חדשות רעננה

הקואליציה ברעננה קרובה מתמיד

שלושה ימים לפני התכנסות ישיבת המועצה הראשונה ונראה כי הקואליציה הבאה ברעננה נראית לקראת סגירה, הרוב הדמוקרטי ואלי אלוש חתמו על הסכם שיתוף פעולה

הקואליציה ברעננה
אלי אלוש שמואל ווגמן ויורם סילברמן: "חיבור אמיתי בין הציבורים השונים בעיר, דתיים וחילונים, לטובת יצירת קואליציה מאחדת, מכילה, ומכבדת במועצת העיר"

מפת הבחירות ברעננה וחלוקת המנדטים יצרו הזדמנות נדירה לשיתוף פעולה רחב בין על חלקי הציבור בעיר. הבחירות לראשות העיר הוכרעו בסיבוב הראשון, בהפרש קולות משמעותי מהמקום השני זאת למרות התמודדות של ראש העיר חיים ברוידא עם מועצה לעומתית.

בבחירות למועצת העיר הציבור ברעננה אמר את דברו. הרוב הדמוקרטי השיג הישג מרשים של 7 מנדטים אבל לא מספיק כדי להיות רוב במועצת העיר. כדי להפוך את ההישג למשמעותי ולהשפיע על עתיד העיר הם חייבים למצוא את עצמם בקואליציה.

הרשימות הדתיות השיגו גם הן הישג חסר תקדים בפעם הראשונה יש לסיעות הדתיות  5 מנדטים, אבל הן מפוצלות ל 3 רשימות ורשימת מאמינים ברעננה בראשות אלי אלוש בחרה לחתום הסכם שיתוף פעולה עם הרוב הדמוקרטי.

מתוך הודעת הרוב הדמוקרטי על החיבור עם רשימת מאמינים ברעננה: "סיעות "הרוב הדמוקרטי ברעננה" ו- "יחד מאמינים ברעננה" חתמו על הסכם שיתוף פעולה והליכה משותפת למו"מ קואליציוני. בבסיס ההחלטה על שת"פ בין שתי התנועות עומדת תפיסת החיבור בין הגורמים המכבדים בעיר. הגיע הזמן למנהיגות שמאחדת את כלל תושבי רעננה, ומקפידה על שיח מכבד ומינהל תקין. הרכב האוכלוסיה ברעננה מחייב אחדות ושיתוף פעולה בין הגורמים הליברליים דמוקרטים החילוניים והדתיים בעיר."

מסביבת ראש העיר הבהירו לכל הסיעות כי הוא מעוניין להקים קואליציה רחבה שתכיל את כל הזרמים בעיר

ברוידא מעוניין בהקמת קואליציה רחבה שתייצג את כל הזרמים ברעננה צילום- מיכל סלע

למעשה נוצרו שני גושים הרוב הדמוקרטי ומאמינים ברעננה עם 8 חברי מועצה, רשימת ראש העיר והרשימות הדתיות עם 7 חברי מועצה, ענבר הוכברג ורועי כהן שניהם עם סיעת יחיד. הזדמנות נדירה ליצור ברעננה קואליציה של 17 חברי מועצה מה שיאפשר עם ניהול נכון להביא לתושבי רעננה את הבשורה לה הם חיכו, אחדות וייצוג הוגן לכל תושבי העיר.

מסביבת ראש העיר הבהירו לכל הסיעות כי הוא מעוניין להקים קואליציה רחבה שתכיל את כל הזרמים בעיר. המשא ומתן בין הסיעות השונות מתנהל באופן מואץ והכוונה של כל הצדדים היא לסיים אותו עד לישיבת המועצה החגיגית הראשונה שתערך ביום שלישי.

מי שבחר להיות מחוץ לקואליציה הבאה הוא חבר המועצה העתידי אבי יוסף וחברת סיעה שלו אודליה כהן שיינדורף. השניים כבר הראו את כוונתם להיות אופוזיציה פעילה ודרשו להעלות כבר בישיבת המועצה הראשונה הצעות לסדר, דבר שהוא לא אפשרי מכיון שהם עדיין לא חברי מועצה ורק חברי מועצה יכולים להעלות הצעות לסדר. את המאבק מספסלי האופוזיציה הם ינהלו בהמשך הקדנציה.

ההערכה היא כי עד יום שלישי יסגרו הקצוות האחרונים במשא ומתן מה שיוביל להשבעה חגיגית באמת ויציאה לדרך חדשה בניהול רעננה כמו שתושבי העיר בחרו.

אבי יוסף
אבי יוסף הרשימה תשאר ככל הנראה באופוזיציה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן