חדשות רעננה

"כולנו זקוקים לחסד"

רעננה התייחדה עם זכר קורבנות השואה בעצרת הזיכרון העירונית שהתקיימה הערב ברחבת יד לבנים בעיר

צילום: שלומי מזרחי

אלפים מתושבי רעננה נכחו הערב בעצרת יום הזיכרון העירונית לשואה ולגבורה "כולנו זקוקים לחסד" שהתקיימה ברחבת בית יד לבנים בעיר.

העצרת התקיימה במעמד ראש העיר רעננה חיים ברוידא, חברי מועצת העיר, ראשי העיר לשעבר נחום חופרי וח"כ איתן גינזבורג, שורדי שואה תושבי העיר, משפחות הקורבנות ומכובדים נוספים. את הטקס הנחתה לינוי בר גפן, ובמהלכו הודלקה משואת הזיכרון על ידי כרמלה ספירו וכן הודלקו כ- 1000 נרות נשמה הנושאים את שמות קורבנות השואה, קרוביהם של תושבי העיר במסגרת הפרויקט "זוכרים את הנספים". כן כללה העצרת קטעי קריינות מאת יעקוב זדה, רוחמה רז בשירה, נטלי צימרברג במשחק משה פישל בקטעי חזנות, הרכב נגנים ומקהלת ענבר ממרכז המוסיקה בעיר.

צילום: שלומי מזרחי
צילום: שלומי מזרחי

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, בן למשפחת ניצולי שואה ריגש את הקהל בנאומו, בו אמר בין היתר: "שורדות ושורדי שואה יקרים, שעברו את התופת וקבעו במדינת ישראל את משכנם ובנו בה את ביתם, ברצוני לומר לכם ולמשפחותיכם, לציבור כולו: ילדיכם, הנכדים והנינים, הסיפור היהודי והישראלי אותו אנו כותבים יחד, מידי יום ביומו הוא ניצחונכם!זהו הניצחון שלנו!  נשבענו לזכור ולעולם לא לשכוח!"

עצרת יום הזיכרון לשואה ולגבורה היוותה אירוע דגל בשורת אירועי זיכרון, מפגשים עם ניצולים והוקרה לשורדי השואה שמתקיימים בעיר לאורך השבוע האחרון, לרבות במערכת החינוך, למען המשך שימור זיכרון השואה והנצחת זכר הניספים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן