חדשות רעננה

תושבי רעננה: צבע הרמזור הקהילתי אדום

על סדר היום: כלום

שנה בתוך משבר הקורונה והקהילה ברעננה בשגרה של אדישות

רעננה רמזור אדום בקהילה
על סדר היום? שום דבר חדש

שנה בתוך משבר הקורונה ורעננה ישנה.

ראש העיר חיים ברוידא סגן ראש העיר ניר קריסטל  והמערכת העירונית עושים את העבודה שלהם, דואגים שתימשך שגרה בתוך אוקיינוס אי הוודאות בו אנחנו חיים. וזה לא פשוט, עם הנחיות שמשתנות תחלואה עולה ויורדת, מערכת חינוך מושבתת משגרה, מסחר ושרותים מוגבלים, איזור תעשיה שהולך ומתרוקן, ובעיקר אי ודאות מתמשכת. השירותים העירוניים מתקיימים תושבים זוכים למענה, לצרכים שלהם.

המדיה החברתית והטכנולוגיה החליפה את התקשורת הישירה, התרגלנו לחיות בקהילה וירטואלית המאפשרת מראית עין של שגרה.שגרה משכרת ומשקרת. מי שמועל בתפקידו זה הציבור וחברי המועצה, דווקא עכשיו הגיע  שעת המבחן האמיתית. שנה אחרי פרוץ המשבר כשברור שהעתיד יהיה אחר לא רואים את הקהילה תחושה כאילו היא נמחקה.

מה צבע הרמזור של הקורונה אנחנו מקבלים עדכון כל יום אבל מה צבע הרמזור של הקורונה הקהילתית? אדום. התחושה היא שרעננה התפצלה לרסיסי קהילות שכחה את הערבות ההדדית והחיבור שאפיין את העיר. כשרואים את שלל הפעילויות ההתנדבותיות ברעננה של ארגונים דוגמת קרן רועי לא אחסר או סיירת התיקונים, אני מחפש את טביעת האצבע של נבחרי הציבור ולא מוצא אותה.                                                                                                                                                        תפקיד חברי המועצה אופוזיציה או קואליציה זה לא לארגן שעת סיפור וירטואלית, את זה יודעים מחלקות התרבות והחינוך לעשות, התפקיד הוא להיות מעורבים בקהילה לבדוק מה באמת צריך, מה המצוקות של התושבים של הילדים והנוער של הכלכלה העירונית, מישהו מחברי המועצה פעל בנושא כי אני לא ראיתי כלום מזה בסדר היום של ישיבת המועצה הקרובה.                                ישיבות המועצה היא אחת הדוגמאות הבולטות לחידלון של חברי המועצה, ביום רביעי הקרוב יתנהלו במקביל ברעננה ובכפר סבא ישיבות מועצה. בכפר סבא זו תהיה הישיבה השלישית מתחילת שנת 2021 וברעננה הראשונה. אבל זה לא ההבדל היחיד.         בכפר סבא כל ישיבת מועצה מעוררת עניין ציבורי, חינוך, תשתיות,  איכות סביבה,  שקיפות, ביטחון עירוני, כל אלו עולים בישיבות המועצה גם על ידי התושבים וגם על ידי חברי המועצה. מתנהלים דיונים דיונים קשים ואמוציונאליים אבל יש דיון. יש שיח קהילתי מתמשך. לא קל לנהל ככה עיר אבל זו מהות החיים הדמוקרטיים נבחרי ציבור נבחרו לשרת את התושבים.                           וברעננה שקט ודממה וזה לא עניין של קואליציה או אופוזיציה זה עניין של אחריות ציבורית. סדר היום לישיבת המועצה מתפרסם סמוך לישיבה, רובו מורכב מסעיפים טכניים אשר החוק מחייב את קיומם אבל הם לא מכילים דיונים אשר יקבעו את המדיניות העירונית העתידית או המידית. 

הצעות לסדר, מתחבאות בסעיף 4. לא ברור איזה הצעות לסדר יעלו ואם כך איזה דיון רציני ניתן לנהל?

ישיבות המועצה משודרות בשידור ישיר וזוכות לצפיות מועטות כי מה כבר יכול לעניין? חברי המועצה אנונימיים ברובם וכך נשארת גם הפעילות שלהם חשאית.  נגמרו הנושאים לדיון, לא נראה לי.

אולי רעננה שבעה ומבוגרת מידי כדי שיהיה אכפת לה, אולי האמון במערכת הציבורית הוא חזק כל כך שהתושבים לא שואלים שאלות, אולי רעננה היא כמו שאומרים עליה היא בסך הכל פרוור שינה.

אני לא חושב ככה.

חברי מועצת העיר ותושבי העיר האחריות היא של כולנו, החובה היא שלכם להחזיר את רעננה לחיים.

חיים ברוידא ראש עיריית רעננה
רפי סער - ראש עיריית כפר סבא בזמן הישיבה

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן