חדשות רעננה

קפה שחור

גבר כבן 50, הובהל לבית החולים מאיר, לאחר ששתה על פי החשד מסיר שומנים בבית הקפה ארומה בקניון רננים. ארומה ישראל: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה"

בית חולים מאיר
אירוע דריסה באיזור התעשייה

המקרה אירע ביום השבוע, בשעות הבוקר בקפה ארומה בקניון רננים ברעננה. אדם כבן 50, שתה ככל הנראה בטעות מסיר שומנים. הוא חש ברע והובהל לבית החולים מאיר. 

האיש שהגיע עם הכוס בידו, דיווח על מצוקה בבליעה וצריבה בפיו – זאת לאחר שתיית משקה לא מזוהה בבית הקפה בו ישב.  

בבדיקת מעבדה שנערכה בבית החולים מאיר, התגלה שמדובר בחומר בסיס חזק המאפיין ממיסי שומן. ד"ר קובי מצגר, רופא במלר"ד מרכז רפואי מאיר: "המטופל הגיע בהכרה אולם עם קשיים הבליעה, תחושת צריבה מהפה עד לאזור החזה, נפיחות בשפתיים והקאות. מיד כשהבנו  שלא מדובר בתגובה אלרגית – אלא בתגובה לחשיפה כימית. הזעקנו באופן מיידי את הצוות מהמחלקה של אף אוזן גרון. הצוות אבחן כי קיימת חסימה בנתיב האוויר והוא נלקח באופן בהול לחדר הניתוח". 

מה מצבו?

ד"ר עבדת מאי, מומחית בהרדמה וטיפול נמרץ: "המטופל עדיין מורדם ומונשם אך מצבו יציב. אנחנו בוחנים אם נגרם נזק למערכת העיכול או לדרכי הנשימה עליונות. במצבים מסוג זה אנחנו בודקים את נתיב האוויר – לשלול חסימת אוויר".  נוכח תקופה זו המאופיינת בניקיונות רבים טרם חג הפסח חוזר ד"ר מצגר ומדגיש: "מדובר בחומרי בסיס המכילים סודה קאוסטית ומוכרים לרובנו כממיסי שומנים למיניהם וטומנים בחובם סכנת חיים של ממש. באופן חד משמעי, אין לאחסן חומרי ניקוי במכלים המיועדים למזון או למשקה ולהרחיקם באופן מוחלט מהישג ידם של ילדים. כמו כן, יש לזכור להימנע מערבוב חומרי ניקוי מסוגים שונים מחשש לתגובה כימית ביניהם ובפרט אקונומיקה וחומצה כלורית (מי אש).

במצב בו חלילה ארעה בליעה של חומר ניקוי יש להרחיק את החומר הפוגע, להרחיק בגדים שזוהמו ממנו, לשתות מיד מים או חלב לדילול החומר בגוף – בתנאי שאין קושי בבליעה ואין הקאה. בכל מקרה ישנו הכרח של פינוי מיידי לחדר מיון לקבלת טיפול רפואי". 

 

יואב סבן, יועץ רישוי ולווי לעסקים, מתמחה ברישוי לעסקים העוסקים בתחום המזון לדבריו מדובר במקרה חמור שככל הנראה קרה בשל חוסר תשומת לב של אחד העובדים. "מדובר במקרה שיכול להתרחש במסעדות אבל אסור שיקרה. כדי למנוע את הישנות המקרים האלו – חשוב שבכל מסעדה או בית קפה יאחסנו את החומרים במקום שהוא מבודד מהמקומות שבהם מאחסנים מזון. אחת הטעויות הנפוצות שאנשים עושים ההיא העברה של החומרים מהמכל המקורי למכל אחר. עדיף להימנע מכך ואם אין ברירה צריך למקרקר על המכל את המילה רעל".

לדבריו של סבן, רצוי שבכל חברה ירעננו את הנהלים בעיקר כי החומרי הניקוי נמצאים כמעט בכל בתי הקפה והמסעדות. "חג הפסח בבית והטירוף של הניקיונות מתחיל. אני ממליץ שבכל בית יעבירו את חומרי הניקיון מארון המטבח – שזמינים לילדים  למדפים גבוהים ואם ניתן גם לנעול אותם". המלצות נוספות שנותן סבן, הן לא לערבב חומרים – דבר שיוצר ריאקציה מסוכנת ולשטוף את המכלים במים לפני שאנחנו משליכים אותם לפח. 

מארומה ישראל נמסר: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות. מבדיקתנו עד כה נראה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי- מסיר שומנים שקוף, אשר אחד העובדים השתמש בה בטעות, להכנת משקה שהוגש ללקוח.

אנו מתנצלים בפני הלקוח מעומק ליבנו על המקרה החמור, מאחלים להחלמתו המהירה ופועלים על מנת לחדד ולשפר את הנהלים בשימוש בחומרי ניקוי בסניף הנדון ובכל סניפי הרשת, ולמנוע מקרים כאלה בעתיד".

יואב סבן, יועץ רישוי ולווי לעסקים, מתמחה ברישוי לעסקים העוסקים בתחום המזון ובמתן שירותי רישוי לאדריכלים (תכנון תברואי). השירות כולל ייעוץ לרישוי עסקים, פתרונות מול הרשויות המקומיות, תכנון אדריכלי, מבדקי בטיחות מזון, הדרכות ועוד.

יואב סבן יועץ לרישוי עסקים

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן