חדשות רעננה

"המתכון לניקיון של אגף חזות העיר רעננה: תושבים אכפתיים וצוות מסור"

ערן רובין מנהל האגף מספר על עובדיו שנענים לקריאות התושבים גם באמצע הלילה, על חילוץ בעלי חיים, חילוץ חפצים אבודים ממקומות הזויים ועל הרצון להמשיך ושמור על רעננה כפנינת השרון.

"חזות העיר – כשמה כן היא החזות והמראה של העיר. זוהי הסביבה הטבעית שלנו, בהולכינו ברחובות העיר, והדאגה לפרטים הקטנים שעושים את ההבדל בין עיר רגילה לעיר מובילה. כל אותם דברים שנדמה ש"נעשים מעצמם" מצריכים השקעה ומלאכת מחשבת, ומעל לכל את מסירותם ומקצועיותם של עובדי האגף", אומר ערן רובין, שנכנס לתפקיד מנהל האגף לפני 3 שנים. "הבעיה העיקרית שלנו ברעננה היא נושא איסוף צואת הכלבים. זו הבעיה היחידה שקשה לנו להתמודד עמה ונשמח לשיתוף פעולה מצד התושבים"

ערן (46) תושב הרצליה, נשוי ואב לשני ילדים, יוצא יחידת 8200 השתחרר בדרגת סגן אלוף, שרת בתפקידי מטה ושטח והינו מהנדס תעשייה וניהול. לפני 3 שנים לאחר פרישתו מהצבא, החליט למצוא עבודה בתחום לא פחות מעניין ממה שעשה – עבודה שתאפשר לו לממש כישוריו ואת הניסיון הניהולי והמקצועי הרב שצבר. לדבריו, אגף חזות העיר הוא עולם ומלואו של נושאים – החל מנושא המחזור והשמירה על איכות הסביבה, דרך תחום הגינון, מערכות השקיה מתקדמות, סקרי עצים, גינות כלבים, שדרוג מגרשים ומוסדות חינוך ומענה לפניות התושבים וכלה במענה מקצועי ומתן שירות בסופות ובסערה ומניעת כל סכנה לדוגמא במקרה של עץ שעלול ליפול כתוצאה ממזג אוויר סוער.

עיריית רעננה נחשבת לעיר נקיה ומטופחת יש לכם עבודה?

"קל מאוד לטעות ולחשוב שמדובר בעבודה שנעשית מאליה, אבל דווקא אם לא נשקיע בשוטף ונפעל לקידום הפרויקטים, אז יוכל להיווצר ואקום שיפגע באיכות החיים של התושבים. המענה המסור והמיטבי, וקידום מגוון הפרויקטים בתחום חזות העיר, מבוצע בהתאם לתוכנית מקושרת תקציב, לפיה כל אגף פועל לפי תוכנית סדורה, עם יעדים מתוכננים מראש, בחלוקה לתקציב מוגדר מראש כך באופן המאפשר בקרה ועמידה בתכנון. היעדים שלנו הם: שיפור מתמיד בנראות ובחזות העיר, שירות אדיב לשיפור איכות החיים ולרווחת התושבים. אנחנו עובדים בכל שעות היממה. שומרים על קשר אישי עם התושבים ואף עורכים סיורים משותפים בשטח עם תושבים וועדי שכונות ופועלים לשינוי וחדשנות כל הזמן".

לדבריו של רובין, תושבי רעננה אכפתיים ומעורבים בכל מה שקורה בעיר. "התושבים מתריעים בפנינו על פסולת, לכלוך או כל בעיה בשטח. זה עוזר לנו מאוד ומקצר את זמן הטיפול בבעיה. כמו כן, אנחנו עוברים על התלונות של התושבים בדפי הפייסבוק ולא פעם הם מתפלאים שהבעיה טופלה עוד בטרם התקשרותם למוקד העירוני".

עוזי כהן שהיה סגן העיר פעל רבות למען רעננה בכל הקשור לחזותה לניקיונה. חילק תעודת פקח צעיר לילדים שהשתתפו בפעילויות למען חזותה וניקיונה

"כהונתו של עוזי כהן, תרמה לעיר רבות. מורשתו נשמרת עד היום. תמונתו מתנוססת בכניסה לאגף. גם כיום, אנחנו שומרים על קשר הדוק עם גני ילדים ובתי ספר בכל הנוגע לפעילויות שונות כמו שתילת עצים ופרחים, ימי ניקיון ביום הניקיון הלאומי ועוד. הקשר העיקרי שלנו הוא עם התושבים שמפנים אלינו את 'המחדלים'".

לאחרונה הפרויקטים בתחום הבנייה – התמ"א ופינוי בינוי התרבו. כיצד אתם מתמודדים עם הפסולת שנוצרת?

"יש לנו צוות שאחראי על התחום. הוא מבקר באתרי בנייה ונמצא בקשר שוטף עם הקבלנים והיזמים כך שהכל מתנהל לפי החוק. היתרון של העיר שלנו הוא שכל המחלקות בעיר משתפות פעולה. תוסיפי לזה את התושבים ויש לנו מתכון מנצח".

נתקלתם בקריאות מוזרות או משעשעות?

"בטח – ולא פעם אחת. אנחנו מקבלים קריאות על תכשיטים שנזרקו לפח מחזור ללא יכול להוציא אותם. על חתולים שנפלו לביוב, על איבוד ארנקים – בתקופה האחרונה החזרנו 10 ארנקים לבעליהם. בסוף אני עוד אכתוב על זה ספר (הוא אומר בחיוך).

אני מזמין את כל תושבי העיר לפנות אלינו בכל שעה – כשעובדים ביחד זה מצליח".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן