חדשות רעננה

בחרתי להצטרף לפוליטיקה כדי לקדם את האג׳נדה החברתית שלי מלחמה בתאונות דרכים לא מלחמה בין אנשים

חברת מועצת העיר רעננה גלי שחר בטור אישי " נבחרתי למועצה לפני 3 שנים כדי לקדם את האג׳נדה החברתית שלי מלחמה בתאונות דרכים, כבר 3 שנים שאני חוזרת המומה מישיבות מועצת העיר רעננה ההתעסקות בתפל, האלימות המילולית ובעיקר – מעט מאד דיונים ענייניים שעוסקים בטובת הציבור"

גלי שחר

כבר 3 שנים שאני חוזרת המומה מישיבות מועצת העיר רעננה ובכל פעם שואלת את עצמי למה אני צריכה את זה? ההשתלחויות האישיות, העלבונות, העקיצות, הסגנון השפל, ההתעסקות בתפל, האלימות המילולית הקשה (!) ובעיקר – מעט מאד דיונים ענייניים שעוסקים בטובת הציבור.
השבוע כשישיבת המועצה הידרדרה למקום הכי נמוך שאפשר, הבנתי למה חשוב שאמשיך להיות שם. גם אם זה רחוק שנות אור מה-comfort zone שלי.
למועצה מקומית יש יכולת עצומה להשפיע על החיים שלנו, הרבה יותר מכל משרד או ארגון ממשלתי. ההשפעה על החינוך, הבריאות, הרווחה, התרבות שלנו, הן קריטיות. על זה נשבעתי לפני 3 שנים מול המועצה ועל זה אני מתכוונת לשמור. ובכל הכוח.

נבחרתי למועצה לפני 3 שנים כשאני מבינה שפוליטיקה זה עוד כלי שאני יכולה להשתמש בו כדי לקדם את האג׳נדה החברתית שלי: המלחמה בתאונות הדרכים. נשארתי נאמנה לעקרונות שאיתם יצאתי לדרך – לקדם במלוא המרץ את מה שהגעתי לעשות ולתרום את ניסיוני לציבור. בהתנדבות מלאה.
כמו כל דבר שאני עושה בחיי, גם את התפקיד הזה אני לוקחת במלוא הרצינות הראויה. במהלך הקדנציה, הבנתי שיש עוד תחומים שאני יכולה לתרום מהניסיון שלי ולקחתי על עצמי את הפיתוח הכלכלי ויו״ר ועדת הכספים. ישבתי ימים רבים, קראתי ולימדתי את עצמי את כל מה שאני צריכה לדעת כדי להבין איך נראה תקציב עירוני, מה אומר החוק ומה הסמכות שלנו בתור ועדת כספים ומועצת עיר.
תקציב 2021 היה התקציב הראשון שהבאתי לאישור המועצה לאחר שאתגרתי את כל המערכת, המקצועית והפוליטית, שיניתי את תהליכי האישור ולמידת החומרים לפני שמביאים לאישור המועצה. אף אחד מסביבי לא אהב את זה, אבל הבנתי שזה מה שצריך לעשות, זו רמת השקיפות והניהול הנדרשת כדי לאשר תקציבים כל כך משמעותיים לעירייה.

השבוע בישיבת המועצה ״רוב״ חברי המועצה בחרו לקחת לי את הסמכויות כאחראית על הפיתוח הכלכלי בעיר. האם מינו מישהו אחר במקומי? לא. האם מישהו אחר ימונה לתפקיד באופן רישמי? ממש לא. חברי מועצה לא יכולים להסמיך את עצמם לשום דבר, אבל כן יכולים לבטל סמכויות. מה שלא הפריע לאף אחד מחברי האופוזיציה להצביע בעד החלטות שיש בהם אפס תרומה לרעננה ולתושביה, שלא לומר, נזק אמיתי לעיר. אז למה הם עשו את זה? כי הם יכולים, כי הם ״רוב״.
המחוקק נתן את הכוח הזה לחברי המועצה, כדי שיוכלו לעשות שימוש בכח הזה בנסיבות הנכונות. למשל, כשחבר מועצה מועל בתפקידו, או עובר על החוק..

ואפרופו שלטון החוק, כמה מילים על דמוקרטיה.
דמוקרטיה היא לא חנות מכולת שאתה בוחר מתוכה ערכים שמתאימים לך ומתעלם באופן מופגן מכל השאר. דמוקרטיה זה שילוב בלתי נפרד של זכויות שאיתן מגיעות גם חובות! זו חירות שמגיעה אך ורק עם לקיחת אחריות. זה הבסיס לשלטון דמוקרטי.
להשתמש בכח שניתן מתוקף כינון רוב בלי לקחת אחריות ציבורית על ההשלכות של המעשים האלה, זו לא פחות ממעילה באמון הציבור.
מה שקורה בפועל, כשאין חברי מועצה הממונים על תיקים, זה שהכח עובר לפקידות! איזה איפה האיזונים והבלמים??

ובכלל, על מה כל המהומה? על כבוד, על אגו ועל משחק הכסאות.
אם תקראו את המכתב של חברי האופוזיציה תבינו שחוץ מסיסמאות חלולות ונפנופי ידיים, אין שם כלום. אפשר שלא להסכים על מדיניות ראש העיר, זה לגיטימי. אבל להשתמש בכלים דמוקרטיים כדי לייצר אנרכיה והרס, זה כבר קו אדום שנחצה.
ולמען הסר ספק, אם הייתי מוצאת חוסר תקינות בהתנהלות העירייה או בכספי העירייה, הייתי עוברת לאופוזיציה בעצמי ומזמן.
אני כאן כדי להמשיך לעשות את מה שהתחייבתי אליו ואף אחד לא יעצור אותי!

כתבות קשורות

4 תגובות

  1. נחמיה תנא הגב

    לגלי שחר, מעריך את ההשקעה שלך, בתפקיד כפוי טובה. רעננה ראויה לאנשי ציבור אמתיים, אשר בהגדרה מקדישים עצמם לענייני הציבור. במשך שנים רבות התנדבתי ברעננה, ומי שיודע על כך, יודע. עם זאת התרחקתי מפוליטיקה, ובכל פעם אני מבין מחדש מדוע. בדרך כלל יש מין מעגל קסמים: אנשים טובים מתרחקים מפוליטיקה, כיוון שהם רואים מי נמצא שם – ואותם אנשים נמצאים שם מכיוון שהטובים אינם מגיעים. טוב שאת נמצאת בוועדת הכספים ומתייחסת לכך במקצועיות וברצינות. זה לא היה כך בעבר, והיה מצב שאדם מסוים שהיה חבר בוועדה במשך שנים, כלל לא הופיע לישיבות, ואחר כך הופתע לגלות שיש גרעון ענקי.

  2. נחמיה תנא הגב

    לגלי שחר, מעריך את ההשקעה שלך, בתפקיד כפוי טובה. רעננה ראויה לאנשי ציבור אמתיים, אשר בהגדרה מקדישים עצמם לענייני הציבור. במשך שנים רבות התנדבתי ברעננה, ומי שיודע על כך, יודע. עם זאת התרחקתי מפוליטיקה, ובכל פעם אני מבין מחדש מדוע. בדרך כלל יש מין מעגל קסמים: אנשים טובים מתרחקים מפוליטיקה, כיוון שהם רואים מי נמצא שם – ואותם אנשים נמצאים שם מכיוון שהטובים אינם מגיעים. טוב שאת נמצאת בוועדת הכספים ומתייחסת לכך במקצועיות וברצינות. זה לא היה כך בעבר, והיה מצב שאדם מסוים שהיה חבר בוועדה במשך שנים, כלל לא הופיע לישיבות, ואחר כך הופתע לגלות שיש גרעון ענקי. אינני מבין מדוע מופיעה הערה כי "התגובה הזאת קיימת" – זה קרה גם בעבר באתר זה.

  3. אבי גלייטמן הגב

    היי גב שחר. מקווה שתשארי חזקה ישרה ואמיתית לכי עם ליבך אנחנו רואים ושומעים את הקולות וכדברי המשורר יגיע יום הבוחר.בהצלחה

  4. אבי גלייטמן הגב

    היי גב שחר. מקווה שתשארי חזקה ישרה ואמיתית לכי עם ליבך אנחנו רואים ושומעים את הקולות וכדברי המשורר יגיע יום הבוחר.בהצלחה לאנשי העשייה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן