חדשות רעננה

מועדון הכדורת הדשא של רעננה שובר שיאים

אליפות הארץ בכדורת דשא ליחידות ויחידים התקיימה ברעננה, האלוף וסגנו ממועדון רעננה. צבירה הדר אלוף הארץ וסלווין הר סגן אלוף הארץ

מועדון כדורת דשא רעננה
צביקה הדר וסלווין הר אלוף הארץ וסגנו ממועדון כדורת הדשא רעננה

מועדון כדורת הדשא רעננה אירח בשבת את אליפות הנשיא, אליפות הארץ ליחידים ויחידות. הטורניר הפתוח משך אליו את טובי השחקנים בארץ שהתחרו בתחרות יחידים על התואר. אחרי השבתת הענף בגלל המלחמה והחורף שמנע מהשחקנים לעלות עת כר הדשא, עלו השחקנים למרגש נחושים לנצח.

בגמר הגברים התחרו שני שחקנים ממועדון רעננה . במקום הראשון זכה צביקה הדר ובמקום השני סלווין הר. בין הנשים זכתה רותי גילור ממועדון קרית אונו. את הגביעים לזוכים העניק נשיא ההתאחדות לכדורת דשא בישראל מר קולין מירזוף.

דברים שלא ידעתם על כדורת דשא

מועדון הכדורת העתיק ביותר הידוע באנגליה הוא המועדון בסאות'המפטון שפעל החל משנת 1299.  בתחילה לא היה זה ספורט של כולם.  המלך הנרי השמיני, שחקן כדורת בעצמו, אסר על משחק ספורט זה בשנת 1511 בקרב המעמדות הנמוכים.  הוא גם הטיל אגרת תשלום של 100 לירות על כל מועדון כדורת פרטי, כדי להבטיח שרק העשירים ישחקו.

הסיבה העיקרית לאיסור זה, וגם לאסורים דומים של משחקי ספורט אחרים הייתה שהאנשים בעלי הכושר הגופני היו אמורים להתאמן בתורת הקשתות.  הצהרת המלך ציינה שיצרני הקשתות והחצים אינם פרודוקטיביים, כי הם "מבזבזים" את זמנם במשחק הכדורת.  כל האיסורים האלה הביאו לדעיכה של ענפי ספורט באנגליה, אבל בסקוטלנד הספורט פרח. בשנות ה-40 של המאה ה-19 פיתחו הסקוטים חוקים סטנדרטיים של הכדורת,אשר השתנו מעט מאוד מאז.  רק בשנת 1903 נוסדה התאחדות הכדורת האנגלית, ומאז הוסדרו חוקי הכדורת עד לצורתם היום.

מעוניינים להצטרף למועדון כדורת הדשא ברעננה?

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. נטע גורלי הגב

    כדורת-מסקרן אותי….

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן