חדשות רעננה

השבת השחורה – רעננה מתגייסת

האירועים הקשים ששטפו את המדינה משעות הבוקר המוקדמות בשבת העירו את הקהילה בעיר, עשרות יוזמות של התנדבות ולכידות חברתית. כל האירועים בוטלו ולא יתקיימו לימודים

מצב המלחמה גייס את תושבי רעננה, החל משעות הבוקר נערכה עיריית רעננה למצב החירום. ראש עיריית רעננה חיים ברוידא וצוותי הבטחון העירוניים סיירו בבתי הכנסת ועדכנו את המתפללים על המתרחש, במקביל נערכו כוחות לשעת חרום העיר ופתחו את החמ"ל העירוני ואת המקלטים בעיר.

החשש מפני חדירת האירועים הביטחוניים לרעננה הביא להצבת מחסומים בכניסה לעיר ולסריקה של אתרי הבניה ברעננה על מנת לוודא שאין שוהים בלתי חוקיים בעיר. כצעד מנע הוחלט להשבית עד להודעה חדשה את כל אתרי הבניה בעיר.

כל פעילויות התרבות שתוכננו כולל אירועי ההקפות בוטלו לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר, כולל מסגרות החינוך המיוחד. קבלת קהל המשרדי העירייה תתקיים טלפונית ודיגיטאלית בלבד. לא תתקיים קבלת קהל פרונטלית. מקומות עבודה יוכלו לפעול בכפוף לקיום מרחב מוגן נגיש. על פי הנחיות פיקוד העורף, לא תתאפשר התקהלות של למעלה מעשרה אנשים במרחב פתוח, וחמישים איש במקום סגור.

עיריית רעננה בהובלת האגף לשירותים חברתיים, פתחה מוקד ייעודי לאיתור מנותקי קשר, לסיוע למשפחות לאתר את יקיריהם. פניות למוקד יש לבצע באמצעות המוקד העירוני בטלפון 9107*

 

אתר בניה
ענף הבניה עצר את ההתפתחות - צילום עיריית רעננה

הקהילה מתגייסת

ההתגיסות של הקהילה ברעננה החלה כבר בשעות הבוקר המוקדמות. יו"ר ועד לב הפארק ענבר סמובסקי פתחה קבוצה לגיוס משפחות לאירוח ומשעות הבוקר הצטרפו אליה 1000 משפחות מתנדבות. קבוצת הסעות חיילים מסייעת לחיילים להגיע ליחידות. קבוצה נוספת מארגנת חבילות לחיילים ולתושבי הדרום.

הקפאת הפעילות העסקית

כחלק ממצב החרום הוגבלה העבודה במקומות העבודה, מערכת החינוך מושבתת, סניפי הבנקים נותנים מענה דיגיטלי בלבד, קניון רננים נסגר לפעילות כמו כן עסקים רבים לא יפתחו היום.  רשתות המזון פועלות ללא שינוי.

המרכז הרפואי מאיר

למרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית פונו במהלך היום: 41 פצועים מתוכם 2 במצב קשה, 11 במצב בינוני, ו-28 במצב קל 13 פצועים ביניהם שלושה שהועברו מבתי החולים בדרום הארץ במצב בינוני וקל. בשעה הקרובה יועברו 13 פצועים נוספים מהדרום למרכז רפואי מאיר. בבית החולים נפתח מוקד חירום למשפחות המבקשות לקבל מידע על קרוביהן. המוקד מאויש על ידי עובדת סוציאלית ומספרו 1255199.

על פי הנחיות פיקוד העורף ומשרד הבריאות בוטלו הפעולות האמבולטוריות בביה"ח ומרפאות החוץ יהיו סגורות. תימשך פעילות המכונים הבאים: אונקולוגי, דיאליזה, המטולוגי, IVF, גסטרו, הזרקות עיניים וברונכוסקופיה. ניתוחים אונקולוגיים יבוצעו כמתוכנן. פעולות קרדיולוגיות ואנגיו יבוצעו באופן מצומצם ובמתכונת חירום. מרכז רפואי מאיר ממשיך לסייע ולקלוט נפגעים מבתי החולים בדרום ומהשטח ובמקביל צוותים ממאיר נשלחו לתגבר את בתי החולים בקו האש.


המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית:
אנו מבקשים להודיע לציבור כי על פי הנחיות פיקוד העורף ומשרד הבריאות מחר, יום א׳, 8.10, יבוטלו הפעולות האמבולטריות, לא יתקיימו אשפוזי היום (ילדים ומבוגרים) ומרפאות החוץ יהיו סגורות.
שנדע ימים טובים יותר

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן