חדשות רעננה

נחנך הכביש העוקף הצפוני ברעננה דרך פרס

הכביש הושק בטקס חגיגי במעמד ראש העיר רעננה, חיים ברוידא ובני משפחת פרס, ויהווה עורק תחבורה ראשי המקיף את רעננה ויקל באופן משמעותי את התנועה ברעננה וממנה

חנוכת דרך פרס הכביש העוקף הצפוני

בטקס חגיגי, במעמד ראש העיר רעננה חיים ברוידא בני משפחת פרס, ונציגי מרכז פרס לשלום ולחדשנות חנכה עיריית רעננה היום
את "דרך פרס" ע"ש שמעון פרס ז"ל, הנשיא התשיעי וראש הממשלה השמיני של מדינת ישראל.
דרך פרס, הינו השם הנבחר לכביש העוקף הצפוני רעננה, שסלילתו הושלמה באחרונה, להנצחתו של שמעון פרס ז"ל, יקיר העיר רעננה, חתן פרס נובל לשלום.
הכביש נחנך לאחר עבודה מאומצת של העירייה, אגף ההנדסה, בהובלת ראש העיר, חיים ברוידא שהוקדשה בשנתיים האחרונות להשלמת הפרויקט לרבות תכלול כלל הגופים והגורמים השותפים לעשייה ועמידה בלוחות הזמנים.
הכביש מהווה חלק חשוב במהפכה התחבורתית המתרחשת ברעננה בשנים האחרונות, והינו חלק ממערכת כבישים טבעתית, שתקל באופן משמעותי על התושבים, על עסקים בעיר ועל אלפי העובדים המועסקים בה, המגיעים מחוץ לעיר. הכביש יאפשר גישה נוחה לנסיעה לשכונות העיר הצפוניות, בתנועה רציפה ללא צורך במעבר ברחוב וייצמן.

תוואי הכביש מתחיל ממפגש הרחובות דפנה עתידים, וממשיך מערבה, מצפון לשכונת נווה זמר ומצפון לבית העלמין כפר נחמן ואליו מתחברות השכונות הצפוניות. משם מתחבר הכביש לרחוב גולדה מאיר ודרך הפארק, ובכך מהווה עורק תנועה ראשי המקיף את העיר עד לדרך ירושלים. הכביש החדש הינו כביש דו נתיבי דו מסלולי באורך של כ-3.5 ק"מ, וכולל רצועת הליכה רחבה, שביל אופניים לכל אורכו, נטיעות ותאורת לד חסכונית.
בעתיד, יחובר הכביש מצומת שייסלל סמוך לבית העלמין לכביש 20 וכביש 2 בסמוך לשפיים, כך שתיווצר כניסה חדשה לעיר מכיוון צפון מערב, ותתאפשר נסיעה רצופה מהשכונות הצפוניות אל תל אביב דרך נתיבי איילון, והקלת עומס התנועה מרעננה לכיוון תל אביב.
ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "ברעננה מתחוללת מהפכת תחבורה אמיתית, והשלמת סלילתו של כביש העוקף הצפוני היא אחד משיאיה. חרטנו על דגלנו כיעד מרכזי להקל על תושבי העיר ועל אורחיה, את ערוצי הגישה לעיר וממנה, כחלק מאיכות החיים המיטבית שאנו שואפים להעניק לתושבינו. שיפור עורקי הגישה לעיר, משפיעים במישרין על חיי התושבים והקהילה העסקית, בחיסכון בזמן יקר, כמו גם במשאבי אנרגיה, באופן העולה בקנה אחד עם ערכי העיר כעיר ירוקה בת קיימא. אני מודה לכל השותפים לעשייה על תרומתם לסלילת הכביש, ולבני משפחת פרס היקרים, על שכיבדו אותנו במעמד הנצחתו של שמעון פרס ז"ל, מדינאי דגול ומנהיג אמת, שקצרה היריעה מלתאר את תרומתו למדינה ולחברה הישראלית".
חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "משפחתי ואני, ביחד עם הצוות שליווה את פרס בחייו, מבקשים להודות לראש העיר רעננה מר חיים ברוידא ולחברי מועצת העיר והנהלת העירייה, על החלטתה להנציח את מורשת הנשיא התשיעי ורוה"מ השמיני שמעון פרס ז"ל בחנוכת "דרך שמעון פרס" בחלקה הצפוני של העיר. בינואר 2000 כתב פרס שיר לכבוד העיר שכה אהב, ושהעניקה לו את התואר "יקיר רעננה" ובו כתב בין השאר: "אין בעיר רעננה קמט או כתם, ואף לא עננה, ולאורך רחוב זקוף היא משתרעת, כשבלוריתה הירוקה ברוח מתפרעת" היום, שוב נזקפת קומתה של העיר שכה אהב, והפעם בזכות דרך חדשה, ארוכה ורחבה, המקבילה לאותו רחוב מצפון".

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. יהודית נצר הגב

    התכבדנו, בעלי ואני, ליטול חלק בארוע המרגש של חנוכת הכביש העוקף הצפוני של רעננה במעמד ראש עירית רעננה מר חיים ברוידא ובני משפחת פרס . יונה ברטל שעבדה עם פרס שנים רבות והיום מכהנת כראש אגודת הידידים של מרכז פרס לשלום ולחדשנות, עזרה לקדם את הפרויקט החשוב הזה והנחתה את הארוע.
    הכביש החדש יתרום לרווחת תושבי רעננה והסביבה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן