חדשות רעננה

פיתוחים פורצי דרך בשיתוף עם בית איזי שפירא והמרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין

לראשונה בהיסטוריה של פיקספרט העולמית סטודנטית עם מוגבלות עיצבה עבור עצמה מוצר לחיזוק השרירים. הקורס נערך בחסות המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים

סטודנטים לעיצוב תעשייתי בHIT מכון טכנולוגי חולון פיתחו מוצרים ייעודיים עבור מטופלי בית איזי שפירא והמרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית, שמטרתם להקל וליעל פעילויות יומיומיות. את הקורס FIXPERTS מנחים פרופ' גד צ'רני ודנה יחיא שווקמן.

בין הפיתוחים: 

  1. חולצת אימון – TES – Therapeutic exercise sling – פותחה ע"י אלה מור אסולין, סטודנטית עם מוגבלות שעיצבה עבור עצמה חולצת אימון. החולצה מאפשרת תנועה ופעילות עבור חולים בחולשת שרירים מסוג LGMD חולשה המתבטאת בחגורות הגפיים  – כתפיים זרועות ואזור הירכיים והאגן.
  2. Shoulder Rehabilitation Puzzle – פותח  ע"י דורון אזולאי וגיל זיגמן . 

מכשיר שיקום המיועד לתרגול ולאימון של שרירי הכתף באמצעות משחק, עוצב למכון לריפוי בעיסוק במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין.

  1. Climbing Maze – פותח ע"י מילר איתי, זיגלמן קמה. מכשיר שיקומי המיועד לגפה העליונה, שמטרתו תרגול טווחי תנועה של הכתף, תרגול האצבעות, חיזוק וטיפול בקומפנסציה באמצעות משחק. עוצב לטובת המכון לריפוי בעיסוק במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין
  2. Knife for Karina – פותח ע"י מנדל אחואלוס ונעם גורדון. סכין ייעודי לחיתוך אוכל עבור ילדה עם שיתוק מוחין בעל מעצור בטיחות המונע החלקה של כף היד על גבי הסכין. פותח עבור בית איזי שפירא.
  3. Boccia Game for Children – פותח ע"י טל בן אברהם והראל גל. משחק בוצ'יה- משחק ספורט פראלימפי המיועד לאנשים עם שיתוק מוחין בדרגות שונות מיוחד ומותאם עבור ילדי בית איזי שפירא ברמות שונות של שיתוק מוחין.
  4. Face to Face Wheelchair פותח ע"י גיא לבקוב ועדי מעוז. ידיות מתחברות לכיסא גלגלים של ילדים המאפשרים נשיאה הפוכה של הכיסא. המוצר מאפשר להורה\מלווה לדבר ולשחק עם הילד בזמן הטיול. הידית מתחברת ומתנתקת בקלות ובכך מאפשרת נשיאה רגילה או הפוכה של הכיסא. עוצב לטובת המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין.

במהלך הקורס, הסטודנטים פותרים באופן מעשי בעיות של אנשים עם מוגבלויות ונכויות. לאחר זיהוי הבעיה מייצרים הסטודנטים מוצר עובד, פשוט ופורץ דרך, הפותר אותה או מייצר הקלה תפקודית. במקרים רבים, הסטודנטים מגשימים להם חלום.

FIXPERTS היא תנועה של מעצבים הפותרים באופן מעשי בעיות תפקודיות עבור בעלי מוגבלויות ונכויות. הפרויקט הוא חלק מיוזמה בינלאומית שהחלה בשנת 2012 ומתקיימת כיום בכ-23 מוסדות להשכלה גבוהה ב-12 מדינות ברחבי העולם. המעצבים מפתחים את הפתרון בשיתוף פעולה מלא עם "הלקוח" לו הם מסייעים. את הקורס מוביל בישראל פרופ' גד צ'רני מרצה בפקולטה לעיצוב, אחיו דניאל צ'רני יזם ומנהל את הפרויקט הבינלאומי, לצידו מובילה את הפרויקט בשנים האחרונות דנה יחיא שווקמן.

פרופסור גד צ'רני מרצה בכיר במחלקה לעיצוב תעשייתי: "הקורס מייצר הזדמנות ייחודית עבור סטודנטים, להשתמש בכישורים הנלמדים בכדי להביא תועלת ממשית, אמיתית לשיפור איכות החיים לאנשים עם מוגבלויות. המפגש עם השותפים איתם עובדים ועם הקשיים שהם חווים מרגש ויוצר מחויבות אישית של הסטודנטים למצויינות. הקורס מהווה ללא ספק הזדמנות לחוויה עוצמתית ומעצימה עבור כל הלוקחים בו חלק .

נחמן פלוטנציקי, מנהל המרכז להתאמת טכנולוגיות מהTחלה במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, מוסיף: "לאחר התחלה מאד מוצלחת של שיתוף הפעולה בין HIT  והמרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, אנו מצפים להמשך פורה של פיתוח פתרונות לאתגרים לרווחת מטופלינו".

יפעת שוורץ, מנהלת המכון לריפוי בעיסוק במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, מציינת: "העבודה עם הסטודנטים היתה מרעננת ומעניינת, הם שמרו על ראש פתוח, הגיעו עם רעיונות חדשים, והקפידו על היענות לדרישות המקצועיות של המרפאות בעיסוק ועל גימור מקסים של המוצרים".

המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, אשר פועל רבות בשנים האחרונות למען אנשים עם מוגבלות ושילובם בחברה, החליט לתת חסות המאפשרת לסטודנטים להפיק מוצרים עובדים ברמה גבוהה, לקורס "פיקספרטס" במחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT .

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן