חדשות רעננה

"הצלחנו להפוך את הקורונה להזדמנות"

מתחם הארועים "שנקין" ברחוב ביצירה 5 רעננה החל את דרכו כבר פופולארי. הוא היה מקום המפגש לאנשים צעירים שמצאו במקום שיק וגרוב, חברה טובה ולא מעט פעמים גם אהבה וזוגיות. היום המקום מארח אירועים קטנים, והלקוחות שהתבגרו יחד איתו חוגגים שם חתונות, בריתות ובר מצוות

אם השם "שינקין" לא אומר לכם הרבה, סימן שלא ביליתם באזור בעשר השנים האחרונות.  מאז 2010 היווה הבר אלטרנטיבה ייחודית למי שרצה לבלות בלי להרחיק לתל אביב הצפופה והיקרה. הבעלים, האחים עידו (35) ואסף (38) דותן גדלו בגבעת ח"ן, למדו ברעננה ומחוברים לאזור ולאנשים.

"בזמנו זה היה הבר מסעדה הראשון ברעננה והיווה את הלב הפועם שלה מבחינת מקומות בילוי", אומר עידו. "זה היה מתחם הבילויים של האזור ולא היה סתם בר. עשינו פה מסיבות רחוב, הצגות על הבר, פסטיבלי בירה והופעות חיות של להקות כמו מרסדס בנד, הג'ירפות, עידן חביב פיטר רוט. היו פה הצעות נישואין ודייטים ראשונים, ואפילו אסף הכיר פה את אשתו. היא הגיעה לכאן איזה ערב, שאלה אותו משהו על התפריט ומאז הם ביחד".

את יום ההולדת החמישי של המקום הם ציינו במסיבה ענקית עם 2000 איש. לציון 10 שנות פעילות, הם תכננו מסיבה לא פחות גדולה והתאריך שנקבע לאירוע היה 10 למרץ 2020. נשמע מוכר? כן, כן, חמישה ימים לפני שיצאנו כולנו לחל"ת ולסגר הראשון שהשבית את המדינה והחזיר את כל מתחמי  האוכל והבילוי הביתה.

"כל התוכניות התקלקלו. אחרי שהתאוששנו מההלם הראשוני החלטנו לחשוב איך הופכים את הבעיה להזדמנות ואופציה לשינוי. הבנו שעולם האירועים השתנה. פעם היו חתונות גדולות עם המון מוזמנים אבל הקורונה שינתה את התפישה לגבי קשרים אישיים. הרבה אנשים הבינו שקשר אחד חזק לפעמים יותר משמעותי מהרבה קשרים רופפים".

עידו מדבר מניסיון. את החתונה שלו, שתוכננה לארח 700 איש, דחה 3 פעמים בגלל הקורונה והחליט להפוך לאירוע קטן יותר.

"התאריך המקורי היה במאי 2020, וכל פעם היה סגר. בסוף התחתנו בספטמבר האחרון, בחתונת בזק שארגנו בשישה ימים. הזמנו כ 200 איש והיה מושלם. אחר כך לא הבנתי למה רציתי חתונה כל כך גדולה. גם כשפעלנו כבר הכי אהבנו את האירועים הקטנים שהיינו עושים בימי שישי בצהריים. כך יצא, שכשכולם היו בהלם מהקורונה, אנחנו התחלנו לחשוב איך בונים את הקונספט, תפריט, איך לגשת לנושא ולתת מוצר הכי טוב".

את חלל הבר הם פתחו ושיפצו והתוצאה – מקום חגיגי אבל גם חם ומשפחתי. יש בו שלושה חללים מרווחים – חצר חיצונית ירוקה, חלל פנימי עם חלונות גדולים וגלריה משקיפה מעל. הרבה עץ, אור, מערכת הגברה מותאמת ואווירה נעימה.

"יש כאן בר מצוות, ימי הולדת משפחתיים, וחתונות בוטיק קטנות. אנחנו יכולים לארח בישיבה עד 120 איש ובמסיבות והפקות עד 200 איש. בניגוד למקומות אחרים שנותנים רק מקום, אנחנו יודעים לעשות הכל מקצה לקצה – ספקים, עיצוב, תאורה, הגברה, די ג'יי והופעה. זה ידע שצברנו מתקופת הבר וזה הייחוד שלנו. יש אנשים שבאים עם רעיון גולמי ואנחנו מציעים להם כמה אופציות – הושבה, תפריט ותוכן אמנותי".

חשבתם לשנות את השם?

"ייעצו לנו לשנות את השם כי מדובר בקונספט אחר, אבל "שנקין"  זה מותג. זה מקום שאנשים זוכרים לטובה. אנשים התבגרו עם המקום והיום הם חוזרים אליו, אז החלטנו ללכת עם הלב".

המקום החל לעבוד רשמית כאולם אירועים בתחילת החודש. הריאיון שלנו, שנערך שם, מופרע במהלכו לא פעם, בזוגות ומשפחות צעירות שמגיעים ומבקשים לסגור אירוע.

 

"יש ביקוש מטורף", מודה עידו. "מגיעים חבר'ה מאז או אנשים שהילדים שלהם בילו פה ויש הרבה פרגון ותמיכה מהקהילה המקומית. מגיעים רעננה, הערים, הקיבוצים והמושבים באזור. יש לנו הרבה ניסיון, שם טוב, חניה צמודה ואנחנו נותנים Value for money".

על התפריט והאוכל אחראי השף זיו דומברובסקי (34). עידו הוא זה שהתעקש שהשף, שהיה מגיע ל"שנקין" לבלות, ייקח את התפקיד.

"חיזרתי אחריו כדי לגרום לו לעבוד איתנו. יש לו יד מאוד טובה וכל פעם שאכלתי איתו ידעתי שזה האדם שארצה במטבח שלי. גייסנו אותו בשיא הקורונה, למרות שלא היה לנו מקום פתוח והיום הוא השף שמוביל את כל מערך הארועים".

"בגלל שמדובר במקום אורבני הלכתי על קונספט של "מהשוק לשולחן", מפרט זיו. "זאת אומרת שאת הכל אני קונה בעצמי וטרי. אני בוחר כל עגבניה, כל נתח בשר ואחראי על על כל גרגר שיוצא מהמטבח. עבדתי במלונות וקייטרינגים שונים ואני לוקח מנות מסעדה ומנגיש אותם לפלטות גדולות. ללקוחות יש בחירה מתפריט, אני יושב איתם כשהם מגיעים לטעימות ושומע את הבקשות. אני נותן פתרונות לרגישויות והעדפות ומשתמש בחומרי הגלם הכי טובים מספקים מקומיים".

יזם מגיל אפס

כמה בעלי בר שגם היו חברי מועצה יצא לכם להכיר? ובכן, עידו הוא אחד כזה. שנתיים וחצי הוא היה מספר ארבע במועצת העיר רעננה תחת ביילסקי כאחראי על הצעירים, פיתוח כלכלי וחדשנות עירונית.

"זה היה אחרי שסיימתי תואר ראשון במשפטים ומנהל עסקים ב"בינתחומי" במסגרת תכנית ZELL ליזמות. יזמתי פרוייקט עם הבינתחומי שנקרא "עסקים במרכז" – הצמדנו סטודנטים לבעלי עסקים מקומיים ברחוב אחוזה. רובם אנשים יותר מבוגרים, והסטודנטים הכניסו אותם לרשתות החברתיות, כתבו להם תכנית עסקית ונתנו להם רוח גבית. בנוסף לקחתי חלק בהקמת "האבננה", המקום לסטרטאפים הראשון ברעננה".

לא חשבת להישאר בפוליטיקה?

"אני לא אוהב פוליטיקה כי פוליטיקה זה ההיפך מיזמות, קשה להניע תהליכים. אני יזם בנשמתי מגיל אפס. אחרי השרות הצבאי כלוחם ב"גולני" התחלתי לעשות מסיבות בכל מיני מקומות שהייתי שוכר. בגיל 22 קניתי מועדון במושב בצרה, שם הייתי עושה מסיבות בעיקר לחיילים. אחרי שנה וחצי מכרתי אותו ופתחתי את שנקין. להיות עצמאי בישראל זה סיוט מתמשך, אבל אתה מחליט על עצמך. אני גם מאוד טוב במסגרות אבל אוהב ליזום ובמיוחד מהמקום של חיבור בין אנשים. יש משהו ב"אירוע" שהוא בלתי פורמלי ומאפשר לאנשים פתאום להתחבר ולדבר".

איך זה לעבוד עם אחיך?

"אסף ואני רבים הרבה ותמיד משלימים. יחד אנחנו שילוב מנצח. הוא מתעסק בתפעול, בעיצוב ובכל הפרטים הקטנים ואני בצד של הלקוחות – שיווק ופיתוח עסקי".

ההורים של האחים עדיין גרים בגבעת חן והם הגיעו מתחומים שונים לגמרי. האב עבד במשרד החקלאות והאמא פסיכולוגית. האחות הקטנה אשת היי טק.

אז על מה מדברים בארוחות שישי אצל ההורים?

"פעם היינו מדברים רק על העסק אבל אחרי כל כך הרבה שנים בתחום, היום אנחנו כבר יודעים לעשות את ההפרדה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן