חדשות רעננה

"אגדת החורבן" בימים ההם בזמן הזה

ביוזמה וארגון המועצה הדתית רעננה זכו למעלה מ 500 תלמידות ותלמידי תיכוני הממ"ד בעיר לחוויה מרתקת ויוצאת דופן לרגל צום עשרה בטבת. המועצה הדתית בשיתוף מינהל קהילה בעיריית רעננה יצרו קשר עם מפיקי הסרט "אגדת החורבן" וסיכמו על הקרנות מיוחדות לתלמידי רעננה.

"אגדת החורבן", שזכה ב 4 פרסי אופיר לשנת 2021, מספר באמצעות 1,500 תמונות את סיפור "המרד הגדול" בכובש הרומי שהסתיים במלחמת אחים וחורבן הבית השני.

בבוקר עשרה בטבת התאספו, כל אחד בבית ספרו, תלמידות ותלמידי תיכון אמי"ת רננים, תיכון אמי"ת כפר בתיה וישיבת בני עקיבא רעננה לצפייה בסרט המיוחד והמרגש. לאחר ההקרנה פגשו התלמידים את הבמאי גידי דר לשיחה על יצירת הסרט, מקורותיו וההשקעה בו, על חורבן ותקומה, על חובתנו ללמוד מהעבר למען דורנו ודורות העתיד.

אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית רעננה אמר בדבריו בפתח האירוע: "יסוד מהותי ביהדות היא המחלוקת. היכולת של כל אחד לחשוב אחרת ולהיאבק על דעתו. אבל נראה כי אנשי בית שני קידשו את המחלוקת ושכחו את העיקר. לא המחלוקת היא לב העניין, כי אם ההכרעה!! "הלכה כבית הלל" ו"הלכה כבית שמאי"! הכפפת הדעה העצמית לאחדות הכללית. וכמה שהמסר של הסרט רלוונטי לימינו אנו!"

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן