חדשות רעננה

כצפוי תקציב בעירייה לא אושר ההכרעה עוברת למשרד הפנים

ערב ארוך עבר על חברי מועצת העיר רעננה, שוב שעות ארוכות של בהן התקציב שוב לא עבר העמותות קיבלו אויר לפני פסח עם אישור של תמיכות חלקיות והפתרון ככל הנראה יעבור למשרד הפנים, אישור בינוי כפר בתיה יחכה למועד אחר

עוד ישיבה מרתונית עם תוצאות ידועות כנראה שכלום לא פתיר וכך תתנהל רעננה עד הבחירות המקומיות בעוד שנה וחצי.

ההכרעה תעבור למשרד הפנים כאשר במידה ולא תהיה הסכמה על אישור התקציב האפשרות המובילה היא פיזור המועצה.

זה כבר מזמן לא ישיבה אלא הצגה, האווירה בישיבת המועצה שנערכה השבוע ברעננה נעה בין אווירת סוף קורס עם בדיחות של אילן כהן (נהר של תנינים) לבין אווירת סוף העולם מגיע. האמת כמו תמיד נמצאת באמצע. חברי האופוזיציה באו מגובשים בהחלטתם שלא לתת לתקציב לעבור, יחד עם זאת הלחץ הציבורי ואולי גם האחריות האישית הביאה אותם לתמוך באישור התמיכה לעמותות שהתעכבה עד עכשיו וגם כאן אושרה העברה חלקית בלבד של התמיכות.

צפיה בישיבת המועצה המרתונית תלמד את תושבי רעננה הרבה על הלך הרוחות בהנהגת העיר. השורה התחתונה שלמרות ההתנגדות לאישור התקציב רעננה ממשיכה בהתנהלות השוטפת גם עם תקציב המבוסס על תקציב השנה שעברה.

את המשבר ניתן היה לראות באופן מודגש כאשר חבר המועצה מיכאל רייזמן העלה טענה לגבי מועד אישור התמיכות לעמותות רעננה אבל לא נתן לגזבר העיריה לנמק את גובה התמיכה ואת מועד אישור התמיכות.

האירועים הביטחוניים הקשים עוררו שוב את שאלת סיירת הביטחון ומקורות המימון שלה, וכמובן מי אחראי על כך ומי יהיה אחראי אם יתרחש אירוע בטחוני בעיר. 

קהילת בית כנסת ישורון יכולה לשמוח כאשר חבר המועצה עו"ד אלי אלוש הצביע בעד ההחלטה להקצאת מבנה לבית הכנסת בניגוד להצבעת האופוזיציה.

עתיד תכנית הבינוי בכפר בתיה שוב נדון בישיבת המליאה, ואחרי דיון בו הוצגה התכנית המפורטת הצביעה מליאת ועדת התכנון על ביטול ההחלטה הקודמת על אישור התכנית.

מעיריית רעננה נמסר "בשל התנגדות האופוזיציה, לא אושר התקציב העירוני הכולל את פעילות סיירת הביטחון העירונית. החשש: פגיעה ישירה בביטחון תושבי העיר, בימים של מתיחות ביטחונית בתום הצבעה שהתקיימה ביום שני  בישיבת מועצת העיר, שוב מנעו חלק מחברי המועצה את אישור תקציב עיריית רעננה לשנת 2022. המשמעות הישירה של אי אישור התקציב היא בבחינת פגיעה בביטחון תושבי העיר, שכן תקציב פעילות סיירת הביטחון העירונית כלול בתקציב.
ראש העיר, חיים ברוידא, אמר בישיבה כי מדובר בחוסר אחריות שילוחית של חברי מועצה, ששיקולים פוליטיים מכתיבים את הצבעתם, מבלי לראות את החשיבות בתקופה של מתיחות ביטחונית ופיגועי טרור שהיינו עדים להם בימים האחרונים.

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "אני מצר על כך שמניעים אישיים מנחים נבחרי ציבור. ביטחון התושבים הוא מעבר לכל גחמה פוליטית. הנהלת העירייה המקצועית, בהובלת הגזבר, פעלה מתוך אחריות ומחויבות לתושבי העיר, לבניית תקציב שקול המעניק את השירות המיטבי לתושבי העיר. על אף כל הנסיונות לבוא לקראת הבקשות והדרישות מצד מתנגדי התקציב, חברי מועצה ממשיכים להצביע נגד התקציב, דבר המעיד באלף מונים כי מדובר בהתנגדות לשם ההתנגדות, ומתוך רצון לפגיעה שוטפת בהתהנהלות העירייה. העירייה תמשיך לפעול מתוך מחויבות ישירה לשלומם ולביטחונם של התושבים, בעיקר בימים מתוחים אלה, ולא נשקוט עד שיאושר התקציב במתכונת שתבטיח המשך פעילות סיירת הביטחון, לצד הענקת מיטב השירות ואיכות החיים המאפיינת את העיר רעננה."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן