חדשות רעננה

קרן לביא מזרחי מטיילת – יוצאים אל הטבע והשבוע שמורת גדור

קרן לביא מזרחי מטיילת, השבוע בפינת הטיולים של קרן שמורת גדור אחד החופים היפים בארץ  בסופ"ש הזה מובילה קרן טיולים בגדור  יום שישי ה- 19.1 | 8:00-11:30 | 6 ק"מ עבור נשים וגברים שאוהבים ללכת. שבת, ה- 20.1 | 9:30- 13:30 | 4 ק"מ עבור משפחות עם ילדים אוהבי ללכת

שמורת גדור
שמורת גדור החופים היפים בארץ כאן במרחק נגיעה

שירת הים בשמורת גדור

סוף סוף הגשם כיבד אותנו בנוכחותו וכשגשום וקר בחוץ אני נמשכת להגיע לכל אותם המקומות הסוערים של הטבע, מחוץ לערמות הבטון העירוניות. אם הטבע מניע את עצמו בעוצמה, מי אני שאסרב לנוע גם? אז נסעתי בדרך המלך אל הים כדי לשמוע את שירת הגלים ומנגינות הרוח.

בשמורת גדור אין גדרות

https://www.facebook.com/reel/240450959002105

רצועת החוף שלנו בישראל נהדרת, אבל אם הייתי צריכה לבחור את אחד החופים היפים, הייתי ללא ספק בוחרת בשמורת הטבע גדור. מדובר במרחב קסום, פתוח אל נוף מפעים ודרמטי, עם מצוק כורכר המזדקף לאורך רצועת חוף צרה. כשהמבט אל האופק, גם את הלב נפתח ומתמלא בתקווה.

בשבוע שעבר המלצתי על טיול בשמורת יער פארק השרון ליד חדרה. נשארת באזור גם בהמלצה זו ומזמינה אתכם לטייל בשמורת גדור שהיא החזית המערבית של אותו פארק השרון.

את הרכב מחנים קרוב מאוד למצוק- כותבים בוייז שמורת טבע גדור משם יוצאים להליכה לאורך הרכס. אפשר לצעוד במסלול המסומן כחול ואפשר פשוט לשוטט ולהמציא את הדרך הייחודית לנו. כשתגיעו לשם תזכו בתצפיות נוף יפיפיות מהגובה ובהליכה על החוף בגובה פני הים.

 

דרכים לדעת, דרכים לגעת

הדרך חכמה מהולך בה. כשנעלה לנקודה הגבוהה ברכס נראה שלושה נדבכי אבן של מבנה בנוי אבני כורכר מסותתות, שם נמצאו שברי חרסים משלהי התקופה הביזנטית ומראשית התקופה האסלאמית (מאות 7-8 לספירה). סביר להניח שזהו אחד ממגדלי השמירה שבנו לאורך החוף והדרך לים. נסמוך על הדרך שתוביל אותנו גם הפעם אל כל אותם המחוזות המעניינים, ההרפתקניים, ממש כמו הים היום.

תפילה קטנה ושירה 

אני עומדת מול הגנרטור האדיר הזה, הים, שנענה לרוח הנושבת בו ומגיב בגלים ומודה על כל מה שיש. בחודש שבט נוהגים לקרוא את שירת הים- הודיה על הנס הגלוי בקריעת ים סוף, כאשר הים נבקע עבור בני ישראל. בשירה מופיעה נבואה ברוח הקודש ותפילה על תקופת הכניסה לארץ, בניין בית המקדש, השמדת עמלק וביאת הגאולה השלמה. מבקשים מאיתנו לאמר אותה בשמחה ועם כוונה "ידמה בדעתו כאילו באותו היום עבר בים, והאומרו בשמחה מוחלין לו עוונותיו". 

מזמינה אתכם לחזור וקרוא אותה ולגלות כמה הדברים מהדהדים את המציאות שלנו 2024

הנה השמש יוצאת, שולחת קרניים טובות על אלת המסטיק, המרווה הצמירה הקורניות והתלתלים שעפים ברוח 

על סלעי הכורכר החשופים לרוח נראה את הפרחים הוורודים והסגולים של אטד החוף, הרקפת והמרווה הצמירה. בעוד כחודש תהיה על כל הרכס פריחה ססגונית מרהיבה של רותמי המדבר, כלניות, חרציות, אירוסים תילתנים ועוד פרחי חורף ואביב.

טיולים עושים טוב לגוף ולנשמה, זה לא תיירות אלא רפואה דחופה.

בסופ"ש הזה מובילה קרן טיולים בגדור  יום שישי ה- 19.1 | 8:00-11:30 | 6 ק"מ עבור נשים וגברים שאוהבים ללכת. שבת, ה- 20.1 | 9:30- 13:30 | 4 ק"מ עבור משפחות עם ילדים אוהבי ללכת

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן