חדשות רעננה

בכל מקום, בכל חברה, יש אישה שנעלמת מעין העדשה

הצילום של הצלמת הרעננית הלה נס, נבחר להיות מוצג בפתיחת תערוכת באין העדשה בבית הנשיא. התערוכה להעלאת המודעות לאלימות כלפי נשים מוצגת במשכן למוסיקה ואומנויות ברעננה

הצילום הנבחר לתערוכה צילום: הלה נס

בכל רשות, בכל מקום, בכל חברה, יש אישה שנעלמת מעין העדשה. לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים, הקימו איגוד היועצות לקידום מעמד האישה לראשי רשויות מקומיות בישראל, את מיזם #באין העדשה – תערוכת תמונות אשר נפתחה , בבית הנשיא בירושלים ומוצגת במשכן למוסיקה ואומנויות ברעננה.

את רעננה ייצגה בתערוכה הצלמת הרעננית, הלה נס. אשת תוכן במקצועה, מצלמת מזה 15 שנה, הציגה בתערוכת יחיד בבית מוזה ברעננה ובתערוכות קבוצתיות.
הלה נס: "במסגרת עבודתי כעורכת בעיתונות הכתובה ובמדיה הדיגיטלית הקפדתי לצרף לטקסט הכתוב גם תמונה, מתוך הבנה שפעמים רבות תמונה אחת אכן שווה אלף מילים. לאורך השנים הגיעו אליי מאות תמונות, חלקן תמונות עוצמתיות שנחקקו בזיכרוני והן שהביאו אותי להחלטה ללכת ללמוד צילום. זו הייתה ההתחלה ומאז המצלמה היא חלק בלתי נפרד מחיי. אני מצלמת בעיקר צילומי רחוב, שמבטאים את המציאות ללא פילטרים, ללא בימוי ולרוב בשחור לבן."
"התמונה שהוצגה בבית הנשיא במסגרת התערוכה לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים (צולמה בחשיפה כפולה, ללא עיבוד מחשב) מציגה דמות של אישה רצה, שתווי גופה הופכים לשקופים עד שהגוף נעלם כליל ואת מקומו תופסים בתים ורכבת נוסעת."

"השקיפות של הדמות מבטאת מחד את העובדה שפעמים רבות אותן נשים שחוות אלימות שקופות בעיני הסביבה, שלא ערה או מעדיפה לעצום עיניים לנוכח האלימות, ומאידך את תחושתן הפנימית של אותן נשים שחשות שאף אחד לא רואה אותן בסבלן."

את התערוכה אצרה האוצרת אורית לוטרינגר

"היעלמות תווי גופה של הדמות, והבתים והרכבת החולפת שבאים במקומם, מבטאים את העובדה המצערת שבמקרים בהם האלימות מסתיימת באופן טראגי ברצח של האישה, האירוע יוצר זעזוע, פותח את מהדורות החדשות ותופס את כותרות העיתונים, אך כעבור זמן קצר החיים ממשיכים וקורבנות הרצח נשכחות והופכות לעוד מספר בסטטיסטיקה הקשה של קורבנות האלימות כלפי נשים"

הלה נס בהשקת התערוכה בבית הנשיא צילום פרטי

במסגרת המיזם נערכה תחרות ארצית בה הוגשו כ-300 צילומים מנשים וגברים. הצלמים הזוכים השתתפו בטקס חניכת המיזם והתערוכה לציון יום המאבק בבית הנשיא התמונות המוצגות בתערוכה מבטאות את התחושות, ההשלכות, ההשפעות, הרגשות והכאב של אירועי אלימות כלפי נשים. לאחר מכן התערוכה תנדוד בין ערי ישראל. מטרת המיזם היא העלאת המודעות לאלימות כלפי נשים המתרחשת בכל מקום וחברה.

התערוכה מוצגת המהלך החודש הקרוב במשכן למוסיקה ואומנויות ברעננה, בפתיחת התערוכה ביום חמישי האחרון השתתפו ראש עיריית רעננה חיים ברוידא וחברת המועצה ענבר הוכברג.

חיים ברוידא: "תופעת האלימות בחברה היא תופעה שאסור לעבור עליה בשתיקה אנחנו מנסים להעביר את המסר הזה לדור העתיד ברעננה "

ורד ששון, יו"ר איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות בישראל: "התערוכה באין העדשה היא במה ואמצעי לנשים לשתף בחוויות שהן עוברות או עברו דרך תמונות המבטאות זאת, חלקן חוו באופן אישי אלימות והתערוכה היא פתח עבורן להביא לשיתוף ולמודעות לסיפור האישי שלהן.

לייעוץ, סיוע ועזרה פנו 24/7 למוקד העירוני107 או למוקד משרד הרווחה 118.

חיים ברוידא: " האלימות היא תופעה שאסור להשלים איתה"

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן