חדשות רעננה

כמה רעש עושה הפוליטיקה ברעננה

שנה אחרי שהחל תהליך ההתפוררות של הקואליציה ושנה לפני הבחירות ישיבת המועצה שנערכה השבוע חשפה שוב את הכאוס הפוליטי, אין אופוזיציה או קואליציה יש רק רעש, סקירת המפה הפוליטית בעיר שנה לבחירות

מי ישב מסביב לשולחן אחרי הבחירות?

יותר מארבע שעות של דיון מלווה בצעקות ויכוחים האשמות והרבה חוסר אמון, היו תמונת המראה על ההתנהלות הפוליטית ברעננה בשנה האחרונה, למעט ישיבת אישור התקציב בה בחרו חברי המועצה לשתף פעולה רגע לפני שיודחו, לא היה רגע של שקט בפוליטיקה המקומית ברעננה. ויש עוד יותר משנה לפנינו.

תמונת מצב

19 חברי מועצה יש ברעננה, המושגים קואליציה ואופוזיציה כבר לא קיימים יש את התומכים בראש העיר חיים ברוידא, המתנגדים לראש העיר ואלו שמגדירים את עצמם עניניים. ראש העיר נהנה מתמיכה ברורה של 8 חברי מועצה, המתנגדים נהנים מבחירה ברורה של 8 חברי מועצה ויש עוד 3 שרשמית מוגדרים כמתנגדי ראש העיר אבל בתקופה האחרונה ההצבעה שלהם כבר לא אוטומטית.

למה ראש העיר צריך בכלל רוב?

הניהול היומיומי של העיר לא דורש את אישור המועצה. מרגע שאושר התקציב לשנת 2022 יש לראש העיר והנהלת העיריה את הכלים לניהול העיר בהתאם לתכניות העבודה. אבל השבוע היתה דוגמה לקושי שראש העיר נתקל בניהול השוטף, אישור תב"ר (תקציב בלתי רגיל המשמש לפיתוח) ברגע שמועצת העיר לא מאשרת תב"ר אי אפשר להביא את תכניות הפיתוח לביצוע.

איך זה ישפיע על הציבור?

מעבר לרמה המעשית יש חשיבות לנראות, איך תושבי רעננה שיבחרו את ראש העיר ומועצת העיר בעוד שנה וחודשיים, יתייחסו למצב בו לראש העיר אין רוב?  האם הם יראו את זה ככישלון מנהיגותי של ראש העיר או יבקרו את חברי האופוזיציה על כך שהם מונעים משנאה ולא התנגדות עיניינית?

על התשובה יעבדו היועצים האסטרטגיים ויועצי תקשורת שכבר מרחרחים את המצב בעיר, יש מי שינסה לגרור את הקמפיינים ברעננה סביב השאלה האם ראש העיר גילה מנהיגות מול האופוזיציה או שנכשל בניהול הפוליטי, ויש מי שינהל קמפיין ענייני, יהיו גם קמפיינים של הפחדה, הציבור ברעננה חכם מספיק כדי לעשות את הסינון.

על מה ידברו בבחירות הבאות?

רעננה לא בבועה יש נושאים ארציים שמשפיעים על העיר ויש לראש העיר השפעה עליהם:

  • תחבורה – הפקקים והעומס התחבורתי רק יתעצמו. יותר תושבים על אותם כבישים ואמצעי תחבורה ציבורית יגדילו את העומסים. תחבורה ציבורית על חשבון רכב פרטי איך מצמצמים את התנועה בעיר, איך שומרים על רמת זיהום אויר נמוכה? האם ראש העיר הבא יצליח לקדם מדיניות תחבורה אפקטיבית או רק ססמאות שלא ייושמו?
  • דיור נדל"ן והתחדשות עירונית –  אין מספיק קרקע ולא תהיה מספיק קרקע להכיל את הביקושים לדירות ברעננה זו עובדה הפתרונות התחדשות עירונית ובניה לגובה. בתחום ההתחדשות העירונית רעננה פעילה מאוד, המחירים הבלתי נתפסים של דירות יוצרים כדאיות כלכלית משמעותית ליזמים שמסתערים על כל הזדמנות להתחדשות עירונית. האם המערכת הציבורית תדע לתת את השרות הנדרש להאצת תהליכי רישוי?   מול המגדלים המתרוממים בהוד השרון הרצליה וכפר סבא שומרת רעננה על בניה נמוכה האם המדיניות תשתנה?
  • פיתוח הכלכלה העירונית – מול הרצליה שנהנית מאזור תעסוקה וחוף ים שמניבים הכנסות משמעותיות ויציבות כלכלית  חייבת רעננה לעמוד בקצב ולהציג תכנית ישימה לעשרות השנים הבאות, אמנם יש תנופת התפתחות כלכלית משמעותית בשנים האחרונות אבל זה לא מספיק, התפתחות כלכלית חייבת להשתלב עם תחבורה ומגורים. הכל חייב להתרחש במקביל עם ראיה לעשרות שנים קדימה. איזור התעשיה ברעננה חייב לעבור מהפכה משמעותית כדי לענות על הצרכים העתידיים של העיר.
  • קהילה וחינוך- האם ראש העיר יצליח למנוע קיטוב בעיר? האם מערכת החינוך המקומית תמשיך להיות מושא לקנאה?

כל אלו חשובים לתושבי רעננה הרבה יותר משמם של סגני ראש העיר וחברי המועצה ואם המלחמה תמשיך להיות פרסונלית תושבי רעננה ימאסו בנבחרי הציבור הנוכחיים.

מתי תתחיל מערכת הבחירות ברעננה?

מערכת הבחירות החלה. אין עדיין שלטים ברחובות, מטות הבחירות עדיין לא קמו אבל מתחת לפני השטח יש התרחשות בלתי פוסקת. מאחדים כוחות מחפשים מועמדות ומועמדים אטרקטיביים, מגייסים אנשי מקצוע. בחודשים הקרובים יעלו הרבה שמות לאויר, חלקם בלוני ניסוי וחלקם מועמדים אמיתיים. 

תזכרו, תושבי רעננה יבחנו את המועמדות לראשות העיר והמועצה בצורה עניינית. זה מה שיכריע את הבחירות הקרובות, אז רגע לפני השנה החדשה ורגע לפני פתיחת הקמפיינים, שימו את רעננה בראש סדר העדיפויות שלכם

רעננה

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן