חדשות רעננה

שוב אין תקציב

כשכל צד מתבצר שום קיצוץ לא יספיק, דרישת האופוזיציה –  אנחנו נבנה את התקציב, ברוידא "מה שהתרחש כאן הערב זו פגיעה בתושבי רעננה ומי שחושב אחרת טועה" ההכרעה עוברת למשרד הפנים

שוב אין תקציב

רוחות המלחמה מאוקראינה לא הרגיעו את הקרב על התקציב. התוצאה רעש המולה ותקציב אין, בהתנגדות של 10 חברי האופוזיציה מול 7 חברי הקואליציה נדחה אישור תקציב עיריית רעננה לשנת 2022.

הצעת התקציב המצומצמת שנועדה להכיל את המשך פעילות  סיירת הביטחון גם ללא אישור היטל האבטחה לא עברה. חברי האופוזיציה העלו שורה של טענות הנוגעות לסעיפי התקציב רוב הטענות נגעו לסעיפי תרבות סעיפים שלטענת האופוזיציה ניתן לצמצם אותם. את הטון הלוחמני חברת המועצה ויו"ר האופוזיציה רונית וינטראוב שהתעמתה לאורך כל הישיבה עם ראש העיר חיים ברוידא. 

הרוב הידוע של חברי המועצה לא מנע את המהומה צעקות טענות ותלונות. דיון עיניני לא היה שם,היחיד ששם את דרישות האופוזיציה בצורה ברורה היה חבר המועצה ארז ברט שהציע לבנות את התקציב מחדש לפי סדרי העדיפות של האופוזיציה הצעה שכמובן לא התקבלה.

גם אישור התקציב הבלתי רגיל, לא עבר בשקט. הדיון על אישור תקציב שההקמה של בית ספר חורב עורר מהומה וטענות חברי האופוזיציה כי המיקום אינו ראוי, מנגד אמר ראש העיר כי במיקום נבחר באופן מקצועי ובתמיכת הנהגת ההורים. מי שהפתיע בהצבעה בעד היה חבר המועצה עו"ד אלי אלוש לפני הצבעתו טען כי הופעלו עליו לחצים כולל איום לפגיעה בפרנסתו, ולמרות הלחצים הצביע בעד התקציב.

גם הדיון על תקציב התאורה עורר מהומה רבה. נראה כי לא תהיה הסכמה על כלום בהרכב המועצה הנוכחי.

את הדיון סיכם ראש העיר באמירה "מה שהתרחש כאן הערב זו פגיעה בתושבי רעננה ומי שחושב אחרת טועה"

השלב הבא יהיה התערבות משרד הפנים בפני הממונה על המחוז יש אפשרות ופזר את מועצת העיר ובפועל להשאיר את העיר לניהולו הבלעדי של ראש העיר או להדיח את ראש העיר. יש גם דרך שלישית התערבות חיצונית או גישור במטרה להגיע להסכמה על תקציב העירייה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן