חדשות רעננה

שיטות מדידה חדשניות מקדמות תהליכי שיקום למשותקים על רקע פגיעות מוחיות

שיטות מדידה חדשניות המשלבות רובוטים, חיישנים לבישים, מצלמות תלת ממד ובינה מלאכותית מקדמות תהליכי שיקום למשותקים על רקע פגיעות מוחיות

קרדיט לצילום: דוברות המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין

סדנה ייחודית בתחום מדידה מתקדמת של תנועה התקיימה ביום חמישי האחרון (16.5) במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית. מדובר בתוצר של שיתוף פעולה בין רופאים ומטפלים מלוינשטיין וחוקרים של אוניברסיטת תל אביב, בתחום המוטוריקה והשיקום המוטורי לאחר פגיעות מוחיות, כחלק מיוזמת "Synergy Translate" של אוניברסיטת תל-אביב, יוזמה ששמה לעצמה למטרה לקדם את ההובלה המדעית הרפואית באמצעות יצירת רשתות של רופאים וחוקרים בתחומים שונים.
בסדנה נטלו חלק כ-40 חוקרים בכירים, רופאי שיקום ומטפלים ממקצועות הבריאות מבתי חולים שיקומיים ואוניברסיטאות מכל רחבי הארץ. המשתתפים נחשפו בסדנה לשיטות מדידה חדשניות המשלבות רובוטים, חיישנים לבישים, מצלמות תלת-מימד מתקדמות ובינה מלאכותית על מנת לשפר את מידת השיקום של חולים משותקים על רקע פגיעות מוחיות.
פרופ' ג'ייסון פרידמן, פרופסור חבר בחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת ת"א והמוביל המחקרי של הסדנה: "במעבדות המחקר באוניברסיטה אנחנו מפתחים וחוקרים טכניקות חדשניות לבדיקה וניתוח של תנועות אנושיות. עם זאת, אם הטכניקות הללו נשארות במעבדת המחקר, ערכן מוגבל. סדנה זו נתנה לנו הזדמנות להציג את הטכניקות הללו לקלינאים, והשיח הדו-כיווני היה מועיל לשני הצדדים להתקדמות התחום״.

ד"ר שי אופיר-גבע, רופא בכיר במחלקה לשיקום נוירולוגי ב' במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין והמוביל הקליני של הסדנה, מוסיף: "קיימת התעניינות ונכונות רבה מצד רופאי שיקום, פיזיותרפיסטים ומרפאות בעיסוק להטמיע טכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר את יעילות השיקום. הטכנולוגיות שהוצגו בסדנה, שרובן עדיין בשלב מחקרי, יכולות לעזור לנו למדוד טוב יותר את מידת הליקוי המוטורי של המטופלים וכך לדעת במה להתמקד ומה צריך לשפר. לוינשטיין, כמרכז הרפואי המוביל בשיקום בישראל, מאמץ חדשנות ומקדם שיתופי פעולה עם האקדמיה והתעשייה, כדי להוביל קדימה את תחום רפואת השיקום והמחקר השיקומי בישראל כך שיעמדו בקו אחד עם המרכזים הטובים בעולם. למזלנו, יש בארץ שיתוף פעולה מדהים בין מוסדות אקדמיים ובתי חולים, והנושא הורגש היטב בסדנה. זה משהו שהוא נדיר בעולם".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן