חדשות רעננה

מרעננה לפסגת הפלמנקו

אף פעם לא הלכתי "בתלם" סללתי מסלול משלי – היצירה של אמנית הפלמנקו אלינור דרוקר בן זקן הבעלים של סטודיו אליברה מרעננה נבחרה לפסטיבל הפלמנקו בשבוע הבא בסוזן דלאל

אלינור דרוקר בן זקן צילום: פגי פקר

אף פעם לא הלכתי "בתלם" סללתי מסלול משלי, עבדתי מאד קשה בשביל שהדרך הזאת תוביל לחוף מבטחים. גדלתי כמו ילדת פרא בין שיחים סבוכים, אתגרים ועם אין סוף אמביציה
מנוע פנימי חזק מאד הניע אותי להוכיח לעולם שאני יכולה, שאני לא חייבת שום דבר, שאין דרך אחת שהיא הנכונה ואין כללים מלבד הכלל החשוב והעוצמתי ביותר, להקשיב ללב שלי ושלי בלבד. כל הזמן להשקיט את הרעשים מבחוץ, ביקורת, מוסכמות של העולם המודרני, צפייה מהחברה והמשפחה ואפילו סטנדרטים של עולם המחול והחוקיות המצופה והגבולות הברורים של עולם הפלמנקו .היצירה שלי "בתלם" נבחרה לפתוח את המופע בוקר פלמנקו ישראלי בסוזן דלל 25.3.23

אז בדרך הזאת הילדה שנולדה עם אגן לא במקום וזאת שאף אחד לא חשב שתהיה רקדנית ומי שלא בחרו בה ליצירות מחול נחשבות בסטודיו כי היא אחרת מכולן וזאת שבבחינות המחול קיבלה ציונים נמוכים וזאת שאמרו לה שצריכה לרדת במשקל בשביל להיכנס לתלבושת המופע, זאת שבעולם הפלמנקו לא ידעו איך לקבל אותה, יום אחד הפתיע את כולם ובגיל העשרה פתאום לפתע פרצה ביצירתיות שופעת ויכולת ההוראה מלידה.

"אני הבנתי זאת המתנה שלי והשליחות לראות ילדות ונשים שרוצות לרקוד בשביל להרחיב את הלב, בשביל להביע את עצמן, בשביל למצוא מקום בעולם ולתת להן את ההזדמנות, האפשרות והבית" .דרך זה היא הגיעה למקומות רחוקים האמינה בעצמה מגיל מאד צעיר, "כל ביקורת שקיבלתי בחנתי והתפתחתי יש דברים שידעתי והרגשתי שמונעים מאנטרסים ושיש לאנשים פחד מדברים חדשים, משבירת מוסכמות מאנשים עם אומץ במיוחד שהייתי מאד מאד צעירה .
בגיל צעיר כבר לימדתי, ורקדתי בלהקה של נטע שיזף, הופעתי באירועים בארץ ובחו"ל לכל מקום בעולם שטסתי לקחתי נעלי פלמנקו בתיק מצאתי את עצמי מופיעה בהמון מקומות. לפני 18 שנים פתחתי את אליברה מקום שמגדל דורות של רקדניות ומקימה משפחה ומגדלת שלושה ילדים"
השנה אני חוגגת 40 הכל נראה פתאום מותאם ונכון, אני לא מוותרת על המקום, בבמה והיצירה הם האוויר לנשימה והדרך לאמירה והשפעה אישית ומשמעותית עבורי. עם השנים למדתי פסיכולוגיה, טיפול בתנועה, גישור וקאוצינג העמקתי את הידע שלי בנושאים שתומכים ומרחיבים את היכולת שלי לגעת ולהוסיף לנשים והאנשים שמגיעים אלי. היום אני מגשימה את עצמי במפגשים מרגשים של שיעורים וסדנאות בסטודיו לנשים ובקלינקה שלי לתנועה טיפולית וממשיכה לנסוע ולרקוד ולעבוד על מופע מחול חדש שטעימה ממנו תעלה בימי הפלמנקו -בבוקר פלמנקו ישראלי במסגרת פסטיבל ימי הפלמנקו המרגש בסוזן דלל .

 

עלמה בן זקן דור שני לריקוד

היצירה "בתלם" מספרת את הסיפור של מי שבחרה אחרת (לא בתלם), מי שבחרה ללכת אחרי הלב, באומץ, בנחישות, בהקשבה ובדרך שנכונה לה. כל אחת מ-9 הנשים הרוקדות ביצירה נמצאת בגיל אחר, בפוזיציה אחרת, בצומת אחרת ונדרשות לה בחירות שונות אבל כולן מביאות לבמה את הבחירות הנכונות להן, את הרגעים בהן בחרו לעשות את הדברים בהקשבה לעצמן מתוך ההבנה שרק בנו הכוח לבחור נכון ולחבק את עצמנו בביטחון. נאמנות לעצמו היא הדבר החשוב והעוצמתי ביותר שאנחנו יכולות להעניק לעצמנו. בתוך המופע עלמה בתי רוקדת ומקבלת מקום וביטחון להיות צמודה לאמת שלה לבחירות שלה בראש מורם והקשבה ללב.

פסטיבל ימי הפלמנקו לאורך השנים נתן מקום לעבודות שלי, ליצירות מחול ותמך בעשייה המתפתחת שלי משהייתי נערה צעירה מאד, אני דאגתי לטפח ולגדל דור רקדניות שמבין את המשמעות של "קרן עדי" העמותה שעומדת מאחורי כל העשייה המרגשת ומקדמת את הפלמנקו בארץ.

לא הולכות בתלם צילום: פגי פקר

פסטיבל ימי הפלמנקו מתקיים בפעם ה-29 (!!!) במרכז סוזן דלל 23-24-25 במרץ, הפסטיבל מופק על ידי קרן עדי אגמון ע״ש עדי אגמון שהיתה רקדנית ונפטרה מסרטן ב1993. הוריה הקימו את הקרן לפי צוואתה ״לשלוח נערה נחמדה ללימודי פלמנקו בספרד״ במקומה.

הפסטיבל כולל מבחר מופעים מספרד ומהארץ, תחרות פלמנקו מקצועית, ומופעי חוצות פתוחים לקהל ׳בוקר פלמנקו׳ הוא מסורת בפסטיבל – מופע ברמה מקצועית המשלב להקות וסולניות/ים מרחבי הארץ – שבת 25 במרץ ב12:00 בצהריים בסוזן דלל

מופעים נוספים השנה:
שישי 24.3 -!VIVA- מופע גורף פרסים מספרד
חמישי 23.3 -Alboreano של להקת רמנגאר
חמישי ושבת בערב- טבלאו פלמנקו ותצוגת בגדי פלמנקו ברחבת סוזן דלל !

כרטיסים באתר סוזן דלל

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן