חדשות רעננה

"נמצא כי מוני המים המותקנים ברעננה מודדים את צריכת המים באופן מדויק"

הועדה לבחינת מוני המים ברעננה סיימה את עבודתה והגישה את מסקנותיה לדירקטוריון

"נמצא כי מוני המים המותקנים ברעננה מודדים את צריכת המים באופן מדויק"

 

הועדה החיצונית והבלתי תלויה הוקמה על ידי יו"ר הדירקטוריון, אדריכל אריה מאור ובאישור הדירקטוריון והחלה את פעילותה בחודש פברואר 2021. הקמת הועדה באה בעקבות "שיח תושבים" שקידם ראש העיר, מר חיים ברוידא.  בראש הועדה עמד אשר בהרב, ועימו פעלו רו"ח איריס שטרק; מהנדס צחי שמיר * במסגרת פעילותה, דגמה הועדה 125 מוני מים מכל רחבי העיר, מסוגים ומאפיינים שונים * עוד המליצה הועדה על פרסום "קול קורא" לתושבים בנושא מוני המים* אשר בהרב, יו"ר הועדה: "פעלנו במהירות ובנחישות על מנת לבחון באופן יסודי ומקצועי את בדיקת אמינות מדידת מוני המים בעיר. לשמחתנו גילינו כי המונים תקינים, אמינים ועומדים באמות המידה הקבועות על ידי רשות המים" 

הועדה המיוחדת אשר מונתה לבדיקת אמינות מדידת צריכות המים באמצעות מוני המים ברעננה, סיימה את עבודתה והגישה את המלצותיה לדירקטוריון ביום 27.06.2021. בראש הועדה עמד מר אשר בהרב, וחברים נוספים רו"ח איריס שטרק, המכהנת גם כנשיאת לשכת רו"ח בישראל; המהנדס צחי שמיר. כיום, מותקנים ברעננה 30,597 מוני מים מכל הסוגים. במסגרת עבודתה, דגמה הועדה 125 מוני מים מכל רחבי העיר המהווים מדגם מייצג של העיר, בעלי מאפיינים שונים – על מנת לוודא שתמונת המצב שתתקבל תשקף בצורה אמינה את מצב מוני המים בעיר. מהבדיקות שהתבצעו במעבדות המוסמכות לכך על ידי רשות המים, עלה כי התאגיד עומד באמות המידה שנקבעו ע"י רשות המים. 

יו"ר ועדת הבדיקה: "מרגע שקיבלנו את כתב המינוי, פעלנו במהירות ובנחישות על מנת לסיים, מהר ככול האפשר, ולבחון באופן יסודי ומקצועי את בדיקת אמינות מדידת מוני המים בעיר. לשמחתנו גילינו כי המונים תקינים, אמינים ועומדים באמות המידה של רשות המים. עם זאת, המלצנו לתאגיד כי יסיים את תהליך החלפת יתרת מוני המים בעיר למדי קר"מ חדשים (מהווים 5% מכלל המונים).  כמו כן, בדקנו את נושא עליית החשבונות ברעננה, גם פה נמצא כי, חלה עלייה של מחירי המים במהלך 2020 וכן חלה עלייה בצריכת המים הביתית עקב שהייה ממושכת בבתים בתקופת הקורונה" 

כמו כן בדקה הועדה, גם את נושא עליית מחירי המים – סוגיה אליה התייחסו תושבים רבים. למרות העובדה שהדבר לא היה בתחום סמכות הועדה, לאור פניות תושבים, בדקה הועדה גם נושא זה. מבדיקת הנתונים עולה כי בשנת 2020 חלה עלייה בתעריפי המים, הנקבעים על ידי רשות המים והמאושרים בכנסת ישראל ולא על ידי התאגידים. בנוסף, הייתה עלייה משמעותית בצריכת המים, בדומה לשאר חלקי הארץ, בעקבות הקורונה. 

עוד ציין יו"ר הועדה כי היה שיתוף פעולה מלא ושקוף ע"י המנכ"לית רו"ח ליאת ליבוביץ וציוותה, וזאת אף ציינו גם יתר חברי הועדה בזמן הצגת הדו"ח לדירקטוריון. היו"ר הודה על עבודתם המועילה, המשותפת של חברי הועדה רו"ח איריס שטרק והמהנדס צחי שמיר.  

יו"ר הדירקטוריון, אדריכל אריה מאור: הודה מקרב לב על העבודה המקצועית והאינטנסיבית של הועדה ומברך על מסקנותיה.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן