חדשות רעננה

ושוב אתכם, הערב מועצת העיר רעננה מתכנסת אחרי 4 חודשי הפסקה

מועצת העיר רעננה מתכנסת לישיבה ולדיון בתקציב העירוני לשנת 2023, הישיבה הקודמת התקיימה בחודש מרץ, העיניים של חברי המועצה בבחירות בעוד 4 חודשים, מי יתמודד ואיך תראה המועצה הבאה?

מי ישב מסביב לשולחן אחרי הבחירות?

בחודשים האחרונים נראה היה כאילו חברי המועצה ברעננה גם האופוזיציה וגם הקואליציה ברעננה ויתרו על זירת הדיונים של מועצת העיר. ראש העיר לא כינס את המועצה בחודשית אפריל מאי ויוני, מהצד השני גם חברי האופוזיציה לא ניצלו את זכותם לבקש ישיבה שלא מן המניין והתוצאה מועצת עיר לא רלוונטית.

הישיבה הערב תהיה ישיבה כפולה, ישיבה מן המניין וישיבה לדיון בתקציב לשנת 2023, מכיוון שלקואליציה אין רוב והיא נשענת על 5 חברים בלבד הדיון הערב יהיה כנראה פורמאלי בלבד. לפני שנה עמדה מועצת העיר לפני פיזור שנמנע ברגע האחרון כשהושגה הסכמה בין חברי האופוזיציה לראש העיר שאפשרה את העברת התקציב ומנעה את פיזור המועצה.

 

 

 

חיים ברוידא
חיים ברוידא מתמודד לכהונה נוספת

מה היה בקדנציה האחרונה?

זו הולכת להיות אחת מישיבות המועצה האחרונות לפני הבחירות המקומיות, הישיבה הבאה תתנהל ככל הנראה בחודש ספטמבר ותהיה ישיבת הזדהות בה יצהירו חברי המועצה למי הם מעניקים את המימון לו הם זכאים לקראת הבחירות. זו הולכת להיות גם ישיבת המועצה האחרונה לרוב חברי המועצה שרובם עשויים להתחלף ולא לכהן במועצה הבאה.

הקואליציה שהחלה עם רוב של 15 חברי מועצה, איבדה במהלך הכהונה את חבריה, חוץ מסיעת מרצ שהייתה באופוזיציה לאורך כל הקדנציה כל שאר חברי האופוזיציה הגיעו אליה במהלך השנים, גם רוב הסיעות שנבחרו לא מתקיימות יותר כסיעות מאוחדות אלא כחברי מועצה בודדים.

כל ההתנהלות במועצה הנוכחית הייתה חריגה, השנתיים הראשונות התנהלו בצל הקורונה. שנתיים אחרי הבחירות נפרדו ראש העיר וסגנו ניר קריסטל בטונים צורמים. בקיץ לפני שנתיים ניסה ראש העיר להחזיר את אנה פוזמנטיר לקואליציה מה שגרם לתגובת נגד של חברי קואליציה ולפרישה של ארז ברט, אלי אלוש (ששב בהמשך לקואליציה) ורחמים שלום. מאז התנהלה מועצת העיר  כמועצה לעומתית, ועימותים לא חסרו.

רונית ויטראוב, מה יהיה גורלה של סיעת מרצ?

ההערכות לבחירות לראשות העיר

אם לא יהיו הפתעות שלושה יתמודדו על ראשות העיר. ראש העיר המכהן חיים ברוידא, חבר המועצה ניר קריסטל ועו"ד אבי יוסף. כל השמועות על מועמדים נוספים התפוגגו בעשן הזמן ואף מועמדת או מועמד חדש לא הצהיר עדיין וכנראה גם לא יצהירו.

הערכות לבחירות למועצת העיר

סיעת ראש העיר תבנה מחדש, השמועות על חברי הסיעה החדשים רבות והקלפים קרובים לחזה ויחשפו בזמן הקרוב, ראש העיר מכוון לסיעה משמעותית גם בהרכב וגם בכמות מה שייתן לו שקט במועצה במידה ויבחר לכהונה נוספת.

סיעת מרצ הסיעה הגדולה במועצה מתמודדת עם קושי משמעותי במימון הבחירות, הקריסה של הרשימה הארצית מהווה אתגר ארגוני לסיעה שאם לא תמצא מקורות מימון תתקשה להתמודד.

הרשימה הדתית המאוחדת חוותה סכסוכים בלתי נגמרים ופיצולים, מאחורי הקלעים יש ניסיון לבנות רשימה חדשה לגמרי. בין השמות שעולים מספר דמויות מוכרות מאוד בקהילה הרעננית, גם הקהילה הדתית גם בקהילה העסקית. כנראה הסיעה תהיה מורכבת מפנים חדשות לגמרי.

ניר קריסטל שהשיג 2 מושבים במועצה לא חשף את הרשימה עדיין, גם המתמודד הנוסף אבי יוסף לא חשף את שמות חברי הרשימה.

הסיעות  של איתן גינזבורג ויקי ודמני  שפרשו במהלך הקדנציה התפוררו וכרגע היחידה מחמשת חברי המועצה שמסתמן שתתמודד היא ענבר הוכברג. גלי שחר, מיכל ברם מיכאל ריזמן וארז ברט לא הכריזו על כוונותיהם.

אילן כהן צפוי להוביל את הליכוד וחיים גולדמן צפוי להתמודד שוב בסיעה עצמאית.

השחקנים החדשים בזירה הם אורי זנקו וזהבה לנדמן שיתמודדו ברשימת יש עתיד.

ההגשה הרשמית לוועדת הבחירות תהיה חודשיים לפני הבחירות, בסוף חודש אוגוסט, עד למועד זה הכל פתוח.

 

 

ניר קריסטל מתמודד שוב לראשות העיר
אבי יוסף , נכנס לזירה ומכוון לראשות העיר

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן