חדשות רעננה

תהיו גמישים – על הקשר בין כדורגל יוגה ופציעות ספורט

חן סמואל העבירה שיעור יוגה לשחקני קבוצת הילדים של הפועל רעננה כדורגל ומספרת לקוראי רעננה ניוז על החוויה

כן, כן שעור יוגה אתם לא מתבלבלים… 

במועדון הכדורגל  החליטו לקחת את העניינים ברצינות ולאמן את השחקנים המובחרים שלהם, באימונים נוספים של שכוללים אימוני כוח, מפגשים עם  תזונאית, מפגש עם פסיכולוג, שיעורי יוגה.

שחקנים בני 11 שהאהבה לכדורגל, הנכונות לאימון מתמשך והשאיפה להיות הטובים ביותר הובילה אותם לשחק כדורגל בהפועל רעננה (שנה רביעית).

בתחילה הם היו סקפטיים, נבוכים ובעיקר סקרנים לגבי היוגה. לאט לאט החלו הדברים להירגע. המבוכה פינתה את מקומה ללמידה מתוך הבנת התועלת ביוגה כהשלמה לדרך שבה הם בוחרים ספורטאים תחרותיים. לאט פסקו הקיטורים על הקושי לשבת בגב זקוף שבריא לגוף, הצחקוקים בישיבה השקטה הפכו לנדירים יותר.

בתרגילי הנשימה התארכו, התלונות על כאבים  במתיחת שריר ההמסטרינג פחתו והאימון זרם לתנוחות מורכבות ומאתגרות יותר. וההרפיה בסוף השיעור (שלעיתים הפכה להירדמות קצרה) הפכה לדובדבן שבקצפת.



חן סמואל על המגרש
חן סמואל על המגרש

השיעור הכיל בתוכו את שלושת המרכיבים העיקריים – גמישות,יציבות וכוח והסתיים כמובן במדיטציה. הופתעתי לגלות עד כמה הם זקוקים למקום השקט הזה, עד כמה הם נכונים לקבל כלים שיעזרו להם להתמודד עם הלחצים היום יומיים והמקצועיים שהם נתונים להם. הסברתי להם שבעזרת האימון הם יוכלו למצוא את המקום השקט בתוכם לפני משחק, במהלכו ואחריו.

שכלול טכניקות הנשימה ישפרו את רמת החמצן בגוף ואת הביצועים שלהם. חיזוק השרירים ,הארכת השרירים, השמירה על הגב והיכולת לשלב את כל אלה בתשומת לב, ישמרו עליהם מפני פגיעות ובמקרה של פציעה חלילה, יסייעו בשיקום וחזרה מהירה לפעילות מלאה.

 

אני מאמינה בשילוב שבין ספורט תחרותי ומקצועי כמו כדורגל לבין היוגה.

 יוגה -הכנה לספורט ושחרור הגוף, איך להימנע מפציעות ספורט מחקרים רבים נעשו על חשיבות חימום הגוף לפני פעילות גופנית.  חימום טוב לפני אימון משפר מחמם את השרירים משפר את יכולת ספיגת החמצן שלהם, מחמם את נוזל המפרקים מונע שחיקת הסחוסים, משפר את יכולת התיאום בין הלב לריאות וכו'. בפועל, מעטים מאוד מאיתנו מהצעים חימום לפני הפעילות הגופנית. 

חוסר המודעות – הסיבה העיקרית שרובנו לא עושים חימום היא שאנחנו לא יודעים בדיוק מה לעשות כדי להתחמם. אם אנחנו רוכבי אופניים, קשה לנו מאוד למצוא את סט התרגילים שיחממו אותנו ויביאו אותנו למצב מוכנות לפני הרכיבה במינימום זמן בלי להתחיל להשתגע בריצות על על כל הגבעות בסביבה (מה שיגמור לנו את מעט הכוח ששמרנו לרכיבה עצמה כמובן).

ליוגה סדרה של תרגילי חימום המשלבים את כל האלמנטים הדרושים לחימום יעיל: חימום אקטיבי כללי, כל סוגי המתיחות וטיפול במפרקים. הסדרה הבסיסית של תרגילי יוגה היא סדרת תרגילי חימום קלאסית שיכולה לסייע לכל ספורטאי.

בדומה לחימום, לא ניתן להפריז בחשיבותו של השחרור. רבים מאיתנו מושבתים ימים רבים עקב ספורט מאומץ שביצענו, ללא יכולת תפקוד ובנוסף משמיעים רעשים מוזרים בכל פעם שנדרשת מאיתנו פעולה פשוטה כמו עליה במדרגות ("אוי אוי אוי…") או הרמה של משא קל ("אאאאאח…"). בדומה לחימום, ליוגה סדרה נהדרת של תרגילי שחרור. תרגילים המרווחים את חוליות הגב ומשחררים את השרירים הזוקפים. תרגילי שחרור לשרירי הרגליים, הבטן וכו'. תרגול יוגה קצר בסוף יום פעילות יכול לשנות לחלוטין את השבוע שיבוא לאחריו!

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן