חדשות רעננה

ברוידא בדרישה למשרד הפנים – חיוב אישי לניר קריסטל בפרשת שביל האופניים בפארק

פרשת שביל האופניים בפארק רעננה עברה למשרד הפנים ברוידא: "פתיחה בהליך חיוב אישי, יש בהם כדי להבהיר לכל נבחר ציבור כי הוא אינו מעל החוק" קריסטל: " אבוי לעיר שכך מתנהל ראש העיר שלה.

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא פנה באמצעות משרד עורכי הדין, ויינברגר ברטנטל ושות' למשרד הפנים בדרישה לחיוב אישי של חבר המועצה ניר קריסטל על הנזקים שנגרמו לטענתו לפארק רעננה עקב הקמת שביל אופניים בפארק רעננה.

תחילת פרשת שביל האופניים בפארק הייתה בחודש ספטמבר 2019, ניר קריסטל כיהן באותה תקופה סגן ראש העיר וממונה על חזות העיר .במסגרת תפקידו זה, החזיק קריסטל בין היתר בתיק פארק רעננה, במסגרתו היה אחראי לפיתוח הפארק והפעלתו, ביחד עם עובדי העירייה הממונים על נושא זה.

מתוך המכתב למשרד הפנים: "הגיע לידי מרשי תיעוד של הרס וחורבן בפארק, כאשר במדשאות הפארק נחרש ונחפר בין לילה שביל עפר באורך של כ-2 קילומטרים. בתום בירור קצר התברר כי קבלן של העיריה ביצע את העבודות בהתאם להוראה ממר קריסטל, אשר לדבריו ביקש לבצע לסלול שביל אופניים לרכיבת "סינגל" בשטח הפארק. העבודות המדוברות בוצעו בשעת בוקר מוקדמת, כאשר מר קריסטל נכח באופן אישי ופיקח בעצמו על העבודות באופן ישיר" "יובהר כי בחלוף חודשים רבים מביצוע העבודות ועד ימים אלו ממש, הצלקת שנגרמה לפארק רעננה בולטת וניכרת לכל עין, זאת חרף ביצוע עבודות שיקום של המדשאות רחבות הידיים בפארק, במטרה להשיבו למצבו טרם זריעת ההרס בהן"

בבחירות האחרונות התמודדו השניים על תפקיד ראש העיר כאשר בסיבוב השני חבר קריסטל לברוידא ומונה לאחר הבחירות לסגנו. מערכת היחסים המקצועית בין השניים היתה קשה מתחילת הקדנציה והיתה מלווה בחילוקי דעות קשים. פרשת השביל הייתה אחד השיאים של מערכת היחסים הרעועה. ברוידא טען כי העבודות בוצעו ללא אישור, תקצוב או היתר. ניר קריסטל טען כי עדכן את ראש העיר לגבי העבודות.

חיים ברוידא
חיים ברוידא: "עם בזבוז מיותר זה של כספי ציבור, אין להסכין"

מכתב הפניה של ראש העיר חיים ברוידא למשרד הפנים נשלח מטעם עורך דין המייצג את ראש העיר ולא מהיועצת המשפטית של העירייה. הליך חיוב אישי. הוראות החוק וסעיפים שונים בדיני הרשויות המקומיות מאפשרים לשר או לממונה על המחוז במשרד הפנים לחייב אישית נבחרי ציבור או עובדים ברשויות המקומיות בגין הוצאה מקופת הרשות המקומית שנעשתה שלא כדין.

במכתב שנשלח כתוב כי: "לאור היקף הנזק שנגרם לפארק, לאור העובדה כי נזקים אלו עדיין ניכרים בימים אלו ממש ולאור העובדה כי העבודות אשר הובילו לנזק בוצעו בניגוד לכל תוכנית וללא כל אישור על פי דין, פונה אליכם מרשי בדרישה לפתוח בהליך חיוב אישי כנגד מר קריסטל בהתאם להוראות סעיף 221 לפקודת העיריות"

מטעמו של ניר קריסטל נמסר לרעננה ניוז: " "שטויות במיץ. ברוידא התחיל את קמפיין הבחירות שלו באמצעות עורך דין פרטי. אבוי לעיר שכך מתנהל ראש העיר שלה."

ניר קריסטל: "ברוידא התחיל את קמפיין הבחירות אבוי לעיר שכך מתנהל ראש העיר שלה."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן