חדשות רעננה

רואים את העיוורים

במסגרת הבליינד דיי, יום המודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה- נערך השבוע  משחק ראווה בכדורת דשא לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה במועדון הכדורת דשא ברעננה. במעמד ראש העיר רעננה חיים ברוידא, יו"ר עמותת כדורת דשא לעיוורים יצחק ברנס ויו"ר המרכז לעיוור בישראל הגברת שרה נחום. במסגרת האירוע חולקו גביעים לשחקנים המצטיינים שזכו באליפות הארץ לעיוורים

לכתבה המלאה על פעילות המועדון

שנת שיא לכדורת דשא ברעננה צילום: אתי וינר אילוז

מועדון כדורת הדשא לאנשים עם עיוורון ברעננה הוא אחד משלושה מועדוני כדורת דשא לאנשים עם עיוורון הפועלים בארץ. במועדון כדורת דשא לאנשים עם עיוורון ברעננה ישנם כיום למעלה מ-60 שחקנים שמתאמנים מדי יום ראשון יחד עם מתנדבים רואים שמכוונים אותם במהלך המשחק. במועדון כדורת הדשא ברעננה מצמידים בכל קבוצה מאמנים אישיים שפועלים בהתנדבות, ומסייעים לשחקנים בהכוונה והתמצאות בזמן המשחק.

יפה וגדי וינר אשר מרכזים את פעילות העיוורים במועדון קוראים לתושבי רעננה להצטרף כמתנדבים לאימון העיוורים "לא נדרש ניסיון רק נכונות לתרום, יש חוסר במאמנים ויש עיוורים רבים שמעוניינים להצטרף"

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "ברעננה כולם שווים. אנו רואים מחויבות עליונה להנגשת המתקנים העירוניים, החל בגינות העיר וכלה במתקני הספורט והמגרשים, ולהעניק לכלל התושבים את הזכות השווה לביצוע כל פעילות ספורטיבית בעיר. לכבוד היה לנו לקיים בעיר אירוע ייחודי לציון יום ההזדהות עם העיוורים ולקויי העירייה ולהעניק מדליות לזוכים. אין ספק כי בהתמודדות של אותם ספורטאים יקרים עם מוגבלותם הם מהווים הוכחה לניצחון הרוח לגבור על כל מכשול, ואנו נמשיך להעניק להם את מלוא התמיכה ולפעול בשיתוף פעולה עם העמותות למען מימוש זכויותיהם".
יו"ר המרכז לעיוור בישראל, הגברת שרה נחום: "אני מברכת את כלל המשתתפים במשחק הראווה, על רוח ההשתתפות ועל חלקם בהעלאת המודעות לציבור האנשים עם עיוורון. ענף הספורט הייחודי מעניק תחושת סיפוק אדירה לציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה שיכולים לשחק במרחב בטוח ולהתחרות במשחק שמצריכה כוח פיזי, אסטרטגיה ושיתוף פעולה יוצא דופן בין אנשים רואים ואנשים עם עיוורון או לקות ראייה. המרכז לעיוור בישראל ימשיך לפעול בכדי לעודד פעילות ספורטיבית מכל סוג בקרב אנשים הנושאים תעודת עיוור ".
יו"ר עמותת כדורת דשא לעיוורים יצחק ברנס: "אנחנו מברכים על קידום משחק הראווה בכדורת דשא לכבוד הבליינד די. בכדורת דשא לעיוורים, העיוור מגיע ליכולות מצויינות דרך הכוונתו של המאמן ובעזרת החושים והריכוז"
מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, נתי ביאליסטוק כהן אמר: "אם אתם מרימים גבה על כך שאנשים עם עיוורון עוסקים בענף ספורט שבתודעה שלכם כל כך מצריך שימוש בראיה, הורידו אותה בבקשה וזיכרו שבכל תחומי החיים אנו יכולים להשתלב באמצעות ההתאמות הנכונות, שנידרשות עבורינו".

יור המרכז לעיוור שרה נחום ראש העיר רעננה חיים ברוידא יחד עם זוכי התחרות צילום: אתי וינר אילוז
גדי וינר מאמן עיוורים, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא ואלוף הארץ רמי הרשקוביץ

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן