעותית במספר הצופים וגיוון בקהל הצופים, איך את מסבירה את ההצלחה?

העבודה און ליין באמצעות קבוצות הוואצאפ ועמוד הפייסבוק ייצרה קשר אישי עם הצופים, ואכן במיוחד בימות הסגר הראשון התקיימו שיחות  בעקבות חוויות הצפייה. הגאווה הגדולה שלנו היתה שבירת גבולות העיר ואזור השרון אליו כיוונו עד לתקופת הקורונה, הגענו לקהל בכל הארץ  הארץ, עוררנו רגש פטריוטי אצל ישראלים החיים בחו"ל וגם הצלחנו להגיע למגזר הערבי 

 

 

קולנוע בימי קורונה

איך עולם הקולנוע התמודד עם הקורונה עצירת הפקות? סרטים מוקפאים במחסנים?

עולם הקולנוע אכל אותה ובגדול, בארץ ובחו"ל ואין זה סוד.

 בכל הקשור לישראל אנו רואים לאחרונה יותר צוותי צילום של סרטים בערים, לא מעט מהם בת"א, אז נושמים עמוק כשנתקעים בפקק תנועה או מתעוררים מרעש בלילה ומוותרים על האינסטינקט לנבל את הפה על אבדן איכות חיים לטובת שמחה אמתית ופרגון מהלב. בכל הקשור למפיצים ובכן, נראה לנו שידועה לכול ההחלטה המטלטלת של חברת וורנר לצאת לקולנוע ובמקביל לסטרימינג עם סרטים כמו וונדרוומן 1984, חולית ועוד. חברינו המפיצים המקומיים עשו את החלטותיהם, יש להם סרטים שהם שמרו על המדף בסבלנות ואחרים שהם פשוט שחררו לסטרימנג. אנחנו גאים להיות הגוף הקולנועי שפתח את ערוץ הסטרימינג הראשון שבעצם קיומו סייע כלכלית למפיצים וגם ליוצרים.

 

מה מתוכנן קדימה?

כי אין כמו עיניים זורחות של ילד שזכה בחוויה קולנועית ששינתה את חייו. ואנחנו מתכוונים להמשיך להעניק את החוויה. הקולנועית לכל הגילאים ילדים ובוגרים גם בצפיה בסרטים וגם בפעילויות תרבות מונגשות על קולנוע. בשלב ראשון אנו מתכננים לעבוד במקביל, באולם ובערוץ האון ליין שכינויו סינמהNET הרצליה. ולהמשיך להגדיל את קהל האון ליין ברצוננו להמשיך לקרב בין הקהל המקומי והלא מקומי לגדולי יוצרי הקולנוע המקומיים צעירים ומבוגרים כאחד, מתחילים וותיקים. ורק שיתאפשר כבר לפתוח את דלתות האולם לילדים.

 

הרצליה על המפה הבינלאומית

 פסטיבל הסרטים הנורדיים בשיתוף ותמיכת שגרירויות שוודיה, נורווגיה, דנמרק ופינלנד שמתקיים כבר שלוש שנים ונדחה עקב הקורונה מיועד להתקיים בפעם הרביעית המועד הסופי לא נקבע עדיין

פסטיבל הרצליה לקולנוע

כחלק מהחיבור של הסינמטק להרצליה אנחנו רוצים לתת במה ליוצרי קולנוע מקומיים  ומתכננים בהמשך השנה להשיק את פסטיבל הרצליה לקולנוע אשר יתן חשיפה ליצירות קולנועיות של תושבי העיר

מוסיקה וקולנוע

חובבי המוזיקה שנהנו בחודשים האחרונים מסרטים על דיויד בואי ובוב דילן ומאות מהם השתתפו בהוצאות של בועז כהן,  כדאי שישריינו מקומות כי כבר ביום שלישי ה9.3 נקרין בלעדית הופעת סולו של ניק קייב שצולמה השנה.

 אנו כמובן מתכננים אירועים מוזיקליים נוספים, שחלקם נסגרים בימים אלה ממש. לא במקרה הקפדנו לארח במאים ישראלים כבר בשבוע הראשון לפתיחת האולם, אנו מתכוננים להמשיך כך.

 

בשנתיים הקרובות סינמטק הרצליה צפוי לעבור למשכנו החדש בנין העירייה אשר ברחוב בן גוריון. פרויקט זה מתנהל זה מכבר בניהול החברה הכלכלית ובשיתוף עם החברה לאמנות ולתרבות הרצליה. היוזמה לפרויקט החלה עוד בימים בהם כיהנה הגברת ליאת תימור בתפקיד יו"ר החברה לאמנות ולתרבות לשעבר, בהובלת ראש  העיר מר משה פדלון ומנכ"ל העירייה היוצא מר יהודה בן עזרא. 

בפרויקט מתוכננים שלושה אולמות סינמטקים וכיתות לימוד, אשר יהפכו את סינמטק הרצליה למוקד עליה לרגל ומוסד לחינוך לקולנוע.  בחודשים הקרובים יחלו עבודות השיפוץ. 

ניר נאמן מנהל אומנותי וגתית וינר מנהלת הסינמטק
ניר נאמן מנהל אומנותי וגתית וינר מנהלת הסינמטק

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן