חדשות רעננה

סערה בכפר בתיה המורה שהואשם בפגיעה בתלמידים לא יחזור ללמד בבית הספר

"הורי הבית המדעי שלום רב, בתדהמה ובצער רב קיבלה הנהגת ההורים של בית הספר אמי"ת מדעי הודעה, כי נציבות המדינה הורתה למשרד החינוך להחזיר לעבודה ביום ראשון בבוקר את המחנך אשר תלמידים התלוננו נגדו על פגיעה מינית"

מהנהלת רשת אמי"ת נמסר – "מוגנות התלמידים ותחושת המוגנות שלהם נמצאות בראש סדר העדיפויות של הנהלת בית הספר וליבנו עם התלמידים הנפגעים. המורה לא חזר ללמד. הוא אמנם הודיע כי השעייתו בוטלה בידי נציבות שירות המדינה, אך במוצאי השבת הבהיר למנהל כי אין בכוונתו לחזור ללמד בבית הספר."

אמית כפר בתיה - המורה המושעה חוזר בית הספר מושבת צילום: שרון יונתן

הנהגת הורי כפר בתיה – לא ניתן למורה המושעה לחזור ללמד בבית הספר.

שנתיים לאחר פרוץ הפרשה בה הוגשו תלונות על פגיעה מינית כנגד מחנך בבית הספר אמי"ת כפר בתיה, חייבה נציבות שרות המדינה את הנהלת בית הספר להחזיר את המורה לעבודה החל מהבוקר. 

הנהגת ההורים קיבלה החלטה פה אחד, כי בית הספר יושבת במחאה על ההחלטה. לטענתם נפגעו תלמידים נופים אשר בחרו לא להגיש תלונה מתוך חשש לחשוף את ילדיהם להליך הפולשני של החקירה ומתוך אמונה כי המורה לא ישוב ללמד.

הודעת הנהגת ההורים שנשלחה ביום שישי

"הורי הבית המדעי שלום רב,
בתדהמה ובצער רב קיבלה הנהגת ההורים של בית הספר אמי"ת מדעי הודעה, כי נציבות המדינה הורתה למשרד החינוך להחזיר לעבודה ביום ראשון בבוקר את המחנך ***** אשר תלמידים התלוננו נגדו. לפני כשנתיים הוגשו נגדו 4 תלונות על ידי תלמידי בית הספר, אולם רק מתלונן אחד המשיך למצות את ההליך מול הפרקליטות. ממידע שקיבלנו, התיק נסגר מחוסר ראיות, ולא מחוסר אשמה. להנהגת ההורים נמסר מרשת אמי"ת והנהלת בית הספר כי ידיהן כבולות, והם אינם יכולים משפטית לעשות דבר בנידון ולשנות את ההחלטה.
כידוע לכולנו לאחר ברור עומק שנעשה מאז התפוצצה הפרשה לפני מספר חודשים, אנו יודעים כי מעגל הנפגעים גדול יותר ממספר התלונות שהוגשו וכי ילדים קטינים והורים סברו כי המורה לא ישוב עוד ללמד בבית הספר, ולא ניגשו להגיד תלונה בשל אי רצונם להחשף ולעבור תהליך חקירה ומשפט פולשני שיביא לנזק נפשי כבד.
אנו כקהילה מגבים את כל התלמידים ודואגים לשלומם וביטחונם. אנו סבורים שחזרתו של המורה ללמד בבית הספר, שמספר תלמידים בו טוענים שנפגעו מינית ממורה זה, אינו סביר בכל קנה מידה. על כן לא נאפשר שום מגע וקרבה בין המורה לבין מי מהתלמידים. לכן הנהגת ההורים החליטה פה אחד בישיבת חרום בה השתתפו 25 חברי ועד :
ביום ראשון הקרוב תתקים השבתת מחאה וסולידריות וכי תלמידי המדעי לא יגיעו לשטח בית הספר, כל עוד לא נקבל הודעה רשמית כי ***** לא יחזור ללמד בבית הספר .
אנו מוכי תדהמה מעליבות התנהלות משרד החינוך ומעצם קבלת ההחלטה אשר לא לוקחת בחשבון את מוגנות הילדים ואת השיקום הנפשי שרק התחילו לעבור ורחוק מלהסתיים.
אנו שולחים חיזוקים לכל התלמידים והוריהם ברגעים קשים אלו ונעמוד יחד כקהילה גם בזמנים אלו."

תגובת הנהלת רשת אמי"ת "מוגנות התלמידים ותחושת המוגנות שלהם נמצאות בראש סדר העדיפויות של הנהלת בית הספר וליבנו עם התלמידים הנפגעים. חשוב לציין כי לפני כשנתיים בחרו התלמידים הנפגעים לפנות דווקא לצוות החינוכי ולצוות היעוצי ולחשוף בפניהם את הדברים מתוך אמון וקשר אישי. הצוות עמד לצדם. עודדם לפנות למשטרה ונתן להם סיוע ותמיכה . לא ניתן היה לפרסם את פרטי הארוע בשל הנחיית משרד החינוך אך הצוות פעל לעורר את המודעות לנושא בקרב כל התלמידים בכונה לזהות ולאתר נפגעים נוספים ולתת כלים למוגנות ולשמירה על המרחב האישי. המורה לא חזר ללמד. הוא אמנם הודיע כי השעייתו בוטלה בידי נציבות שירות המדינה, אך במוצאי השבת הבהיר למנהל כי אין בכוונתו לחזור ללמד בבית הספר."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן