חדשות רעננה

עיריית רעננה יצאה במהלך מקיף במערכת החינוך העירונית למיגור תופעות אלימות, ונדליזם, סמים ואלכוהול בקרב בני הנוער בעיר

בשבוע האחרון התקיימו בעיר שני כנסים ייעודיים לנושא, תוך התמקדות בקהלי היעד השונים, לרבות צוותי החינוך הבכירים בבתי הספר העל יסודיים ונציגי מועצות התלמידים בבתי הספר היסודיים כשגרירי מערכת החינוך כולה

ענת כהן, מנהלת המחלקה לפיתוח חוויה חינוכית באגף החינוך, מעניקה לראש העיר את צמיד האחריות למניעת אלימות, בכנס מועצות התלמידים.

ממשיכים לפעול למיגור האלימות ולחיזוק את ערכי האחריות החברתית והחברות במערכת החינוך העירונית! עיריית רעננה, בהובלת אגף החינוך בעיר, רותמת את מערכת החינוך הכלל עירונית, החל בצוותי החינוך והנהלות מוסדות החינוך, דרך מועצות התלמידים בבתי הספר, ועימם כלל תלמידי העיר, למהלך חשוב של חיזוק ערכי החברות והסובלנות ואמירת לא לאלימות, לוונדליזם, סמים ואלכוהול.

הנושא הועלה לסדר בכנס מיוחד שהתקיים השבוע (א' 22.1) לצוותי החינוך הבכירים בבתי הספר העל יסודיים בשיתוף משרד החינוך, בנושא התמודדות עם נוער קצה ואלימות, בו הועברו תכנים מקצועיים בצוותי חשיבה למיגור תופעת הוונדליזם, הסמים והאלכוהול מקרב בני הנוער בעיר.
הכנס התקיים במעמד ראש העיר חיים ברוידא, מנהלת אגף החינוך רויטל שפירא, מנהל מחלקת העל יסודי דודי זינגר, מנהלת יחידת סמים ואלכוהול בעירייה ועוד, ובו הועברו לצוותים תכנים מקצועיים והתקיימו צוותי חשיבה, במטרה למזער ככל הניתן את היקפי התופעה בקרב בני הנוער, בעירוב ההורים, הקהילה וגורמי האכיפה.

עוד כחלק מהמאמץ העירוני בנושא, התקיים אתמול, (ב' 23.1) במשכן למוסיקה ואומנויות יום עיון ייחודי לתלמידי מועצות התלמידים בבתי הספר היסודיים, בסימן "כולנו באחריות מונעים אלימות", בו הועשרו התלמידים בתכנים המעודדים סובלנות, רעות, חברות ואחריות חברתית.

התלמידים נהנו מהצגה מעשירה בנושא, סדנאות ומעגלי שיח בהובלת מדריכי תנועות הנוער בעיר, וכן נטלו חלק במעגלי שיח בהובלת הרכזות החברתיות של בתי הספר, בהם העלו לדיון את נושא מושג האחריות על כל היבטיו, לרבות האחריות למנהיגות חיובית תוך דגש על מניעת האלימות ושאיפה לשיח מכבד.
במהלך המפגש, קיבלו התלמידים צמיד המסמל את ערכי היסוד של בחירה בסובלנות והוקעת האלימות אותו ענדו כהזדהות עם המסר החשוב.

את הצמיד, ענד גם ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, אשר כיבד בנוכחותו את שני האירועים, והדגיש את מקומה החשוב של מערכת החינוך על כל גווניה, החל בצוותי החינוך וכלה בתלמידים, כמובילי הדור הבא של חינוך לחברה טובה, בריאה, ערכית וסובלנית, בה אין כל מקום לכל גילוי אלימות, וונדליזם והתנהגות פוגענית.

ראש העיר חיים ברוידא: ״תופעת הוונדליזם היא חמורה ואנחנו ננהיג מדיניות של אפס סובלנות בנושא זה. לצד אכיפה בלתי מתפשרת, אנו נעשה את המירב כדי לסייע לבני הנוער שחוו את מעגל האלימות, ולהשאיר אותם כחלק מהקהילה שלנו. אני מברך על הובלת מערכת החינוך העירוני נושא חשוב זה, בקיומם של ימי עיון ומעגלי שיח, להעלאת הנושא על סדר היום הציבורי וכחלק מתכני מערכת החינוך, ומאמין כי מכאן ישירות, ומטיפוחה של מערכת חינוך ערכית ומעורבת חברתית, נצמח לקיומה של חברה בריאה, טובה סובלנית וערכית יותר".

כתבות קשורות

השארת תגובה

פופולרי
עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן