חדשות רעננה

על מה המהומה?

מהלך איבוד הרוב במועצת העיר רעננה והפיכת המועצה למועצה לעומתית יכול להיות המתנה הפוליטית הטובה ביותר שקיבל ראש העיר חיים ברוידא

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא ינהיג את העיר עם מועצה לעומתית

הפוליטיקה המקומית סערה בשבוע בעקבות מכתבם של 10 חברי מועצת העיר ומאוחר יותר גם בעקבות הודעת הפליק פלאק של אנה פוזמנטיר, בה היא שבה לחיקה החם של האופוזיציה. במכתב דרשו לקיים החותמים לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין על מנת לפעול לשינוי הרכב חברי המועצה בועדות העירוניות השונות כולל הועדה לתכנון ובניה. כמו כן דרשו חברי המועצה לבטל מינוייים עליהם הצביעה המועצה בישיבתה האחרונה. לטענתם הם "מודאגים מכך שהעיר מתדרדרת בצורה חמורה במגוון תחומים שישפיעו על העיר גם בעתיד." אך לא פרטו את הכשלים החמורים לכאורה.

אם ננתח את המשמעות המעשית של המהלך חוץ מאולי סיום כהונתה של ענבר הוכברג כסגנית בשכר חלקי, לא יהיה שום שינוי בחופש הפעולה של ראש העיר חיים ברוידא. ראש עיר מנהל את העיר ללא צורך באישורה של המועצה בעבודתו השוטפת. במידה וידרשו חברי המועצה להצביע, האם טובת העיר תהיה לנגד עיניהם או רק התנגחות בראש העיר?  האם ההתנגדות תהיה לאישור תקציב בלי קשר לתוכנו או שההצבעה תהיה עניינית? 

אם תבצעו משאל רחוב אקראי (ביצענו כזה) בין תושבי רעננה, התוצאות יהיו שביעות רצון. רוב התושבים חושבים שהעיר מתפקדת מצויין.  השירותים העירוניים ניתנים ברמה גבוהה, יש תנופת פיתוח, גם מסחרית (החנויות באחוזה כבר לא ריקות) אזור התעשיה מלא פעילות, יש תנופת פיתוח מגורים בכל חלקי העיר, מערכת החינוך ממשיכה להיות מערכת שבאים ללמוד ממנה,  בארים חדשים ומסעדות פועלים ומשגשגים במרכז העיר, העבודות על מתחם הבילויים ברחוב השוק בעיצומן. כל זה מעיד מעידים על התעוררות ברעננה. זה לא שאין בעיות, התחבורה היא בעיה קשה ותהיה בעיה שתחריף,  אבל זה לא נושא בו יש לראש העיר השפעה משמעותית. 

רחוב השוק עבודות לקראת הקמת מתחם בילויים במרכז העיר

אז על מה המהומה, כמו הציטוט המפורסם מהסרט הסנדק "הכל אישי". כדאי לצפות בישיבות המועצה בכפר סבא כדי לראות סגנון הרבה פחות נעים.  אם תשמעו את הרכילות על התככים מאחורי הקלעים בלשכות ראשי ערים אחרים בשרון  ובינהם לבין סגניהם, וחברי הסיעה שלהם, רעננה תראה כמופת של התנהגות. התחושה היא שהנדנדה של אנה פוזמנטיר ורחמים שלום היא לא מתוך דאגה כנה לעתיד העיר, אלא מתוך הבנה שסגנות בשכר הם  כבר לא יקבלו ומעבר לאופוזיציה היא הנקמה. אם הם יבחנו את הכח האלקטורלי שלהם בבחירות הבאות באופן עצמאי, כנראה שלא יהיה כזה.

אז אם מפרידים את הפוליטיקה הלגיטימית אותה מובילים רונית וינטראוב וניר קריסטל, לפוליטיקה האינטרסנטית אותה מובילה אנה פוזמנטיר ורחמים שלום, לפוליטיקה המעשית אותה מוביל ראש העיר חיים ברוידא, הפוליטיקה המעשית כנראה תנצח.

אם הייתי ראש העיר היה לי הרבה שקט עכשיו. שקט לנהל את ענייני העיר בלי לדאוג כל הזמן  לשביעות רצונם של חברי הקואליציה פשוט לנהל את העיר. ומה יקרה כשראש העיר יצטרך את הצבעת חברי המועצה? בנקודה הזו תבחן האמירה שלהם שהם פועלים לטובת העיר וענייניות הדיון תכריע. את ההכרעה האמיתית יכריעו תושבי רעננה בעוד שנתיים. 

 

 

האם יאושר תקציב עיריית רעננה

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. אתי דותן הגב

    אינני מכירה את ראשי/אנשי המועצה, מה שקורה שהפוליטיקה הפכה לכלי אחד ויחיד, ניגוח ראש עיר גם אם הוא אלוהים, אני לא רואה שיש להם עניין שמגיע מעומק הלב לטובת האזרח והסביבה, העניין היחיד הוא חיסולים והרס , הרי גם אם תמנו את צ'ייקובסקי לראש עיר , יהיו לכם מספיק טענות וכלל לא הסכמות או עבודות צוות . יש לנו ראש עיר שכולו לב ,כשהבן שלנו אייל דותן הלך לעולמו וללא ידיעתנו, הגיעה חיים ברוידא באמצע הלילה למיטתו בבית החולים, חיבק אותו כיסה אותו ועוד הספיק להביע את תקוותו וכאבו ואחרי כשלוש שעות אייל לא היה ביננו. בסופו של יום אנחנו מקווים שכל מי שנמצא בשולחן העיריה , יכבד ויפסיק לחשוב רק על עצמו ואולי אולי בתוך ציפור נפשו יהיה בטוח שהוא הבא בתור כראש העיר ובטוחני שיש כאלה, תעזרו, תבנו חברות טובה, ותמיד ניתן למצוא טעויות וכאן מילה לא נעימה ואולי קצת כעס טבעי, אבל ישנה מילה ששנואה עלי והיא רוע. מילה שאי אפשר למחוק כי היא מלווה את האדם עד יום מותו. שנה חדשה נכנסה לחיינו , נקווה שתבינו שכולנו למען רעננה. היחד בונה, הנפרד הורס.

  2. צביק הגב

    אני עדיין זוכר את השוק המקורי שהיה באזור רחוב השוק בו קנינו את הפרות וירקות ואני זוכר את הרעיון של חיים מלפני כ 15 שנה להפוך את רחוב השוק לפניה של בתי קפה לסגנונים שונים והנה המקום מתחיל לקבל עור וגידים והכל בזכותו של חיים ברוידא ויש עוד הרבה דברים חדישים לזכותו ויש גם הערות פחות מחמיאות בסוף כולנו בני אדם אבל ראש עיר שנולד וגדל ברעננה הוא איכפתניק לאורך כל הדרך !!!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן