חדשות רעננה

הארכה לפני הדחה

שלושה חודשים אחרי תחילת השנה ואחרי 3 הצבעות לאישור התקציב שכשלו,  קיבלה רעננה הארכה לאישור התקציב עד ל 5.5 אם לא יגיעו חברי המועצה להסכמה על תקציב הם עומדים בפני סכנת הדחה מעיריית רעננה נמסר: "ראש העיר קרא להידברות ולדיאלוג, וכבר אתמול הזמין אליו את חברי האופוזיציה לדיאלוג ולשיח אמיתי"

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא

הקרב על התקציב ועל השליטה נמשך, משרד הפנים שלח מכתב לראש העיר מר חיים ברוידא בו הוא מודיע על הארכה של חודש נוסף המטרה להגיע להסכמות ולאישור תקציב העירייה לשנת 2022, כזכור מתנהלת בחודשים האחרונים התכתשות מתמשכת בין חברי האופוזיציה שהפכו לרוב במועצת העיר לבין ראש העיר בנוגע לאישור התקציב. 

יציבות הקואליציה העירונית עורערה לפני בחודש אוגוסט 2021. ראש העיר ניסה להרחיב את הקואליציה ולמנות את חברת המועצה אנה פוזמנטיר לסגנית ראש העיר. המהלך גרם לזעזוע בקואליציה ולתוצאה הפוכה מהתוצאה אליה כיוון ראש העיר. המהלך הוביל לפרישתם של חברי המועצה ארז ברט, אלי אלוש ורחמים שלום מהקואליציה, בהמשך הצטרפה אליהם גם אנה פוזמנטיר.

שיטת הממשל ברשויות המקומיות מעניקה לראש העיר סמכויות רבות, כולל יכולת לנהל את העיר גם ללא רוב במועצת העיר כל זה נכון עד לאישור תקציב, אשר ללא רוב במועצה ראש העיר לא יכול להעבירו וקיימת מגבלה חוקית על ניהול התקציב העירוני ועל קביעת המדיניות העירונית העתידית.  המבחן המשמעותי איתו התמודד ראש העיר הוא אישור תקציב 2022. למרות שרעננה סיימה את השנתיים האחרונות באיזון תקציבי וזאת למרות השנתיים הקשות של הקורונה, לא התפשרו חברי האופוזיציה על דרישתם לביטול אגרת השמירה מה שהעמיס את עלויות סיירת הבטחון העירונית על התקציב השוטף. 

התוצאה של ביטול אגרת השמירה היא העמסת עלויות של כ 12 מיליון ש"ח על התקציב השוטף. לטענת חברי האופוזיציה ניתן לקצץ בפעילויות שוטפות על מנת לממן את המשך פעילות סיירת הביטחון העירונית בלי לפגוע בה, גזבר העירייה וראש העיר טוענים כי קיצוץ זה יפגע בשרות המוענק לתושבי רעננה.

ישיבות המועצה בחודשים האחרונים, הפכו לזירת התגוששות בין האופוזיציה לקואליציה ושיקפו את עומק הפער שנראה בלתי ניתן לגישור. מכתב משרד הפנים שם איום על המשך כהונת מועצת העיר, במידה ולא תהיה הסכמה על התקציב ולא תתקבל הארכה לאישורו, תסתיים כהונת חברי המועצה ויערך שימוע בהקשר להמשך כהונתו של ראש העיר.

הדחה כזו היא צעד קיצוני ונדיר, משרד הפנים משתדל להמנע מנקיטה בצעד כזה במיוחד במצב בו הרשות המקומית מנוהלת באיזון תקציבי. החודש הקרוב יעמוד בניסיון להגיע להבנות שיאפשרו את אישור התקציב.

מעיריית רעננה נמסר: "ראש עיריית רעננה והנהלת העיר מחוייבים אך ורק להמשך מגמות הפיתוח ותנופת הצמיחה בעיר.
ראש העיר קרא להידברות ולדיאלוג, וכבר אתמול הזמין אליו את חברי האופוזיציה לדיאלוג ולשיח אמיתי, אולם העקרונות שהגדיר והמדיניות לתקציב אחראי ומאוזן, עומדת בבסיס המדיניות ואין לה תחליף. ראש העיר מחוייב לאינטרס הציבורי של תושבי רעננה ולניהולה התקין של העיר. עיריית רעננה והעומד בראשה זוכים להערכה רבה מצד משרד הפנים על ההתנהלות האחראית והמבוקרת בשנים האחרונות, התנהלות ששמרה על מעמדה של העיר כרשות איתנה וזיכתה אותה בדירוג האשראי הגבוה ביותר טריפל A."

ראשת האופוזיציה חברת המועצה רונית ויטראוב מסרה לרעננה ניוז: "מהמכתב עולה סימן שאלה גדול על המשך כהונתו של ראש העיר , לפני תום הקדנציה. למיטב ידיעתי זה לא קרה כבר 65 שנים ברעננה. העובדות מדברות בעד עצמן, ברוידא איבד את אמון הרוב  במועצה וחמור מכך את אמון הסיעה שלו. הדגשנו בפניו שיכול לעבור תקציב ברעננה, במידה ויבטל את הקיצוץ והפגיעה בסעיף הביטחון. הכסף קיים, זו רק שאלה של סדרי עדיפויות. יש תיקונים בתקציב אותם נדרוש ברמת הניהול התקין. בנוסף, אנו ערוכים להגיש הצעת תקציב חלופית. ראש עירייה שנמצא במצב של אובדן משילות ראוי שיחשב מסלול מחדש ויגיע לפשרות אמיתיות המשרתות את התושבים ולא שום דבר אחר. יש לנו יסוד להאמין שהנימוקים כבדי המשקל שלנו יביאו לבחינה מעמיקה של הדברים."

רונית ויטראוב: אני שמחה שאחרי מאבק לא פשוט הבאנו לכך שתאושר ברעננה הצעת תקציב הגיונית
אישור תקציב או הדחה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן