חדשות רעננה

הפוליטיקה ברעננה מרימה את הראש

חודש לסגירת הרשימות ורעננה רותחת, מי ייצג את הקהילה הדתית? בליכוד החליטו לא להחליט אם יהיו בחירות פנימיות, מי תלה מודעות משמיצות נגד ראש העיר? האם מתבשלים עוד שני מועמדים לראשות העיר? ואורי קידר הפרשן הפוליטי שלנו מסביר למה לא למהר להצהיר הצהרות

הקרבה למועד הגשת הרשימות למועצת העיר והמועמדויות לראשות העיר גורמת למערכת הפוליטית ברעננה להעלות הילוך, מועצת העיר האחרונה התפצלה לתתי סיעות ומאחורי הקלעים יש ניסיונות ליצור חיבורים חדשים וישנים, בסוף חודש אוגוסט יוגשו הרשימות והתמונה תתבהר עד אז מהומה.

הקהילה הדתית

בבחירות האחרונות התמודדה הקהילה הדתית בשתי רשימות "הרשימה הדתית המאוחדת" שזכתה ל3 מושבים והרשימה של חים גולדמן שזכתה במושב אחד במועצה. איחוד לא היה שם והרשימה הדתית התנהלה בפועל כ3 סיעות נפרדות.

ביום ראשון השבוע התקיים ברעננה כינוס בהשתתפות כחמישים תושבים ונציגי ציבור, כולל נשים מובילות דעת קהל. המשתתפים ייצגו בתי כנסת וקהילות ממגוון זרמים. מטרת הכינוס היתה להוביל לאיחוד הכוחות המסורתיים והדתיים לקראת הבחירות המוניציפליות הקרובות. את הכינוס ארגנו הרב ד"ר חיים שיין ואבי משאל. בסיכום הכנס הוחלט על צוות היגוי במטרה להגיע להסכמות ולהתמודדות משותפת.

הכינוס לא מונע מספר התארגנויות נוספות, אחת המבוססת על בכירים בקהילה שלא היו מעורבים עד היום במערכה הפוליטית. חבר המועצה עו"ד אלי אלוש שיתמודד ככל הנראה בראש רשימת "מאמינים ברעננה" וחבר המועצה חיים גולדמן שיתמודד ברשימה שלו "באמונה הסיעה דתית החדשה".

מוקדם עדיין לחזות אבל נראה שהקהילה הדתית בבחירות הקרובות תתמודד ב3 ראשים שינסו לשמור על 4 המושבים במועצה.

הקהילה הדתית המאוחדת ברעננה ידעה ימים טובים יותר לפני 5 שנים

הליכוד

סניף הליכוד ברעננה מפוצל בין המשנה לראש העיר אילן כהן נבחר בבחירות האחרונות למועצת העיר בראש רשימת הליכוד, ליו"ר הסניף חברת המועצה לשעבר רחלי בן ארי סקעת. השבוע הודיע מנכל הליכוד צורי סיסו כי ב24.7 יתקיימו בחירות בין מתפקדי הליכוד בעיר לבחירת  מועמדי הליכוד לרשימת הליכוד למועצת העיר, למחרת יצאה ממנו הודעה שהבחירות לא יתקיימו והודעות על הבחירות לרשויות המקומיות יימסרו בהמשך.

נראה כי גם בבחירות הקרובות יתמודדו שני ראשים בשם הליכוד הרשימה של אילן כהן והרשימה של רחלי בן ארי סקעת. מה יהיה כוחם בפועל? הפיצול עלול לגרום ל 0 יצוג במועצה.

אילן כהן ורחלי בן ארי סקעת, ממשיכים להאבק על יצוג הליכוד ברעננה

מי תלה את המודעות המשמיצות?

בלילה של ה16 ליוני הודבקו על לוחות המודעות העירוניים מודעות משמיצות כנגד ראש העיר, זהות המפרסם לא הופיע על הכרזות, הדבקת מודעות על לוחות מודעות מותרת רק למדביק העירוני.

ראש העיר חיים ברוידא פרסם פוסט בו כתב "לצערי לפני כשבועיים, בלילה שבין שישי לשבת, מכיוון המטה של אחד המועמדים לראשות העיר רעננה, שודלו נערה ונער תמימים, לבצע ונדליזם בעשרות לוחות מודעות במרחב העיר. הנערים שנראים בצילום, הוסעו ברכב שמספרו ידוע וגם זהות הנהג ידועה, והצמידו עם דבק נוזלי פלקטים בכל שטחי הפרסום בלוחות המודעות העירוניים עם הכוונה ומסרים שלך הלעגה כלפיי. אגב גם הגרפיקה של הפלקטים יכולה להסגיר את המאייר. הוונדליזם התגלה מבעוד מועד על ידי סיירי הביטחון, והוסר. מדובר בעבירה של פגיעה ברכוש הציבור"

הפוסט עורר ניחושים לגבי זהות מזמין המודעות וביקורת על השימוש במצלמות העירוניות לגילוי המדביקים.

 

 

מי תלה את המודעות המשמיצות? צילום DMEDIA

מי יתמודד על ראשות העיר?

ההכרזה של ענבר הוכברג על התמודדות העלתה את מספר המתמודדים ל4 ראש העיר חיים ברוידא, חבר המועצה ניר קריסטל, עו"ד אבי יוסף וענבר הוכברג. מי שחשב שזו הרשימה הסופית עלול להתבדות. לפחות 2 מועמדים בולטים מבצעים הערכות והערכות לפני קבלת החלטה על התמודדות. החלטתם תלויה בגיוס מימון ובתוצאות סקרים שנערכו השבוע.

מדברים בחירות עם אורי קידר הפרשן הפוליטי של רעננה ניוז

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן