חדשות רעננה

ספורט הוא כלי מצויין להתמודדות עם אתגרים בחיים

רעננה היא עיר של ספורט, בכל מקום אפשר לראות את התושבים רצים, הולכים רוכבים. פארק רעננה בשעות אחר הצהריים  מלא בעשרות קבוצות של מתאמנים  הספורטק מגרשי הכדור וחדרי הכושר באוויר הפתוח מלאים. לכבוד טריאתלון הילדים השלישי שיערך ביום שישי, נפגשנו עם הלה שבתאי מנהלת רשות הספורט העירונית לשיחה על ספורט כדרך חיים

הלה שבתאי מנהלת רשות הספורט עיריית רעננה

מה זה ספורט בשבילך?

"ספורט זה דרך חיים, ומקיף את כל תחומי החיים: בריאות, חברה, קהילה כלי להתמודדות עם אתגרים, הישגיות וחתירה למטרה, ספורט הוא כלי מצויין  להתמודדות עם כל אתגר בחיים, בהתמודדויות האישיות שלי בחיים השכלתי להשתמש בכלים שהספורט העניק לחיי עוד מתקופתי כספורטאית "

הלה שבתאי, מנהלת רשות הספורט העירונית תושבת מבוא בית"ר נשואה לאייל ואם ל 3 רוני יואב ודנה התחילה את הקריירה הספורטיבית שלה בהתעמלות מכשירים ובמקביל התאמנה בקראטה "בגיל 12 הגעתי בקראטה לדרגה הגבוהה ביותר וכדי לעבור שלב הייתי צריכה להמתין לגיל 18, שאפתי להתקדם והחלטתי לבחור בין השניים ולהתמקד בהתעמלות מכשירים, כבר כילדה נגעתי בכל סוגי הספורט כולל  כדורגל עוד בתקופה שהייתה בארץ אולי קבוצה אחת מקצועית בכדורגל נשים" בהמשך עברתי לאימון ניהלתי ואימנתי בבית הספר להתעמלות מכשירים במקביל ללימודי תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בבריאות הציבור. האהבה לאימון היא גדולה ויש סיפוק עצום בעבודה אישית וקרובה עם הילדים. בגיל 27 עברתי תאונת דרכים קשה מה שאילץ אותי לפרוש מהאימון והתמקדתי בקריירה של ניהול ספורט תפקידי האחרון לפני עיריית רעננה ניהול אגף הספורט של עיריית פתח תקווה.

איזה יעדים שמת לעצמך כאחראית על הספורט ברעננה?

לספורט יש ערכים קהילתיים שמקדמים בריאות, ערכים חינוכיים וערכים חברתיים, ברובד קהילתי האתגר הוא איך לתת מענה ספורטיבי לכל תושב בתחום הפנאי המתאים לו, למינו ולגילו ולקדם את תרבות הפנאי הקשורה לספורט. אתגר נוסף הוא עולם החינוך, חינוך לספורט בבתי הספר ובחינוך הבלתי פורמלי, מטרה נוספת היא קידום הספורט ההישגי כי מטרות הן חלק בלתי נפרד מספורט ולספורטאי חייבות להיות  מטרות של הישגיות והצלחה.

חיים ברוידא, ראש העיר רעננה: "ברעננה הספורט הוא דרך חיים. בסימן 'נפש בריאה בגוף בריא', הצבנו לנו כיעד מרכזי להרחיב מעגלי העוסקים בספורט מקרב תושבי העיר, ולעודד אותם לעשייה ספורטיבית במגוון ענפי הספורט החל מהגיל הרך ועד לאוכלוסייה המבוגרת. "

איפה ילדי העיר פוגשים את מערכת הספורט העירונית?

לספורט ברעננה יש מבנה מיוחד שנותן מעטפת כבר בתוך בתי הספר, החוגים מתנהלים במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי העירוני במתקנים עירוניים, יש פריסה של חוגי ספורט בכל העיר הכל נגיש ונוח להורים ולילדים, כל ילדי הצהרונים העירוניים  בעיר זכאים לחוג חינם כך שעיריית רעננה מסבסדת חוגים לילדי העיר וכן מגמות ספורט, כיתות ספורט ומועדוני ספורט בית ספריים. בנוסף וחשוב לא פחות, יש המשכיות בין בתי התלמיד למחלקות הנוער הרכז מעיריית רעננה הוא גם רכז במחלקת הנוער, כל אגודות הספורט מגילאי ילדים פועלות במסגרת העירונית וכל המאמנים מועסקים על ידי העירייה/ ע.ל.ה. ברמה הערכית חשוב לעיריית רעננה לפקח על האיכות והישגיות, יש ברעננה מגוון גדול מאוד של חוגים כך שכל ילדה וילד יכולים להתנסות במגוון של פעילויות. גם בתחום הקייטנות העירוניות, אותו אנו מנהלים בהצלחה מדי שנה, אנו פועלים להנגיש את הספורט לילדי העיר ככל הניתן, כשלצד ההעשרה והפנאי, אנו משלבים פעילויות ספורט, לרבות קייטנות ייעודיות בענפי הספורט השונים.

חיים ברוידא, הילה שבתאי אריאל הילדסהיימר הוקרה לרשות הספורט

מה עם התשתיות העירוניות כיצד הן מותאמות לצרכים?

יש שלושה היבטים, התשתיות הפיזיות (מתקנים) תשתיות ילדים (כמות פעילים) וכח אדם (איכות)תשתיות כח אדם, יש הקפדה על איכות הצוותים המקצועיים, משתדלים ליצור ויסות בין הענפים אם יש ירידה בענף משתדלים לקדם אותו על מנת שכל הענפים ימשיכו להתקיים וכן למקסם את מספר המשתתפים בכל ענף כדי ליצור תשתית רחבה ככל הניתן. במקביל מפתחים מתקנים חדשים ומשפרים את המתקנים הקיימים. 

אחד המתקנים הבולטים יהיה  מגרש הבייסבול המוקם בימים אלו בצמוד לפארק רעננה, זה דוגמה לפיתוח ולגיוון של של ענפים שלא מקבלים כיום חשיפה, המגרש יהיה רב שימושי בייסבול וכדורגל. השאיפה שרעננה  תהיה העיר המובילה בענף וההישגים של נבחרת הבייסבול באולימפיאדה מראים שאפשר לקדם גם ענפים חדשים, יש ברעננה קהילה גדולה שתהנה מהמגרש.

יש ברעננה כל הזמן פיתוח של התשתיות הפיזיות, אנחנו ניגשים לכל קול קורא על מנת להשביח את המתקנים העירוניים, יש עבודה מתמשכת לקידום ספורט נשים והגדלת תשתיות לספורט נשים במיוחד בתחום משחקי הכדור, כדורעף כדורסל כדורגל אתלטיקה וטריאתלון.  עוד ענף ייחודי לרעננה הוא כדורת דשא, ברעננה יש את אחד המגרשים היפים בארץ של כדורת דשא המועדון חוגג השנה 40 שנים להיווסדו ומושך אליו שחקנים בכל גיל.

איך מנחילים תרבות ספורט בעיר?

האווירה ברעננה היא של תרבות ספורט, יש מגוון פעיליויות, מגוון מתקנים, הנגשת מתקנים וטיפוח ספורטאים מצטיינים, הסיסמא מאלפים לאלופים מתקיימת ברעננה. העירייה צריכה להיות כל הזמן עם יד על הדופק לנצל הזדמנויות ואתגרים ולהפיק מהן את המקסימום כפי שנעשה בתקופת הקורונה בה הועברו הפעילויות למרחב הציבורי ולחשוף את לעוד אלפים רבים מתושבי העיר.

אחד הדברים היפים היה פעילות הספורט העממי בפארק רעננה, בספורטקים ובמרחבים הציבוריים  בקיץ, שיעורי יוגה, פילאטיס, עיצוב, הליכה מודרכת, קבוצות ריצה, הפנינג ספינינג, הפנינג ספורט אקטיבי, הפנינג מתנפחים רטוב, נינג'ה ועוד הרבה פעילויות פתוחות לקהל. הקיץ ספורטיבי זכה  להתלהבות של תושבי העיר שביקשו להרחיב את הפעילות. אלפים מתושבי רעננה השתתפו גם כמשתתפים פעילים וגם כצופים.

יש מחשבה על הגיל השלישי מערכת שלמה של חוגים ופעילויות חינמיות בקריית, בסקווש, במגרשי הטניס, בבריכה  וריקודי עם באולמות רבים ברחבי העיר.

ספרי על טריאתלון הילדים?

אחרי הפסקת הקורונה אנחנו מקיימים בסוף השבוע הקרוב את טריאתלון הילדים, והשנה לקחנו את האירוע צעד קדימה מעלים מדרגה התחרות נפתחה גם למקצה עממי כל ילדה וילד  בעיר יכולים  לחוות את החוויה זה צעד משמעותי בחשיפה לספורט.  האירוע הוא ביטוי להקשבה לצרכים הספורטיביים של ילדי העיר ותושבי העיר, אנחנו מצפים להשתתפות של 700 ילדות וילדים. האירוע נועד לעודד את הילדים לאורח חיים אקטיבי ובריא, לפעילות גופנית ושיפור היכולות האישיות, זאת תחת המוטו: "העיקר הוא ההשתתפות", המדגיש את חשיבות השמירה על רוח ספורטיבית, וחווית ההשתתפות, לצד ההיבטים ההישגיים והתחרותיים

מה עם הספורט התחרותי?

סדרי עדיפויות הם להכיל כמה שיותר ספורטאים, עד גיל נוער כל הקבוצות התחרותיות ברעננה הן תחת המעטפת העירונית השאיפה שכמה שיותר ספורטאים ממחלקות הילדים והנוער ישתלבו בקבוצות הבוגרות. ולכן חשוב לטפח את התשתיות והתמיכה העירונית בכל הגילאים, אנו מקפידים על רכזים ומאמנים בענפים השונים מהמובילים בארץ, אגודות הבוגרים הן כבר עסק כלכלי שצריך להתנהל כך, אני שמחה שהנהלת העיר עתידה להעלות  את סכום  התמיכות לקבוצות העירוניות לשנת 2022 על מנת לסייע לאגודות הספורט להגיע לרמה גבוהה יותר ועדיין ספורט בוגרים לא יכול להבנות על תקציבי  של העיר בלבד. כמובן ששאיפתנו שקבוצות הבוגרים בענפים השונים יצליחו זה  נותן אופק לשחקני הנוער וכמובן תורם לגאווה העירונית.

 

 

מה הקורונה עשתה לתפיסת הספורט?

הקורונה עשתה את העבודה בצורה מיטבית אנשים הבינו שספורט הוא כלי בריאות נפשי  מנטלי וגופני. נדרשה מחשבה מחוץ לקופסא חשיבה יצירתית במציאות משתנה. יזמנו פעילויות מגוונות במרחב הפתוח בהתאם לקפסולות השונות, קיימנו מרוץ דיגיטלי שהשתתפו בו אלפים, קיימנו פעילויות ספורטיביות והרצאות בזום, הפקנו חוברת פעילות ספורטיבית דיגיטלית, פעילות אינטראקטיבית מקורית, קיימנו פעילות טניס שולחן במרחב הציבורי ועוד.

 המרחב הציבורי הפך להיות נגיש אנשים נהנו מהמרחב ועכשיו פנינו קדימה אחת הפעילויות הקרובות מסע  אופניים קהילתי 'טורעננה'  שיתקיים בחודש דצמבר בשלושה מסלולים באורכים שונים קצר (משפחות) , בינוני, ארוך לקראת האירוע נקיים קבוצות רכיבה חוויתית חינמיות.

ראש העיר חיים ברוידא: "עשייה זו נותנת פירותיה, וזכתה למינוף מיוחד במהלך משבר הקורונה, במהלכו בחרו יותר ויותר תושבים לעסוק בפעילות ספורטיבית באוויר הפתוח ובמתקני הספורט השונים הפרוסים בעיר. נמשיך לפעול לקידום הספורט בעיר בהנהגת חוגים, אירועים ופעילויות יזומות, המקדמות אורח חיים ספורטיבי ובריא בעיר". 

אחד האירועים המסורתיים והמשמעותיים הוא מרוץ רעננה, עובדי רשות הספורט  מפיקים את כל האירוע בכוחות עצמנו, כל עיריית רעננה מתגייסת להצלחת האירוע, השנה גם לרגל חגיגות 100 שנים לרעננה אנחנו מתכננים להחזיר את המרוץ לשיאו ומצפים להשתתפות של כ  10,000 משתתפים  כולל חיילים מיחידות אותן מאמצת רעננה.

איזה תמיכה נותנת רעננה לספורטאים מצטיינים?

המעטפת העירונית מסייעת לילדי העיר המצטיינים גם לאורך הקריירה שלהם באימונים ותמיכה של ציוד ותמיכה אישית וגם  לראשונה בעיר נבנו קריטריונים לחלוקת מלגות לספורטאים מצטיינים בענפים אישיים לפי ניקוד. חייבים לסייע למצטיינים לא לעצור את ההתפתחות שלהם, להכיר בהישגים ולעודד אותם.

מה עם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים?

במסגרת הרצון לראות הכל בראיה רחבה יש שאיפה לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים בפעילויות הספורט העירוני, יש חוגי מחול, כושר גופני, כדורגל אומנויות לחימה ושחיה לילדים עם צרכים מיוחדים בשיתוף של רשות הספורט ואגף רווחה זה עובד בצורה מדהימה. הנוסף אנו נערכים  לאירוע ספורט לילדים בעלי צרכים מיוחדים. קהילה שלא רואה את המגוון אין לה זכות קיום, אנו רואים לנגד עיננו שילובם בכלל הפעילויות כפי שהיה  לדוגמא  בקיץ כשקיימנו אירוע נינג'ה הקצנו סבבים  לאוכלוסיות המיוחדות.

מה עוד מתוכנן?

מעבר להקמת מתקנים חדשים יש לעיריית רעננה תכנית אב לשדרוג מתקני הספורט ומושקעים כל שנה כ 2 מיליון לשנה חידוש אולמות, בקרן היסוד אנחנו מכשירים את מגרשי הטניס הישנים ומקימים שלושה מגרשי פאדל משחק שהוא שילוב של טניס וסקווש, , סיום בניית אולם נווה זמר, בבריכה בקריית הספורט מתוכננות להיבנות מגלשות מים, מגרש כדורגל חופים בלב הפארק, אירוח משחקי המכביה בחודש יולי ואירועים רבים ספורטיבים ואיכותיים בסימן חגיגות 100 שנה לרעננה. מיזם הבאבאליגה לאבות, ליגת כדורגל ייעודית שהקמנו בעיר, וזוכה להצלחה ואהדה מקרב התושבים, צפויה אף היא לחזור בנובמבר הקרוב.

ספורט ורעננה זה שילוב שעובד מצויין לטובת התושבים ולטובת האווירה בעיר הנפלאה הזו ואני גאה על הזכות להוביל את הספורט בעיר קדימה עם צוות רשות הספורט שעובדים עם כל הלב והנשמה. 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן