חדשות רעננה

"לעם היהודי יש חוסן – ואנחנו בוחרים בחיים. עם ישראל חי!!"

"לעם היהודי יש חוסן – ואנחנו בוחרים בחיים. עם ישראל חי" דבי, אמו של אריה צירינג הי"ד, מ"פ תקיפה ביחידת עוקץ, שנפל בכ"ב בתשרי, 7 באוקטובר, בקרב עם המחבלים בהגנה על תושבי הדרום ועל מחנה יפתח, בטקס הדלקת נר ראשון ברחובה של העיר רעננה, טקס שהפך למסורת מזה 5 שנים.

דבי צירינג "לעם היהודי יש חוסן – ואנחנו בוחרים בחיים.
דבי צירינג "לעם היהודי יש חוסן – ואנחנו בוחרים בחיים.

"לעם היהודי יש חוסן – ואנחנו בוחרים בחיים. עם ישראל חי!!"
מילים אלו, נאמרו מפיה של דבי, אמו של אריה צירינג הי"ד, מ"פ תקיפה ביחידת עוקץ, שנפל בכ"ב בתשרי, 7 באוקטובר, בקרב עם המחבלים בהגנה על תושבי הדרום ועל מחנה יפתח, בטקס הדלקת נר ראשון ברחובה של העיר רעננה, טקס שהפך למסורת מזה 5 שנים.

מידי שנה מארגנת קרן רועי לא אחסר בשיתוף עיריית רעננה , המועצה הדתית ובתי הספר, טקס הדלקת נר חנוכה, ברחובה של עיר.

הטקס התקיים גם השנה, במעמד ראש העיר חיים ברוידא, מנכ״ל העירייה אריאל הילדסהיימר, ראש מטה ראש העיר מיכל בידאני, מנהלת אגף החינוך רויטל שפירא, מנהל מחלקת על יסודיים דודי זינגר, מנהלי בתי ספר, מאות מתושבי העיר, תלמידי בתי הספר ואזרחים יקרים, שלמרות המצב הקשה והכואב, באו כדי להיות יחד, להתלכד ולומר:


דבי צירינג , אמו של אריה צירינג הי"ד: "למרות שקשה וכואב, אנחנו עושים מה שהיהודים עשו במשך כל הדורות במהלך ההיסטוריה: אנחנו מדליקים נר! שהרי תכלית החג הוא מאבק. מאבק בין החושך לאור, בין הרע לטוב, ואנחנו נאחזים בטוב!!"

ראש העיר, מר חיים ברוידא, ברך גם הוא את תושבי העיר, ובדבריו חיזק והאיר את הלבבות:
"בעמדנו כאן, כולנו יחד, אנו מחזקים את הלוחמים בחזית, מחבקים את משפחות החטופים, מבכים את ההרוגים, מתפללים לימים טובים יותר. ימים בהם ישובו חיילינו בריאים בנפשם ובגופם, יחזרו החטופים למשפחותיהם, והתושבים המפונים ישובו לבתיהם.
מעמד זה בה להוכיח קודם כל לעצמנו, וגם לעולם כולו: שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה!"

דביר סקעת, מנכ"ל קרן רועי לא אחסר הוסיף ואמר:
״חג החנוכה מבטא את היכולת לצאת מתוך המשברים והגזירות – מחוזקים ומאירים ולצמוח דווקא מתוך הקשיים.
דווקא בימים החשוכים ביותר ובמיוחד בשעה שבה השמש שוקעת ונעלמת מן העין – אנחנו עומדים, מדליקים את הנרות ומכריזים: גם אם בחוץ יש חושך, גם אם קשה, וכואב, אנחנו נדליק את האור!! אנחנו האור!״

את האירוע ליוותה ברגישות ובמקצועיות תזמורתו של שי ברק.

אריה פרידמן יו״ר המועצה הדתית הוסיף: ״השנה כשנשיר את "הנרות הללו" למילים יהיו משמעות אישית. אקטואלית. במילים "על הניסים ועל הנפלאות" נתפלל לשחרור החטופים, במילים "על המלחמות ועל התשועות" נתפלל לשלום חיילינו והצלחתם בקרב. ונתכוון בתפילה שלנו שנוכל השנה להודות ולהלל לשמך הגדול על ניסך ונפלאותיך וישועתך – לא רק על מה שעשית לאבותינו בימים ההם. אנו מתפללים ומבקשים ודורשים – להודות ולהלל על ניסים ונפלאות, על ישועות ותשועות – בזמן הזה!!

את הנר הדליק יונתן, אחיו של רס״ן אריה ז״ל יחד עם משפחת צירינג, משה חסן יו״ר קרן רועי והרב אביחי קצין.

דבי חתמה את דבריה:
״אנו מצווים השנה לפתוח את ליבנו ולחגוג, לא רק במסגרת משפחתית, אלא עם החיילים בחזית, עם הפצועים בגוף ובנפש, עם המפונים מבתיהם, המשפחות שיקיריהם עדיין שבויים, עם נשות המילואימניקים, עם ניצולי השואה ואנשים בודדים, כי זו צוואתו של אריה: להדליק את האור בכל רחוב ורחוב במדינה, עלינו להיות מרוכזים במשימה, להדליק אור של תקווה.״

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן