חדשות רעננה

לב אמיץ

זיו שרון (22) מרעננה, ששירתה ביחידת עוקץ, מספרת על טייגה – הכלב האהוב אותו גידלה מהרגע שנולד. בשבוע שעבר הוא נהרג בזמן פשיטה על בית כשמחבלי החמאס ירו בו

"טייגה הציל את לוחמי צה"ל. כשנודע לי על מותו, הלב שלי נשבר לרסיסים. הוא היה גור מספר 9 בהמלטה וכדי לכבד את זכרו – קעקעתי את הספרה 9 על היד שלי", אומרת זיו שרון, שהייתה עדה להמלטתו ולגידולו עד שהצטרף ללוחמה. 

טייגה בן ה-3, אחד מהכלבים הרבים הפועלים ביחידת עוקץ, נהרג בשבוע שעבר, במהלך היתקלות של כוחות צה"ל עם מחבלים – בצפון רצועת עזה. כוחות צה"ל, שלחו את טייגה לאתר מחבלים במבנה, 5 מחבלים שהסתתרו בתוכו ירו לעבר טייגה והרגו אותו. מאוחר יותר המחבלים חוסלו.

זיו שרון, גויסה ליחידת עוקץ, והייתה אחראית על גידולם וטיפולם של הכלבים שיועדו להפוך ללוחמים לצד חיילי צה"ל. "הגעתי ליחידה במקרה. לפני שגויסתי סיפרתי על האהבה שלי לכלבים ולמזלי צורפתי ליחידה וזכיתי לשרת במקום שהכי אהבתי. טייגה נולד לסירי, כלבה רועה גרמנית, שהמליטה 9 גורים. טייגה היה הגור האחרון – גור מספר 9. ההמלטה הייתה ארוכה וקשה ואני נכחתי בה מהרגע הראשון". 

לדבריה של שרון, טייגה היה כלב שמנמן, מצחיק ומוזר. הבנות בגוריה שטפלו בגורים לא חשבו שהוא יעבור את המבחנים של היחידה. 

"טיפלנו ואימנו את כל הגורים כדי להכין אותם לתפקיד שמיועד להם – אימוני תקיפה ואימוני הרחה. טייגה היה הכלב הכי 'קלמזי' ביחידה. הוא היה גם אגרסיבי ונשך את הגורים האחרים. בגיל חצי שנה, הוא הועבר למאלף ואני נהגתי לבקר אותו בכל הזדמנות. זכיתי לראות כיצד הוא הופך מגור קלמזי – ללוחם". 

מתי קבלת את ידיעה על מותו?

"הייתי בעבודה. אני עובדת כיום בתור מלצרית וחוסכת כסף כדי ללמוד טיפול באמצעות בעלי חיים. ידיד שלי מהמילואים התקשר אליי ואמר לי שפיו בשורות רעות. חשבתי שמדובר בסירי. כששמעתי שטייגה נהרג, חטפתי התקף חרדה ונכנסתי לפאניקה. צעקתי שהפאפי הקטן שלי נהרג. לא יכולתי לשאת את המחשבה. כשנרגעתי קצת, נזכרתי שהוא הגן על המדינה והציל במותו את חיילי צה"ל". 

כיצד נפרדת ממנו?

"ליחידה יש בית קברות לכלבים. אני ועוד בנות ששירתו ביחידה הגענו כשקברו אותו ונפרדנו ממנו. בנוסף, בחרתי לקעקע את הספרה 9 עם כנפיים- סמל היחידה".  

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן